FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: 1.6 / Var är admins?
2012-07-02 18:42#1

Eliz
Ingen klan

BrutalCS Noob
2

Har lirat en del under kanske två veckor på eran server nu och har ett par funderingar:

1.Ser att ni söker aktiva admins samt att det är sommar men jag tror inte jag har sett en enda admin inne på servern under den tiden jag lirat, är det så ont om dom?
Detta medför att det blri lite negativ stämning inne och väldigt mycket fuskanklagelser,svordomar mm. Finns tyvärr även en del spelare som missköter sig väldigt mycket som tex lägger tf varje runda.

2. Varför är det inte plant/deff or die? I nuläget står det nästan varje runda en eller ett par i spawn även om bomb är plantad.

3.Vad sägs om att införa en awp-spärr med max 3 awp per team kanske?

Blev ett ganska negativt mail men det är verkligen inte meningen, bara lite åsikter=).

Mvh Eliz - The one and only
29 kommentarer, visar 16-29 - Första « 1 [2] » Sista
2012-10-15 14:13#17

Wallen
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2961

Citat av f0rce

Sedan att ni kickar aktiva, BRA serveradmins just för att en ENSKILD person som sitter i styrelsen inte gillar hen är bara bisarrt.

Nu tycker jag att du överdriver lite..
Skällsord i en argumentation är ett tecken på dumhet.
2012-10-15 18:37#18

eLmoBoy
Ingen klan

BrutalCS Noob
16

Citat av dirtnap

ingen admin är så dum och nickar BrutalCS | " nick " när någon är misstänkt, tänk lite gubben snälla, ja har sätt 10000000 admins inne med olika nicks sluta gråt o spela GGGGGGG

jag väljer att ignorera vad som faktiskt skrevs utav dig.... för att verka vara en aktiv spelare verkar du ha ytterst lite förnuft. du inte bara hånar och kränker mig utan du använder dig av extremt dåliga stavfel också >_<

Iallafall.... Att admins spelar på en server behöver inte bara vara för att de ska banna fuskare... samt att det är inte bara fuskare som förstör miljön på en server.(jag är inte helt oerfaren angående att vara admin....) Något som har en tendens att förstöra nöjet för merparten av personerna inne, är just att folk fuskanklagar, kränker varandra eller bara beter sig extremt omoget, via t.ex. medveten TF och block.(vilket händer påtok för ofta) Om en admin är inne och fejknickar, gör oftast inte adminen något åt saken just för att adminen vill förbi anonym... Men fejknickar han inte, så beter sig folk bättre, just för att de(hemskt som det nu kommer låta) fruktar adminen... Folk saknar respekt, men fruktan för att bli bannad gör att de skärper sig.
Ge mig en länk till vart jag kan ansöka för att vara admin på wc3servern(då detta är den enda servern jag lirar på utav era servrar i princip), nu får det bli skärpning!
2012-10-15 18:39#19

Reko85
Ingen klan

Kassör
6489

Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

2012-10-15 18:59#20

RaskeN^
Ingen klan

Serveradmin
2192

Citat av eLmoBoy

Citat av dirtnap

ingen admin är så dum och nickar BrutalCS | " nick " när någon är misstänkt, tänk lite gubben snälla, ja har sätt 10000000 admins inne med olika nicks sluta gråt o spela GGGGGGG

jag väljer att ignorera vad som faktiskt skrevs utav dig.... för att verka vara en aktiv spelare verkar du ha ytterst lite förnuft. du inte bara hånar och kränker mig utan du använder dig av extremt dåliga stavfel också &gt;_&lt;

Iallafall.... Att admins spelar på en server behöver inte bara vara för att de ska banna fuskare... samt att det är inte bara fuskare som förstör miljön på en server.(jag är inte helt oerfaren angående att vara admin....) Något som har en tendens att förstöra nöjet för merparten av personerna inne, är just att folk fuskanklagar, kränker varandra eller bara beter sig extremt omoget, via t.ex. medveten TF och block.(vilket händer påtok för ofta) Om en admin är inne och fejknickar, gör oftast inte adminen något åt saken just för att adminen vill förbi anonym... Men fejknickar han inte, så beter sig folk bättre, just för att de(hemskt som det nu kommer låta) fruktar adminen... Folk saknar respekt, men fruktan för att bli bannad gör att de skärper sig.
Ge mig en länk till vart jag kan ansöka för att vara admin på wc3servern(då detta är den enda servern jag lirar på utav era servrar i princip), nu får det bli skärpning!

Stor anledning till att jag fakenickar när jag är inne och spelar normalt är just för attitydproblemen på servrarna, det jobbigaste är att folk blir allmänt dryga mot oss admins när de ser vårat nick på servrarna.

