FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Svenskar slängs ut ur sina hem
2012-06-06 17:40#1

riille
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
3380

Hej BCS! Ni kanske redan har sätt det här men jag såg nyss detta klipp från SVT där Svenskar behöver flytta för att ge plats åt flyktingbarn.

Vad tycker ni om detta och hur tycker ni att Sverige sköter sin invandrarpolitik? Är det bra som det är nu eller vad kan man förbättra/förändra? Jag är intresserad av att få veta era åsikter :)

Edit: Kom inte med några onödiga inlägg. Skriv bara om du har något vettigt att säga.

Länk till svt.se

Här är en intressant kommentar som jag såg.
Citat

Kan det vara de många krigen som gjort att vi européer är där vi är idag? Alla de krig som exempelvis Sverige utkämpade under Stormaktseran måste ha lämnat ett enormt avtryck i den svenska genpoolen. Hundratusentals svenska män, ofta de dugligaste och starkaste, dog som flugor på slagfälten. De som överlevde var de räddhågsna, de fysiskt klena och de män som av andra orsaker inte dög för strid. Sverige utarmades totalt på dugligt folk och det fick förmodligen ödesdigra konsekvenser för det svenska folket som etnisk folkgrupp. Kvar blev alla vi som inte vågar sätta ned foten och säga nej, som tittar på när kvinnor blir våldtagna, småbarn rånas på sin veckopeng eller familjer körs ut från hus och hem. Vi är rädda både för vad invandrarna ska tycka eller tänka om vi protesterar och för vad alla andra svenskar ska tycka om oss om vi upplevs vara rasister.

Evolution och naturligt urval är trots allt inte bara vackra teorier i någon biologibok. De är en realitet. Det vi bevittnar just nu är hur det som är kvar av den svenska folkgruppen i Sverige sopas undan för att ersättas av andra folkgrupper och raser. Och vi vågar inte stoppa utvecklingen, vi vågar inte protestera. Alla vet att Sverige om femhundra år kommer se mycket annorlunda ut rent demografiskt. Då kommer det inte att finnas några blonda och blåögda kvinnor kvar i Sverige, vita etniska svenskar kommer förmodligen även det att vara sällsynt. Det finns helt enkelt inte längre några män eller kvinnor som vågar sätta ned foten och stoppa folkmordet. Vi svenskar som lever idag är helt enkelt avkomlingar till de fega veklingar som blev kvar i Sverige medan de modiga drog ut i fält för att möta fienden. Vi vågar ingenting.

Senast redigerad 2012-06-09 14:26
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.
61 kommentarer, visar 46-60 - Första « 1 2 3 [4] 5 » Sista
2012-06-09 14:13#47

OG_Kush
Ingen klan

BrutalCS Legend
1317

Citat av leons

Du har verkligen problem med mig va?
Jag anser bara att kasta ut massa folk är inte någon riktig problem solver.

För övrigt, så där ser Sverige ut, det bor lite över 9 miljoner i Sverige.
I London bor det ca 14 miljoner, inräknat med alla förorter. Vart någonstans får det inte plats folk i Sverige?

Jag har aldrig sagt att vi ska kasta ut folk?
Jag säger att vi ska sluta ta in folk när det inte finns plats för det.
Spelar ingen roll hur stor yta Sverige har, vi har fortfarande inte nyttjat den och då ska man inte heller ta in fler som gör att folk som redan bor här blir drabbade.
Förstår inte din logik alls, tänker du verkligen innan du skriver?

OLDSCHOOL EX-ADMIN

2012-06-09 14:17#48

Carlb0m
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
807

fyfan
för långt nu
Precis som spindelmannen är jag kär i mary-jane
2012-06-09 14:28#49

riille
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
3380

Citat av Carlb0m

fyfan
för långt nu

Det där var ju verkligen att bra inlägg. Har du inget vettigt att säga om detta eller om andras inlägg så ska du låta bli i att skriva.
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.
2012-06-09 14:40#50

Lullig
Ingen klan

BrutalCS Legend
953

Ja, precis som gubben säger. Det handlar om pengar!
Tycker verkligen inte att svenskarna ska flytta därifrån fatt några invandrare ska få plats. Då kan dom lika gärna bygga ett stort radhus/höghus och låta dom bo där istället. Det kostar ju men kanske är bäst så.
Oldschool admin!
2012-06-09 14:44#51

Prometheus
Ingen klan

BrutalCS Legend
1292

Citat av Lullig

Ja, precis som gubben säger. Det handlar om pengar!
Tycker verkligen inte att svenskarna ska flytta därifrån fatt några invandrare ska få plats. Då kan dom lika gärna bygga ett stort radhus/höghus och låta dom bo där istället. Det kostar ju men kanske är bäst så.

