FORUM
FORUM
Forumindex / Media / En bra filmkamera?
2012-06-29 04:27#1

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1503

Tjenare,

Jag letar efter en filmkamera.
Jag vill ha en som man kan koppla in trådlös mic till så att man kan intervjua folk.
Får gärna vara så att mikrofonen går att sätta fast på kameran. Om det inte följer med kameran så länka gärna en mic separat :)
Jag vill självklart att den kan spela in full HD och har duglig zoom också.

Priset ska vara under 10.000kr. Helst ett billigt alternativ.

Snälla hjälp mig hitta något bra :)

Senast redigerad 2012-06-29 04:59
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
2012-06-29 11:01#2

MillawMikk
Ingen klan

BrutalCS Wannabe
29

google
Marcus Vestlund
2012-06-29 12:34#3

hypn
Ingen klan

BrutalCS Addict
293

Citat av MillawMikk

google

Det här är ett jävla forum och han har ställt en fråga då behöver man inte skriva google antar att han redan googlat plus att han behöver lite tips av kameror som någon här har
2012-06-29 12:59#4

Evilkenevil
Ingen klan

BrutalCS Legend
1387

Är du bara intresserad av att filma interjuver?

De trådlösa "myggorna" brukar kunna kosta en del, du skulle istället kunna fixa en extern inspelare, sen bara slå ihop ljudspåret med filmen.

Om det bara är en intervju så borde en extern stereomikrofon räcka, fast du kanske har lite andra planer för att interjuva?

Dagens DSLR(systemkamer) kameror klarar av att filma galant, då har du även en skarp kamera för fotografering med RAW format. Skulle isåfall rekommendera Canon 600D, eller den nya modellen 650D med follow-fokus funktionen, dom har utvikbara skärmar som är bra för just filmning.

http://www.canonwatch.com/tag/650d/
2012-07-03 04:47#5

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1503

Citat av Evilkenevil

Är du bara intresserad av att filma interjuver?

De trådlösa "myggorna" brukar kunna kosta en del, du skulle istället kunna fixa en extern inspelare, sen bara slå ihop ljudspåret med filmen.

Om det bara är en intervju så borde en extern stereomikrofon räcka, fast du kanske har lite andra planer för att interjuva?

blablabla...

Jag uppskattar tipsen, men...

Jag är mestadels ute efter att intervjua och vill kunna gå runt med i mic i handen. Jag vill helst inte sitta efteråt och synca ett externt ljudspår med filmen heller.
Jag är alltså ute efter en kamera helt anpassad för filmning. Detta ska alltså vara en riktigt ordentlig kamera.

Senast redigerad 2012-07-03 04:47
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR