Forumindex / League of Legends / Varför är League of legends kul?
| 2012-07-18 10:11 | #1 | activityyy Jag spelar själv spelet och tycker det är väldigt kul, men jag har aldrig förstått varför. Har ni någon gång tänkt på detta? :|  activityyy Ingen klan
BrutalCS Prospect
81 | Jag spelar själv spelet och tycker det är väldigt kul, men jag har aldrig förstått varför. Har ni någon gång tänkt på detta? :| |
|
10 kommentarer, visar 1-10 - Första « [1] » Sista | 2012-07-18 10:37 | #2 | Evilkenevil Varför är något spel roligt?
Via spel får man bekräftelse på vad man gör, man blir nöjd när man vinner och förbannad när man förlorar.
LoL är dock ett gränsfall, spelet har ett stort underhållningsvärde om man spelar med vänner, men spelar man ensam så leder det ofta till frustration pga andra spelares beteenden.
 Evilkenevil Ingen klan
BrutalCS Legend
1391 | Varför är något spel roligt?
Via spel får man bekräftelse på vad man gör, man blir nöjd när man vinner och förbannad när man förlorar.
LoL är dock ett gränsfall, spelet har ett stort underhållningsvärde om man spelar med vänner, men spelar man ensam så leder det ofta till frustration pga andra spelares beteenden.
|
|
| 2012-07-18 17:48 | #3 | LASKA [quote]LoL är dock ett gränsfall, spelet har ett stort underhållningsvärde om man spelar med vänner, men spelar man ensam så leder det ofta till frustration pga andra spelares beteenden.[/quote]
Det blir vad man gör det till. Sitter man själv och skriver "OMG NOOB" eller "Report Ahri for feed" när hon dött 2gånger så blir det så mycket tråkigare att spela.
Jag själv klagar inte ingame och när jag ser att någon gör't så brukar jag be den va tyst och spela eller så blockar jag dom bara. :p
Skriver man "GJ bot" tex. när AD carryn plockar en kill så blir det en bättre stämning i laget och man kommer spela bättre. Det leder till att man har större chans att vinna. :)  LASKA Ingen klan
BrutalCS Legend
1510 | Citat
LoL är dock ett gränsfall, spelet har ett stort underhållningsvärde om man spelar med vänner, men spelar man ensam så leder det ofta till frustration pga andra spelares beteenden. Det blir vad man gör det till. Sitter man själv och skriver "OMG NOOB" eller "Report Ahri for feed" när hon dött 2gånger så blir det så mycket tråkigare att spela. Jag själv klagar inte ingame och när jag ser att någon gör't så brukar jag be den va tyst och spela eller så blockar jag dom bara. :p Skriver man "GJ bot" tex. när AD carryn plockar en kill så blir det en bättre stämning i laget och man kommer spela bättre. Det leder till att man har större chans att vinna. | |
|
| 2012-07-18 19:06 | #4 | Evilkenevil
[quote=LASKA]
Det blir vad man gör det till. Sitter man själv och skriver "OMG NOOB" eller "Report Ahri for feed" när hon dött 2gånger så blir det så mycket tråkigare att spela.
Jag själv klagar inte ingame och när jag ser att någon gör't så brukar jag be den va tyst och spela eller så blockar jag dom bara. :p
Skriver man "GJ bot" tex. när AD carryn plockar en kill så blir det en bättre stämning i laget och man kommer spela bättre. Det leder till att man har större chans att vinna. :) [/quote]
Ja självklart... som jag sa, andra spelares beteenden. Även om man ger komplimanger så är det fortfarande 4 andra som kan börja gnälla på varandra. Oftast slutar det i katastrof.
Hade ett avbrott från LoL i flera månader pga studier, testade ett spel för 2 veckor sedan och möttes med det klassiska "Repport xxx unskilled player", efter 5min spelande.