Bygga stora hus för folk utan jobb har inte direkt hjälp.
Kolla bara på zigenare i Rumänien/Bulgarien.
Citat av BlaisePascal

Men never commit evil so fully and joyfully as when they do it for religious convictions.
2012-06-09 19:56#52

Carlb0m
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
807

Okej, Jag tycker vi ska hjälpa ALLA i sverige först som inte har jobb, för finns många arbetslösa som inte har jobb som är svenskar.
SEN kan vi börja ta in invandrare och se till så dem verkligen JOBBAR och får ett bra liv.
Tycker att man kan sprida ut invandrare med så dem får den svenska miljön, fast förstår att man vill bo med sina egna som är likadana, men ändå.
Precis som spindelmannen är jag kär i mary-jane
2012-06-09 23:33#53

leon
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
814

Citat av OG_Kush

Citat av leons

Du har verkligen problem med mig va?
Jag anser bara att kasta ut massa folk är inte någon riktig problem solver.

För övrigt, så där ser Sverige ut, det bor lite över 9 miljoner i Sverige.
I London bor det ca 14 miljoner, inräknat med alla förorter. Vart någonstans får det inte plats folk i Sverige?

Jag har aldrig sagt att vi ska kasta ut folk?
Jag säger att vi ska sluta ta in folk när det inte finns plats för det.
Spelar ingen roll hur stor yta Sverige har, vi har fortfarande inte nyttjat den och då ska man inte heller ta in fler som gör att folk som redan bor här blir drabbade.
Förstår inte din logik alls, tänker du verkligen innan du skriver?

Du kan verkligen inte leda en diskussion utan att direkt försöka leta efter irritation hos specifika personer, tydligen.

Vi säger så här, jag tycker inte synd om dessa äldre människor som blev utslängda. Folk blir utslängda dagligen i Sverige från sina boenden av olika orsaker, någon som bryr om det? Neej, men så fort det kommer på tal om invandrare så blir hela situationen helt plötsligt mycket värre. Varför då?

Jag har ingenting emot invandrare, ingenting emot religionen som olika folkmängder tror på. Så länge dom håller det på sin plan, och ingen har än så länge kommit och försökt pracka på mig något, förutom svenskar med sitt jävla jehovas och kristendom.

Jag står fast vid min åsikt och tycker definitivt att vi ska fortsätta ta in människor i nöd som behöver hjälp. Du/ni verkar tro att Sverige tar in flyktingar for the lols, läser ni någonsin aftonbladet? Står ju konstant om att Sverige drar in asyl mot flyktingar och skickar tillbaka dom till sitt hemland där dom definitivt har problem med vice och versa.

Jag tycker istället vi kan kasta ut svenskar så kan dom få söka asyl i Sverige. Svenskar är så satans självgoda och tror så satans mycket på sig själva att det blir patetiskt. Jag qoutar Betnér: Vi måste ju bevara denna svenska svenskheten som vi svenskat upp i alla dessa år

Denna svenska svenskheten verkar du bevisa nu i form av främlingsfientlighet, eller?
charlie
2012-06-09 23:56#54

Vaanhala
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
3363

Citat av Carlb0m

Okej, Jag tycker vi ska hjälpa ALLA i sverige först som inte har jobb, för finns många arbetslösa som inte har jobb som är svenskar.
SEN kan vi börja ta in invandrare och se till så dem verkligen JOBBAR och får ett bra liv.
Tycker att man kan sprida ut invandrare med så dem får den svenska miljön, fast förstår att man vill bo med sina egna som är likadana, men ändå.

Det finns massor med jobb, det finns endast för många personer som tycker att dom är "för fina" för vissa arbeten.
2012-06-10 06:31#55

Prometheus
Ingen klan

BrutalCS Legend
1292

Citat av Wallen

Citat av Carlb0m

Det finns massor med jobb, det finns endast för många personer som tycker att dom är "för fina" för vissa arbeten.

För det första så tror jag knappast att man tycker man är för fin för ett jobb, det är snarare att man tjänar, och förtjänar, ett bättre jobb om man spenderat 5 år på högskola.

Sedan bidrar det nog inte till samhället att sätta alla på vilka jobb som helst. Tror knappast det skulle räcka heller.
Citat av BlaisePascal

Men never commit evil so fully and joyfully as when they do it for religious convictions.
2012-06-10 08:00#56

qwee
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
4453

Citat av Wallen

Yeah right. Om man har ~5 års erfarnhet efter gymnasiet, oh wait.

