FORUM
FORUM
Forumindex / Design och bildbearbetning / Grafiker/Webbdesigner sökes (samlingstråd)
2012-02-08 17:28#1

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6467

Här är den officiella Grafiker/Webbdesigner sökes tråden på BrutalCS. Endast i denna tråden söker ni grafiker och webbdesignare.

Ni postar er ansökan i tråden, va noga med att skriva mycket information om vad du vill ha och vad du kan ge. Glöm inte kontaktuppgifter då kontakt om jobb endast får tas via PM/mail. Man får således inte skriva inlägg där man erbjuder bilder eller andra grafiska jobb.

För enklare bilder så som bakgrundsbilder, signaturer och avatarer så ska ni använda denna tråd!

Exempel mall
Bildstorlek:
Skall användas till:
Tema:
Färger:
Text:
Övrigt:
Pris (kan vara gratis):

§7 Vettiga diskussioner
Trådar som inte skapar en vettig diskussion kommer att låsas och användaren blir varnad. Tillåtna kommentarer i trådar är endast sådana som kan anknytas till trådens ämne. Att söka efter saker som inte ger upphov till någon diskussion är inte tillåtet. Exempelvis får man inte söka sponsorer, köpare eller säljare med undantag för att söka klan, spelare, grafiker och kodare i de redan klistrade trådarna skapade för just dessa ändamål.

§13 Köp och sälj
Det är förbjudet att skapa trådar/inlägg med syftet att sälja eller köpa saker. Exempelvis är det förbjudet att sälja möss, spelkonton, hemsidor och bilder. Man får söka kodare och grafiker för diverse jobb i de redan klistrade trådarna skapade för just dessa ändamål. En kodare/grafiker får inte erbjuda tjänster i forumet men får göra det via PM. BrutalCS tar inget ansvar för vad som sker mellan två privatpersoner.

Senast redigerad 2012-02-08 22:27
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
15 kommentarer, visar 1-15 - Första « [1] » Sista
2012-02-08 21:15#2

Hudaz
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
132

Bildstorlek:1920x1080
Skall användas till: Skrivbordsunderlägg
Tema: League of Legends
Färger: blått elektriskt
Text: N4LL3
Övrigt: gärna en bild på min favorit champ Kennen
2012-02-08 21:22#3

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2171

Bildstorlek: 490x275px
Skall användas till: Presentations bild
Tema: Stilrent/Gaming/Logo
Färger: Blå/Röd
Text: Anton k0nan

Övrigt: Jag hade förut denna bild som presentations bild men jag har haft den i snart två år och blivit riktigt trött på den. Jag skulle därför vilja ha en ny bild men dock i samma färger, storlek och med samma text. Dock lämnar jag resten av utseendet av bilden till den grafiker som tar på sig jobbet. Jag skulle även uppskatta om jag kunde få .psd filen för bilden om grafikern väljer att skapa den i photoshop.

Betalning: Min tacksamhet ^_^

Om någon go snubbe där ute skulle känna att den har tid/lust för detta så skicka gärna till mig i PM eller ta en titta i min profil för andra kontakt uppgifter :)

EDIT!:
Tack till evilkenevil för bilden, den blir riktigt bra :)

Senast redigerad 2012-02-09 08:14
2012-02-08 21:52#4

loliz3n
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
678

Bildstorlek: 1680x1050.
Skall användas till: skrivbordsunderlägg.
Tema: fritt tänkande.
Färger: mörkt eller väldigt ljust (glada färger).
Text:
Hush now, please don’t cry
There comes a time when we all die
Just take heed now that I’m at peace
And from my pain I have release.

I will always be watching over you
Our love will always be held true
Don’t you weep now, don’t you mourn
For my heart will then be torn.

Just remember the good times we shared
Knowing that we always cared
I’ve not gone away, we’ll never part
As I will always be in your heart.

Övrigt: vill gärna ha hela texten, i mitten av skärmen. då en vän citerade detta via telefon innan hon tog livet av sig, så texten betyder ganska mycket... om någon förstår vad jag menar.
Pris (kan vara gratis): creds på endpoint.nu, e-s.se eller gratis. ditt val. :)

Du kan lättast nå mig i PM här på sidan, annars finns jag i #brutalcs @ quakenet vid namn "BCS|loliz3n"

Senast redigerad 2012-02-08 22:01
~ Always reaching for things I can see. ~
2012-03-29 20:30#5

lemonbordy
Ingen klan

BrutalCS Noob
2

Bildstorlek: 800x600
Skall användas till: klan loga
Tema: cs 1.6
Färger:Mörkt med lite färger på bokstäverna
Text: wBIS och under skall det helst stå med mindre bokstäver: wallbanging is standard
Övrigt: Undrar om man kan göra så att det står en gubbe och skjuter igenom wBIS så att han på andre sidan dör eller liknande.
Pris: Min uppskattning ( om se det som träning)
skicka ett pm tack!
2012-04-26 17:59#6

EmF
Ingen klan

BrutalCS 1337
488

Söker en webbdesginer till en community kan lägga ut en slant men dock inte hur mycket som helst! pm för mer info!
2012-07-27 06:12#7

Oscar
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1558

EDIT: Behövs ej

Senast redigerad 2012-09-06 21:08
2012-09-06 19:01#8

funkyz
Ingen klan

BrutalCS Noob
16

Söker efter någon som kan göra en grafisk webbdesign

Bildstorlek: 1920x1080, ( 300x1080 )
Skall användas till: Bakgrund till Hemsida, ( Header till hemsida )
Tema: it relaterat
Färger: ljust, färger är ditt val ( Matchande till bakgrund )
Text: N/A ( tas i PM / Mail )
Övrigt: Det ska se cleant ut
Pris (kan vara gratis): tas via mail/pm kan inte ge något stort.

PM på BrutalCS
henrik.enoren@gmail.com

Senast redigerad 2012-09-06 19:06
2013-01-09 22:35#9

Zoth
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1701

Bildstorlek: Storlek som ska passa en hemsida
Skall användas till: Hemsida
Tema: Medeltida
Färger: Svart/grått, det ska vara medeltida färger ungefär.
Text: Inga texter, bara design. Kodning ordnar jag själv.
Övrigt: Layout och slicening är det enda som jag behöver hjälp med.
Pris (kan vara gratis): Har tyvärr inget mer än reklam på sidan att erbjuda för tillfället.
Sidan ska vara relativt simpel, men ändå stilren och snygg.
2013-01-21 22:18#10

Schten
Ingen klan

BrutalCS Lover
219

Uppgiften innebär: HTML/CSS/PHP

Om viljan finns kan jag hjälpa till med HTML samt CSS om så är fallet, dock inte HTML 5.

Alltså, en dynamisk hemsida. Designen är klar och färdig att kodas utifrån.
Hemsidan kan byggas upp på valfritt vis, som att använda färdiga system som t.ex. WordPress eller liknande. Men självklart kan man lägga upp ett eget system då det dynamiska inte skall vara så avancerat.

--

Jag kan tyvärr inte presentera hemsidan här, då jag vill hålla idén lite hemligstämplad.

--

Lön? Då jag inte har någon direkt inkomst kan jag ej erbjuda större summor utav pengar. Men förslag eller liknande tas glatt emot.

--

Maila eller kontakta mig på annat vis för mer information. Referenser ifrån dig uppskattas!

Mail: datten1337@gmail.com
Eller ett PM här på BCS.
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv.
2015-02-03 21:33#11

zoon
Ingen klan

BrutalCS Prospect
42

Hej kära forum!

Nu är det såhär att jag vill ha lite hjälp med att skapa background, banner, profilbild, icons och overlay till min stream. Hoppas att någon där ute har kunskaper samt viljan att hjälpa mig. Är det så bra som jag vill ha det kan jag tänka mig ge något tillbaka som ett stort tack.

Lista över sakerna som jag önskar.
---------------------------
- Backgrund
- Profilbild
- Ikoner
- Overlay

Vad jag tycker om för design samt färger?

- Färg (Orange, svart, blå, grå, vit)
- Design (Stilren men också abstract, länkar till två exempel på vad jag gillar)

- EXEMPEL 1
- EXEMPEL 2

Inställningar i CS!
Resolution: 1280*960 (Stretched)

Lägg gärna allt i PM eller mailen: bjelkne@gmail.com

Mvh, Linus
2015-04-06 15:25#12

PantareN
Ingen klan

BrutalCS Noob
2

Bildstorlek:
Skall användas till: Steam profilbild
Tema: Enkelt, modernt.
Färger: Blå, grön, röd, orange och rosa. Inte alla färger i en bild, 5 bilder, 1 färg i varje.
Text: Limpid eller Limpid eSports.
Övrigt: -
Pris (kan vara gratis): Max 100 kronor, kan också betala i skins.

Kontakt: limpidesports@gmail.com

Senast redigerad 2015-04-06 20:33
2015-04-28 20:57#13

kAKAN
Ingen klan

Vice ordförande
3473

Hallå där!
(Ingen betalning, arbetet sker idéellt men med ditt namn som grafiker när sidan är färdigställd)
Vi är 6 pers som sitter med ett toppenprojekt på högskolan där målet är att vi ska täcka olika former av testning, utveckling i olika språk, använda oss av vissa testramverk, och tillslut få till en bra idé som blir till verklighet.

Projektet är så pass smart så att vi inte kan gå ut med mycket detaljer just nu, väljer du att hoppa på designbiten på projektet så får du självklart veta de flesta detaljerna för att du ska kunna göra ett så pass bra designjobb som möjligt.
Sidan + Appen kommer att riktas till mindre skolor på under 100 elever, studentkårer och möjligtvis små bemanningsföretag.

Det handlar dock mestadels om att kunna ta ut en vettig färgpalett, tänka ut snygga färgmatchningar på de rutor / fält som vi kommer att ha på sidan, fria idéer om en dropdownmeny, möjligtvis producering av enklare ikoner såsom telefon + meddelandeikon.
Är du gjord av idéer så kan det bli så att vi vill ha en logotyp, detta är dock ingen prioritet.

Intresserad? Hör av dig till mig här på sidan eller på mail, kakakan@live.se. Jag finns även på IRC under dagens 24 timmar under namnet BCS|kAKAN @ Quakenet.
2015-05-11 16:04#14

loliz3n
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
678

Bildstorlek: 184 x 184
Skall användas till: Profilbild på steam till ett lag
Tema: Stilren
Färger: Mörk bakgrund med ljusa färger alt. att alla färger passar ihop
Text: glassbaren
Övrigt: -
Pris (kan vara gratis): Är arbetslös just nu, så kan ej betala för detta
~ Always reaching for things I can see. ~
2015-05-14 15:53#15

Filippus
Ingen klan

Grafiker
618

Citat av Hudaz

imgur

edit: insåg inte hur gammal den här tråden var.

Senast redigerad 2015-05-14 16:03
"Almost invariably, the individual who tries to insult someone based on their IQ, quite probably has the lowest IQ in the room."
2015-09-02 22:43#16

Hudaz
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
132

Citat av Filippus

Citat av Hudaz

imgur

edit: insåg inte hur gammal den här tråden var.

Jävligt fet ändå <3

Senast redigerad 2015-09-02 22:43
15 kommentarer, visar 1-15 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR