FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Låsa upp operatörslåst iphone
2011-07-26 18:18#1

reeLay
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1864

Hej!

Jag har en iPhone 3gs låst till telenor som jag vill låsa upp. När jag väände mig till deras support sade dom att det kunde ta upp till 3 veckor innan koden kommer.
Jag vill bara kolla om det verkligen inte finns någon annan lösning? Jag vill inte låsa upp den via jailbreak då det försvinner vid uppdateringar...
18 kommentarer, visar 1-15 - Första « [1] 2 » Sista
2011-07-26 18:22#2

FredrikarlssoN
Ingen klan

BrutalCS Legend
1212

Aldrig hört att den försvinner genom jailbreak? Har du verkligen sista uppdateringar och gjort rätt då?
Varför måste du uppdatera? :)

Jag tycker du ska testa och jailbreaka med denna guide
http://www.spjonk.se/guide-jailbreaka-din-iphone-ios-4-3

annars får du väl vänta dessa 3veckor, för tror faktiskt inte det finns något mera alternativ?
Behöver du hjälp med att hitta julstämningen?
Varsågod! ;)
http://www.videofy.me/fredrikkarlsson/4274044
2011-07-26 18:37#3

reeLay
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1864

Citat av TAjT

Aldrig hört att den försvinner genom jailbreak? Har du verkligen sista uppdateringar och gjort rätt då?
Varför måste du uppdatera? :)

Jag tycker du ska testa och jailbreaka med denna guide
http://www.spjonk.se/guide-jailbreaka-din-iphone-ios-4-3

annars får du väl vänta dessa 3veckor, för tror faktiskt inte det finns något mera alternativ?

Alltså när en ny uppdatering släpps till iOS kan det bli problem med jailbreaken, jag kör faktiskt helst utan jailbreak, av flera anledningar
2011-07-26 19:25#4

Ros3n
Ingen klan

BrutalCS 1337
510

nja alltså. Du tänker lite knas. Om du kör version 4.3.3 och jailbreakar den så behöver du inte bry dig när nästa uppdatering kommer. Nu har 4.3.4 släppts om jag inte minns fel och det du behöver göra är att vänta ett par veckor tills Dev Team har släppt en jailbreak till den versionen.
2011-07-26 19:58#5

Tomas
Ingen klan

BrutalCS VIP
660

Nej, det finns inget annat sätt att låsa upp den om du utesluter mjukvara och din operatör.
Evaldo är Maffian.
2011-07-26 20:34#6

reeLay
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1864

Jag har försökt att jailbreaka den nu iallafall så att jag kan använda den innan koden kommer.
Men jag vill inte behöva använda datorn varje gång jag ska starta den, jag vill alltså ha den untethered.
För att få det är det tydligen iOS 4.3.3 som gäller. Men jag lyckas inte nergradera den, jag har ändrat i host och så, men får ändå error 3914 när jag ska återställa.
Någon som vet vad som kan vara fel?
2011-07-26 20:58#7

Tomas
Ingen klan

BrutalCS VIP
660

Du kommer inte att kunna låsa upp telefonen bara för att du har jailbrekat den utan det beror även på vad du har för baseband och jag skulle tro att du sitter på typ baseband 05.16.02 som man inte kan låsa upp.
Evaldo är Maffian.
2011-07-26 22:28#8

Ros3n
Ingen klan

BrutalCS 1337
510

När du jailbreakade den till 4.3.3/4.3.4 så kommer det upp en varning i Redsn0w att den kommer uppdatera din baseband. Trycker du ja är det kört tyvärr. Har du baseband 05.xx.xx så är det lugnt. Då kan du nedgradera men har du 06.15 (iPad Baseband) så går det inte att återställa eller nedgradera. Kommer inte häller att låsa upp den med kod om du har 06.15.00. Gå in på inställningar och sen "om" så står det modernfirmware typ längst ner. Vad har du där?
2011-07-26 22:45#9

OneMillionDollar
Ingen klan

BrutalCS SuperAddict
365

Lånar tråden lite!

Nu är det så att jag åker till Danmark imorgon och för att slippa alla dyra räkningar som man kan få, vad är det då jag ska stänga av på den?
2011-07-26 22:49#10

Brobba
Ingen klan

Huvudadmin
1117

Citat av Talibkweli

Lånar tråden lite!

Nu är det så att jag åker till Danmark imorgon och för att slippa alla dyra räkningar som man kan få, vad är det då jag ska stänga av på den?

Röstbrevlådan
Min spotify lista:
Calm Songs
2011-07-26 22:51#11

reeLay
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1864

Citat av Talibkweli

Lånar tråden lite!

Dataroaming ska vara avslaget, den är det standard, men dubbelkolla gärna

Jag har inte uppdaterat basebandet och kommer inte heller göra det.
Då går det alltså inte att låsa upp den via jailbreaken?
Enda sättet då är alltså att vänta 3 veckor på koden?
2011-07-27 21:21#12

Ros3n
Ingen klan

BrutalCS 1337
510

Gå in i den butiken som telefonen är operatörslåst till och lås upp den där? Går väldigt mycket snabbare
2011-07-27 21:39#13

Tomas
Ingen klan

BrutalCS VIP
660

Citat av Ros3n

Gå in i den butiken som telefonen är operatörslåst till och lås upp den där? Går väldigt mycket snabbare

Som han skrev så har han vänt sig till operatören och det kan ta upp till 3 veckor innan han kan låsa upp den, man gör det via itunes.
Evaldo är Maffian.
2011-07-29 19:39#14

Ros3n
Ingen klan

BrutalCS 1337
510

Citat av Tomas

Citat av Ros3n

Som han skrev så har han vänt sig till operatören och det kan ta upp till 3 veckor innan han kan låsa upp den, man gör det via itunes.

Svar nej. Jobbar i mobilbutik. Skickar dagligen kunder till grannen (telia) för att låsa upp. Visserligen behöver du synka i iTunes med det har du ju på datorn. Så resan ner till stan och resan hem för att sedan synka i iTunes känns mer värt än 3 veckor
2011-07-29 19:42#15

reeLay
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1864

Citat av Ros3n

Citat av Tomas

Citat av Ros3n

Svar nej. Jobbar i mobilbutik. Skickar dagligen kunder till grannen (telia) för att låsa upp. Visserligen behöver du synka i iTunes med det har du ju på datorn. Så resan ner till stan och resan hem för att sedan synka i iTunes känns mer värt än 3 veckor

Enligt telenors kundtjänst kan dem inte göra det i butiken, men det är kanske bara för att det är skittelenor vi pratar om

Edit; Eller okunnig kundtjänst, den har vi hört förut ju

Senast redigerad 2011-07-29 19:43
2011-07-29 20:57#16

Ros3n
Ingen klan

BrutalCS 1337
510

Bullshit isåfall. Testa gå till en annan telenor butik och säg att du vill låsa upp den. Dem slår in IMEI nr på din lur i systemet och låser upp den. Gör dem inte det så är det något nytt påhitt dem nydligen infört.
18 kommentarer, visar 1-15 - Första « [1] 2 » Sista
AKTIVA TRÅDAR