Tycker detta är synd då man inte riktigt kan fokusera på sitt "jobb". Eftersom att du också varit admin så borde ju du också veta att det är som jag sa.
2008-06-12

Där stod han med en tuborg i handen, byxorna runt anklarna, kuken djupt i hennes mun, och tänkte...Fan vad gott det är med öl..
2012-10-15 19:28#21

JessieJ
Ingen klan

BrutalCS Member
98

Säg vad? Jag ser ju gärna att Admins nickar BCS är de är online, har aldrig sätt någon form av hat när det har vart en BrutalCS admin online med rätt nick.

Bill Clinton Speech 2012 -- youtube.com/watch?v=uzDhk3BHi6Q
2012-10-15 19:39#22

MuLi
Ingen klan

BrutalCS Legend
1200

Citat av JessieJ

Säg vad? Jag ser ju gärna att Admins nickar BCS är de är online, har aldrig sätt någon form av hat när det har vart en BrutalCS admin online med rätt nick.

In på wc3 en dag så ska du se :) Folk drygar alltid mot admins oavsett vilken förening det är :P Undantag på Hns.
2012-10-15 19:57#23

dirt
Ingen klan

BrutalCS Member
87

Men lägg av.....fakenickar för att ni är rädd att bli hånade/folk är dryg mot en.. är du 13 o rädd? trams.... Be personen ifråga hållakäften och och passar det inte så åker han/hon/den/det/hen ut.

Skippa skitsnacket också med att ni fakenickar för att inte skrämma bort fuskare...blir ju precis motsatt effekt..Är personen som fuskar inte totalt efterbliven lämnar han/hon/den/det/hen eller inte fuskar alls.... inte direkt så att ni kommer sätta dit varenda en av dom(tyvärr) så ni kan börja realnicka....
2012-10-15 20:02#24

JessieJ
Ingen klan

BrutalCS Member
98

Citat av MuLi

Citat av JessieJ

In på wc3 en dag så ska du se :) Folk drygar alltid mot admins oavsett vilken förening det är :P Undantag på Hns.

Spelar bara wc3, lol tycker vi har skit skön atmosfär så länge det inte är jag som går rage.

Bill Clinton Speech 2012 -- youtube.com/watch?v=uzDhk3BHi6Q
2012-10-15 20:09#25

lundell318
Ingen klan

HNS-Admin
1786

Citat av dirt

Men lägg av.....fakenickar för att ni är rädd att bli hånade/folk är dryg mot en.. är du 13 o rädd? trams.... Be personen ifråga hållakäften och och passar det inte så åker han/hon/den/det/hen ut.

Skippa skitsnacket också med att ni fakenickar för att inte skrämma bort fuskare...blir ju precis motsatt effekt..Är personen som fuskar inte totalt efterbliven lämnar han/hon/den/det/hen eller inte fuskar alls.... inte direkt så att ni kommer sätta dit varenda en av dom(tyvärr) så ni kan börja realnicka....

Fast du har ju redan fått det förklarat för dig... Ingen som sagt att dom tar varenda en bara för man fakenickar men chanserna ökar något enormt. Sen kvittar det väll om ni vet när en admin är inne? Eller har du något att dölja kanske?

Det är ett antal fuskare som blir bannade varje dag så fattar inte vad du klagar om.
För att lära sig något så måste man våga göra fel.
2012-10-15 20:14#26

MuLi
Ingen klan

BrutalCS Legend
1200

Citat av JessieJ

Spelar bara wc3, lol tycker vi har skit skön atmosfär så länge det inte är jag som går rage.

lol varit inne ett par gånger :P skit dryga mot admins... tror itne du ser ironin eller väljer att blunda för den? Eller har jag fel ? =) Dock brukar folk vara lite ironiska när dem driver med admins. För säger dem svordomar så får dem ban eller liknande. Om dem drygar kan dem inte få ban utan en/flera varningar. Dock aldrig sett ngn i bcs som fått ban pga att han drygat 1 gång & tycker den regeln borde skärpas lite.
2012-10-15 21:21#27

OG_Kush
Ingen klan

BrutalCS Legend
1036

Varför man brukar fakenicka är även för att se sig runt några rundor/en map för att se om någon beter sig extra illa, eller fuskar. Inte för att man är orolig att folk ska börja dryga emot en, ända han nämnde var att det händer ofta. Då slänger man på en mute, om det fortsätter så ger man en kick osv..

2012-10-15 21:58#28

visone
Ingen klan

HNS-Admin
664

Citat av RaskeN^

Stor anledning till att jag fakenickar när jag är inne och spelar normalt är just för attitydproblemen på servrarna, det jobbigaste är att folk blir allmänt dryga mot oss admins när de ser vårat nick på servrarna.

Tycker detta är synd då man inte riktigt kan fokusera på sitt "jobb". Eftersom att du också varit admin så borde ju du också veta att det är som jag sa.