Jobb är inte lätt att få tag på i dagens samhälle, vilket jag tror att invandringen bidrar väldigt mycket med. Håller med Carlb0m, se till att svenskarna kan leva innan ni/vi fyller på med invandrare i landet.
2012-06-10 09:18#57

entc
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1831

Citat av Zkunk

Ja jag står för min åsikt till 100%.

Men din post var ju jävligt onödig då du frågar och leker allan om vi ska byta tillbaka till hur det var på 60- talet ? för det första var ingen av oss födda då och kan alltså inte säga om det var bättre eller inte. För det andra tror jag inte folk är så jävla dumma att dom går från ett problem till ett annat utan vill gå till något bättre, visst hade jag levt på 60 talet hade jag kanske tyckt att det var bättre då men i och med jag ej har det så yttrar jag mig ej i frågan.

Varför skulle vi inte vilja att svenskar kom tillbaka till Sverige?
det är ju inte den sortens invandring som är problemet utan det är invandringen som sätter oss svenska medborgare i en dryg situation då Sverige lägger pengar resurser på invandring istället på oss medborgare,har du varit eller är du medborgare varför skulle det vara ett problem? det är ju dom som är helt nya i landet som är vårt stora problem idag. visst skapar invandring många positiva saker med men det negativa tar över för mycket, där av kommer dagens rasims och hat mot invandrare. Ren fakta
För fan Sverige se till att ta hand om era egna innan ni försöker hjälpa hela jävla världen

Och det är ju bara så sorgligt att du anser "Hustruvåldtäkt" vara en tradition :O

Du visar med sista meningen att du inte har förstått poängen i något av det jag skrev.

Det jag vill visa med referensen till 50-60 talet är att de traditioner som vi har i Sverige idag inte är så gamla. T.ex. är det ju för oss svenskar idag självklart att homosexualitet inte är en sjukdom eller att hustruvåldtäkt inte är okej.

När du pratar om att "dem som är helt nya i landet" är problemet. Menar du då alla invandrare från alla länder eller pratar du bara om de som kommer från länder som Iran, Irak etc? Eller menar du även de finnar, danskar, norrmän och tyskar också?

99% av alla som pratar negativt om invandringen tänker endast på invandrare från öststater och ej från närliggande europeiska länder. Och om man bara tänker efter lite och tittar på att vi aldrig ser något om att danskar, norrmän etc springer runt och orsakar problem.

När ni läser rubriker som "Invandrargäng rånade affär" tänker ni väl inte på fulla danskar direkt? Nej, och precis där ligger problemet. Integrationen misslyckas på de med annan kultur än oss medan den fungerar bra för de med liknande kulturer.
2012-06-10 13:51#58

Zkunk
Ingen klan

BrutalCS Legend
1069

Citat av entc

Citat av Zkunk

Ja jag står för min åsikt till 100%.

Men din post var ju jävligt onödig då du frågar och leker allan om vi ska byta tillbaka till hur det var på 60- talet ? för det första var ingen av oss födda då och kan alltså inte säga om det var bättre eller inte. För det andra tror jag inte folk är så jävla dumma att dom går från ett problem till ett annat utan vill gå till något bättre, visst hade jag levt på 60 talet hade jag kanske tyckt att det var bättre då men i och med jag ej har det så yttrar jag mig ej i frågan.

Varför skulle vi inte vilja att svenskar kom tillbaka till Sverige?
det är ju inte den sortens invandring som är problemet utan det är invandringen som sätter oss svenska medborgare i en dryg situation då Sverige lägger pengar resurser på invandring istället på oss medborgare,har du varit eller är du medborgare varför skulle det vara ett problem? det är ju dom som är helt nya i landet som är vårt stora problem idag. visst skapar invandring många positiva saker med men det negativa tar över för mycket, där av kommer dagens rasims och hat mot invandrare. Ren fakta
För fan Sverige se till att ta hand om era egna innan ni försöker hjälpa hela jävla världen

Och det är ju bara så sorgligt att du anser "Hustruvåldtäkt" vara en tradition :O

Du visar med sista meningen att du inte har förstått poängen i något av det jag skrev.

Det jag vill visa med referensen till 50-60 talet är att de traditioner som vi har i Sverige idag inte är så gamla. T.ex. är det ju för oss svenskar idag självklart att homosexualitet inte är en sjukdom eller att hustruvåldtäkt inte är okej.

När du pratar om att "dem som är helt nya i landet" är problemet. Menar du då alla invandrare från alla länder eller pratar du bara om de som kommer från länder som Iran, Irak etc? Eller menar du även de finnar, danskar, norrmän och tyskar också?

99% av alla som pratar negativt om invandringen tänker endast på invandrare från öststater och ej från närliggande europeiska länder. Och om man bara tänker efter lite och tittar på att vi aldrig ser något om att danskar, norrmän etc springer runt och orsakar problem.