Men LoL är som alla andra spel, samma sak händer i WoW likväl som i COD, så LoL är inget särfall.  Evilkenevil Ingen klan
BrutalCS Legend
1391 | Citat av LASKADet blir vad man gör det till. Sitter man själv och skriver "OMG NOOB" eller "Report Ahri for feed" när hon dött 2gånger så blir det så mycket tråkigare att spela. Jag själv klagar inte ingame och när jag ser att någon gör't så brukar jag be den va tyst och spela eller så blockar jag dom bara. :p Skriver man "GJ bot" tex. när AD carryn plockar en kill så blir det en bättre stämning i laget och man kommer spela bättre. Det leder till att man har större chans att vinna. Ja självklart... som jag sa, andra spelares beteenden. Även om man ger komplimanger så är det fortfarande 4 andra som kan börja gnälla på varandra. Oftast slutar det i katastrof. Hade ett avbrott från LoL i flera månader pga studier, testade ett spel för 2 veckor sedan och möttes med det klassiska "Repport xxx unskilled player", efter 5min spelande. Men LoL är som alla andra spel, samma sak händer i WoW likväl som i COD, så LoL är inget särfall. |
|
| 2012-07-18 19:14 | #5 | LASKA [quote]Ja självklart... som jag sa, andra spelares beteenden. Även om man ger komplimanger så är det fortfarande 4 andra som kan börja gnälla på varandra. Oftast slutar det i katastrof.
Hade ett avbrott från LoL i flera månader pga studier, testade ett spel för 2 veckor sedan och möttes med det klassiska "Repport xxx unskilled player", efter 5min spelande.
Men LoL är som alla andra spel, samma sak händer i WoW likväl som i COD, så LoL är inget särfall.[/quote]
Exakt.. jag vet precis vad du snackar om. Det var bättre förr.. när LoL comumunityn var lugn och alla kunde komma överrens ;)  LASKA Ingen klan
BrutalCS Legend
1510 | Citat
Ja självklart... som jag sa, andra spelares beteenden. Även om man ger komplimanger så är det fortfarande 4 andra som kan börja gnälla på varandra. Oftast slutar det i katastrof. Hade ett avbrott från LoL i flera månader pga studier, testade ett spel för 2 veckor sedan och möttes med det klassiska "Repport xxx unskilled player", efter 5min spelande.
Men LoL är som alla andra spel, samma sak händer i WoW likväl som i COD, så LoL är inget särfall. Exakt.. jag vet precis vad du snackar om. Det var bättre förr.. när LoL comumunityn var lugn och alla kunde komma överrens ;) | |
|
| 2012-07-18 19:56 | #6 | Luddaz Inte för att vara sådan, men.. LoL är inte kul.
HoN är kul. :)  Luddaz Ingen klan
BrutalCS Fanboi
136 | Inte för att vara sådan, men.. LoL är inte kul. HoN är kul.  | |
|
| 2012-07-18 20:44 | #7 | Evilkenevil [quote=Luddaz]Inte för att vara sådan, men.. LoL är inte kul.
HoN är kul. :)[/quote]
Inte för att vara "den" människan.. men.
Det är din personliga åsikt, och ingen här bryr sig ett skvatt om vad du tycker eftersom detta handlar om LoL. Go back from where you came, troll!  Evilkenevil Ingen klan
BrutalCS Legend
1391 | Citat av LuddazInte för att vara sådan, men.. LoL är inte kul. HoN är kul.  Inte för att vara "den" människan.. men. Det är din personliga åsikt, och ingen här bryr sig ett skvatt om vad du tycker eftersom detta handlar om LoL. Go back from where you came, troll! |
|
| 2012-07-19 17:50 | #8 | CazoN Vi brukar nästan alltid vara 5 st som lirar,
Vi är 7-10 st från klassen som lirar, så beroende på vilka som är inne brukar vi lira ibland. Det är bra stämning, vi har "våran" humor, vi vet vad vi tycker är roligt, och vad vi kan skämta om,
Ibland gnäller nån, men de brukar lösa sig ;p
till saken, jag tycker det är kul, för vi lirar de tsm, att lira ett game själv är inte samma sak.