Är bara & varna sedan gagga dem! De har ingen rätt att sitta o dryga, ingen alls faktiskt. Sitter ni & fakenickar o inte gör någonting åt alla äckliga nicks & alla spydiga kommentarer som bara sprutar ut så gör ni faktiskt ingen stor nytta. Visst, ni kan sitta o samla bevis på en snubbe i tre timmar o printa varenda en av hans svordomar, men är väl bättre att varna honom i ett tidigt skede, så slipper vi som vill spela utan all skit detta beteende. Ni slipper även banna, och de som uppför sig illa bättrar sig förhoppningsvis. Och gör "gärningsmännen" inte det så är det väl bara att gagga/banna.

Antingen så har jag haft otur, eller så är det en stor brist på admins, eller så fakenickar admins lite för mycket. Ser admins inne otroligt sällan, sett endast en admin med realnick inne de senaste dagarna.* Såvida admins inte sitter o speccar en fuskare så bör han/hon realnicka imo. Vi kan inte ha en förening där admins leker spöke inne på servrarna. :p

Finns det inte HLTV på de vanliga servrarna? Där kan väl admins sitta o specca om de misstänker någon? Där kan de ju nicka vad de än vill ^_^ :D

Vill inte på något sätt få det att framstå som att admins måste spela mer, de spelar så mycket de har tid & lust till. Men angående fakenickandet så är jag rätt skeptisk.

*spelat på 4st olika 1.6-servrar
2012-10-15 23:15#29

RaskeN^
Ingen klan

Serveradmin
2192

Citat av visone

Citat av RaskeN^

Är bara &amp; varna sedan gagga dem! De har ingen rätt att sitta o dryga, ingen alls faktiskt. Sitter ni &amp; fakenickar o inte gör någonting åt alla äckliga nicks &amp; alla spydiga kommentarer som bara sprutar ut så gör ni faktiskt ingen stor nytta. Visst, ni kan sitta o samla bevis på en snubbe i tre timmar o printa varenda en av hans svordomar, men är väl bättre att varna honom i ett tidigt skede, så slipper vi som vill spela utan all skit detta beteende. Ni slipper även banna, och de som uppför sig illa bättrar sig förhoppningsvis. Och gör "gärningsmännen" inte det så är det väl bara att gagga/banna.

Antingen så har jag haft otur, eller så är det en stor brist på admins, eller så fakenickar admins lite för mycket. Ser admins inne otroligt sällan, sett endast en admin med realnick inne de senaste dagarna.* Såvida admins inte sitter o speccar en fuskare så bör han/hon realnicka imo. Vi kan inte ha en förening där admins leker spöke inne på servrarna. :p

Finns det inte HLTV på de vanliga servrarna? Där kan väl admins sitta o specca om de misstänker någon? Där kan de ju nicka vad de än vill ^_^ :D

Vill inte på något sätt få det att framstå som att admins måste spela mer, de spelar så mycket de har tid &amp; lust till. Men angående fakenickandet så är jag rätt skeptisk.

*spelat på 4st olika 1.6-servrar

Vänta nu lite, Vad har spydiga kommentarer & äckliga nicks med hurvida vi serveradmins nickar på servrarna? Bara för att jag fakenickar betyder inte det att jag INTE göra samma jobb som med nick. Jag syns precis lika mycket (dock inte i scoreboarden).

Jag nickar oftast när jag spelar, dock har det hänt att jag droppat och gått in med fakenick flertalet gånger (men fortfarande synts lika mycket, allt från hud_message osv).

Vilka 4 har du spelat på? Vill jag veta, är inne många timmar om dagen (oftast på D2 Only #1 & #2) Då dessa 2 servrar har störst behov av admins.

HLTV räcker dessvärre nog inte som bevismaterial, vad ni har för system på HNS är erat val, vi går in i "spec".

ANG. Fakenick så anser jag att 3-7 rundor kan man fakenicka för att sedan nicka ex. "BrutalCS | RaskeN^" detta mest för att läsa av spelare så att man inte går miste om en ev. fuskare...

Har ni något att tillägga dra det i PM
2008-06-12

Där stod han med en tuborg i handen, byxorna runt anklarna, kuken djupt i hennes mun, och tänkte...Fan vad gott det är med öl..
2012-10-15 23:22#30

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
5257

Det finns inte många aktiva publicservrar i Sverige. Detta innebär att alla spelar hos oss oavsett om de spelar rent eller fuskar. Så att det skulle bli färre fuskare bara för att vi nickar BrutalCS tror jag inte på. Möjligtvis att de döljer mer och spelar lite försiktigare med fusket.

Jag tror att det är bättre att fejknicka och ta fuskarna än att realnicka för att folk inte ska svära på servern.

Vi har sagt att man ska realnicka men att man får fejknicka ett par rundor när man kommer in för att kolla läget. Jag vet att många admins har väldiga problem att följa denna regeln men finns inte så mycket att göra åt detta. Vi orkar ju inte tjata varje dag.
29 kommentarer, visar 16-29 - Första « 1 [2] » Sista
AKTIVA TRÅDAR