När ni läser rubriker som "Invandrargäng rånade affär" tänker ni väl inte på fulla danskar direkt? Nej, och precis där ligger problemet. Integrationen misslyckas på de med annan kultur än oss medan den fungerar bra för de med liknande kulturer.

Jag menar invandrare över lag ingen specifik nationalitet. annars hade jag väl specifikt skrivit folk från tex Iran,Irak,Afghanistan etc eller hur ?
2012-06-10 14:12#59

MisterW
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2197

Citat av qwee

Citat av Wallen

Yeah right. Om man har ~5 års erfarnhet efter gymnasiet, oh wait.

Jobb är inte lätt att få tag på i dagens samhälle, vilket jag tror att invandringen bidrar väldigt mycket med. Håller med Carlb0m, se till att svenskarna kan leva innan ni/vi fyller på med invandrare i landet.

+1

Jag har inte fått ett enda jobb jag varit på intervju hos och jag har då varit på många intervjuer. Jag tror det beror väldigt mycket på att jag saknar "utbildning" då jag inte har fullständig gymnasiekompetens.
Dom jobb som är "för fina" för oss "svenskar" är just sådana jobb som jag sökt, jobb utan krav på erfarenhet eller utbildning, men har jag fått någon av dom jobben? Nej!
Har jag sedan fått veta att det varit någon invandrare som fått det jobbet istället? Varenda gång.
Missförstå mig inte nu, men visst invandrare tar jobben som många svenskar anser sig vara "för fina" för, men ni får inte glömma bort att det finns extremt många svenskar som är i min sits som tar vilket jobb dom en får.. men som ändå inte får dom pga att det är åt helvete för stor konkurrens på arbetsmarknaden på dom jobben.

Ett "fint jobb", där har du 100 sökande med fin utbildning.. dom "inte fina" jobben, där har du 100.000 sökande utan utbildning.
Jag måste nämna det igen att jag är inte alls emot invandrare, jag tycker tvärtom att invandrare oftast är sköna, åtminstone dom som är första generationen och jag har ungefär lika många med invandrarbakgrund i min umgåskrets som jag har personer med svensk bakgrund.

Men det hjälper ingen människa någonstans att bara ta in folk i landet för att dom har det svårt i sitt land, Sverige måste vara med och stödja det landet som har det svårt eller hjälpa närliggande länder så dom kan ställa upp och hjälpa till. När glaset är fullt så börjar det rinna över..
2012-06-10 14:24#60

dAIM
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
164

Inlägget har censurerats av en moderator
2012-06-10 17:27#61

OG_Kush
Ingen klan

BrutalCS Legend
1317

Leons: Letar irritation? Det är du själv som tar illa upp för att jag skriver tillbaka, skriv inte på ett forum om du inte kan ta att någon argumenterar emot dig. Förstår inte hur du drar dina slutsatser egentligen...

Och att du börjar dra in främlingsfientlighet också?
Det är inte överhuvudtaget det som är frågan, det handlar om att folk som bor här blir utkastade ur sina hem. Jag struntar fullständigt i om det är en iranie/turk/finsk eller svensk som blir det. Sålänge du har medborgarskap SKA du gå före, finns ingen rätt till att du också ska få lida för att vara en god medborgare. Det funkar som sagt inte att ta in fler och fler folk när vi fortfarande inte kan ta hand om dom man redan tagit in för flera år sedan. Därför blir det väldigt många problem områden (nu tänker jag inte nämna något för att slippa diskussion om det) där man sätter in alla flyktingar, folk utan jobb och soc fall eller botten av arbetarklassen. Man delar upp allt i grupper, för att det inte finns plats åt dom. Det får istället bo 12 personer i en 4a i någon förort, med flertal andra som har samma situation. Och då ska man ändå fortsätta ta in folk, fylla på överfyllda hus, skapa mer problemområden som sedan blir nedtryckta av politiker, poliser och annat. När det i själva verket är dom som skapat problemet ifrån första början. Sverige MÅSTE ta hand om problemen vi redan har och SEDAN börja tänka på andras problem. Vi har alltid varit väldigt snälla om att ta in nytt folk, vilket har varit bra. Men nu har det gått i överstyr och det måste rättas till innan man låter fler komma in. Man får börja pressa på andra länder mer, eller helt enkelt börja sätta ett antal på hur många som får komma in, så det finns tillräckligt med bostäder för alla som ska bo i detta land.

OLDSCHOOL EX-ADMIN

61 kommentarer, visar 46-60 - Första « 1 2 3 [4] 5 » Sista
AKTIVA TRÅDAR