Som dom över sa, så är det bara massa folk som gnäller, vilket förstör spelet ;/  CazoN Ingen klan
BrutalCS Legend
1092 | Vi brukar nästan alltid vara 5 st som lirar, Vi är 7-10 st från klassen som lirar, så beroende på vilka som är inne brukar vi lira ibland. Det är bra stämning, vi har "våran" humor, vi vet vad vi tycker är roligt, och vad vi kan skämta om, Ibland gnäller nån, men de brukar lösa sig ;p
till saken, jag tycker det är kul, för vi lirar de tsm, att lira ett game själv är inte samma sak. Som dom över sa, så är det bara massa folk som gnäller, vilket förstör spelet ;/ |
|
| 2012-07-19 18:10 | #9 | WemoX
[quote=Luddaz]Inte för att vara sådan, men.. LoL är inte kul.
HoN är kul. :)[/quote]
Inte för att vara sådan, men.. Det är ju för fasen nästan samma spel.. typ oviktiga saker som skiljer.
OnT: Spelade en del förut, tyckte också det var kul.. kan bero på att.. ja.. hm.. det var kul helt enkelt, ibland behöver det inte vara något specifikt som gör ett spel kul utan det är hela helheten i spelet.. GG Pcw!  WemoX Ingen klan
BrutalCS Uberlegend
2175 | Citat av LuddazInte för att vara sådan, men.. LoL är inte kul. HoN är kul.  Inte för att vara sådan, men.. Det är ju för fasen nästan samma spel.. typ oviktiga saker som skiljer. OnT: Spelade en del förut, tyckte också det var kul.. kan bero på att.. ja.. hm.. det var kul helt enkelt, ibland behöver det inte vara något specifikt som gör ett spel kul utan det är hela helheten i spelet.. GG Pcw! | |
|
| 2012-08-11 13:19 | #10 | Repu Själv har jag lagt av med LoL. Loggar endast in när vi är 5 stycken som skall spela, orkar inte med randoms längre. Säger inte att jag är för bra för randoms, säger bara att jag inte orkar om ens bot har dött 20 gånger innan 10 minuter har gått. Eller när man sitter i champion select med någon mid-champ lockad. I chatten har man skrivit "I'll go mid". Det som händer precis innan matchen börjar är väl att någon spanjor pickar och lockar Ahri och säger "me mid plz".  Repu Ingen klan
BrutalCS Fanboi
164 | Själv har jag lagt av med LoL. Loggar endast in när vi är 5 stycken som skall spela, orkar inte med randoms längre. Säger inte att jag är för bra för randoms, säger bara att jag inte orkar om ens bot har dött 20 gånger innan 10 minuter har gått. Eller när man sitter i champion select med någon mid-champ lockad. I chatten har man skrivit "I'll go mid". Det som händer precis innan matchen börjar är väl att någon spanjor pickar och lockar Ahri och säger "me mid plz". | |
|
| 2012-08-11 13:23 | #11 | Yapic
[quote=Repu]Själv har jag lagt av med LoL. Loggar endast in när vi är 5 stycken som skall spela, orkar inte med randoms längre. Säger inte att jag är för bra för randoms, säger bara att jag inte orkar om ens bot har dött 20 gånger innan 10 minuter har gått. Eller när man sitter i champion select med någon mid-champ lockad. I chatten har man skrivit "I'll go mid". Det som händer precis innan matchen börjar är väl att någon spanjor pickar och lockar Ahri och säger "me mid plz". [/quote]
Exakt detta som gör LoL tråkigt. Spelar själv aldrig ensam.
Spelet i sig är väl roligt för att de är simpelt.  Yapic Ingen klan
Ledamot
2659 | Citat av Repu
Själv har jag lagt av med LoL. Loggar endast in när vi är 5 stycken som skall spela, orkar inte med randoms längre. Säger inte att jag är för bra för randoms, säger bara att jag inte orkar om ens bot har dött 20 gånger innan 10 minuter har gått. Eller när man sitter i champion select med någon mid-champ lockad. I chatten har man skrivit "I'll go mid". Det som händer precis innan matchen börjar är väl att någon spanjor pickar och lockar Ahri och säger "me mid plz". Exakt detta som gör LoL tråkigt. Spelar själv aldrig ensam. Spelet i sig är väl roligt för att de är simpelt. | |
|
10 kommentarer, visar 1-10 - Första « [1] » Sista |