FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Moped Däck Service
2011-08-26 17:35#1

vizier
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
143

Tjena.
Jag har tänkt köpa en Yamaha JogR av min brorsas polare.

Det är bara ett problem: Ett däck har punktering.

Vad kostar det att byta däck, eller är det enkelt att byta däck själv om man inte har några Moppe erfarenheter.

Tack
10 kommentarer, visar 1-10 - Första « [1] » Sista
2011-08-26 17:39#2

Glaed
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
849

Jag fick också punka för inte så länge sedan, kostade 250 spänn och jag fick tillbaka det samma dag eller dagen efter kommer inte ihåg så gå och lämna in det :)
"men ffs -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- bara hjälp mig , jag e 10 år , tror du jag ska kunna allting om datorer ? jag e ingen jävla Bill Gates -.-"
2011-08-26 18:36#3

drumdrum
Ingen klan

BrutalCS 1337
642

Använd Google Plzzz här var en länk jag hitta på google hoppas den kan hjälpa dig!

Senast redigerad 2011-08-26 18:36
2011-08-26 19:49#4

Gangsta
Ingen klan

BrutalCS 1337
612

Inlägget har censurerats av en moderator

2011-08-26 20:27#5

Finafiskar
Ingen klan

BrutalCS Legend
975

http://www.jula.se/mediaarchive/6066063/main/621006-jpg.jpg är den inte bran att ha en punka spray tror den ska funka bran
om man har en problem så ska man skjuta den framför sig om man är tillräcklig duktig så hinner man aldrig i kapp den
2011-08-26 21:33#6

vizier
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
143

Spakoo - Vart ser du priset?
Gangsta - /facepalm
Ni båda var då ett par värstingar.

Jag tror inte jag vill åka genom halva Sverige för att få ett däck lagat, och jag har Googlat m.m.
Jag kom hit bara för att få reda på lite priser runt om i Sverige, vad det har kostat folket här på BCS att laga ett däck.
Tror inte att jag är så slö.

2011-08-26 22:04#7

Gangsta
Ingen klan

BrutalCS 1337
612

2011-08-26 22:12#8

Glaed
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
849

Citat av Gangsta

Citat av Luddaz

Spakoo - Vart ser du priset?
Gangsta - /facepalm
Ni båda var då ett par värstingar.

Jag tror inte jag vill åka genom halva Sverige för att få ett däck lagat, och jag har Googlat m.m.
Jag kom hit bara för att få reda på lite priser runt om i Sverige, vad det har kostat folket här på BCS att laga ett däck.
Tror inte att jag är så slö.

Vad är det vi ska kalla dig då din äckliga sate..
Googla så hittar du.. BCS är inte det ändra forumet..
Är du säker på att du ens har köpt en moped?, eller posthuntar du :confused: :/

Nu får du ju fan ge dig. Han ville ha tips om man kunde byta däcket själv när man är noob eller om man ska lämna in det och hur mycket det då kostar. Det finns en del folk som har moppe här. Så tagga ner med dit jävla posthunt svarande, posthuntar du eller? -.-

Edit: Läser du också igenom det han skrev först så skriver han det att han kanske ska köpa brorsan polares moppe så nej han har inte köpt mopeden.

Senast redigerad 2011-08-26 23:12
"men ffs -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- bara hjälp mig , jag e 10 år , tror du jag ska kunna allting om datorer ? jag e ingen jävla Bill Gates -.-"
2011-08-26 22:30#9

Gangsta
Ingen klan

BrutalCS 1337
612

2011-08-27 00:27#10

QsP
Ingen klan

BrutalCS Wannabe
25

Jag antar att det är en slang i däcket eftersom att det är det vanligaste.

Du behöver inte några speciella "moped erfarenheter" för att byta ett däck eller slang, 2 stycken skruvmejslar eller liknande är ett + i kanten, så du lätt kan bryta av däcket från fälgen, om det är en slang i så kan du lätt reparera punkteringen(om den är ganska liten) med Punkterings Kitt som du kan köpa på ex. Jula.

Och om det nu inte är slang:
Kan du även köpa "Reservdäck på Burk" som finafiskar nämnde.

Det kostar nog inte så mycket att lämna in däcket på lagning heller.
Mellan 100-400sek (bara en gissning)
Hoppas detta var till hjälp.

Senast redigerad 2011-08-27 00:31
2011-08-27 19:09#11

vizier
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
143

Citat av Glaed

Läser du också igenom det han skrev först så skriver han det att han kanske ska köpa brorsan polares moppe så nej han har inte köpt mopeden.

Tack för "back-up".

Citat av Kiicked

Jag antar att det är en slang i däcket eftersom att det är det vanligaste.

Du behöver inte några speciella "moped erfarenheter" för att byta ett däck eller slang, 2 stycken skruvmejslar eller liknande är ett + i kanten, så du lätt kan bryta av däcket från fälgen, om det är en slang i så kan du lätt reparera punkteringen(om den är ganska liten) med Punkterings Kitt som du kan köpa på ex. Jula.

Och om det nu inte är slang:
Kan du även köpa "Reservdäck på Burk" som finafiskar nämnde.

Det kostar nog inte så mycket att lämna in däcket på lagning heller.
Mellan 100-400sek (bara en gissning)
Hoppas detta var till hjälp.

Tack så mycket, det var mycket till hjälp.
Ska försöka få av däcket och titta vad jag kan göra och vad som är fel.
Tror dock att säljarens jobbarkompis skulle ta en titt på den, byta däckgöra och den otrimmad.

Ni alla (de flesta) har varit till stor hjälp.

[Extra Ord]: Tror inte heller att jag är "en posthunter".
Har antagligen varit medlem ett längre tag än Spakoo och Gangsta med flertal inlägg.

10 kommentarer, visar 1-10 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR