Forumindex / Mjukvara / Mobilt Internet Segt
| 2012-07-24 18:59 | #1 | Sockerkorn Hejsan! Så jag har stött på ett problem med det mobila internet som min morsa nu har beställt, Jag ligger på en väldigt [b]LÅG[/b] Hastighet, Vilket är otroligt konstigt Med vad dom säger om produkten min morsa beställt några månader sedan.
http://foretag.telenor.se/wsp/telenorstore/frontend.cgi?template=produkt&categorynu=1014&product_id=327629&opencat=
Den har hon beställt, Som ni nu ser om ni går till -> [b]Abonnemang[/b]. Så Står det att Data/Mobilsurf är Obegränsat.
Jag känner till "[u]Policyn[/u]" Om att man ska få ladda ner 25gb / månadsvis.. Men Då borde det väl inte stå Obegränsat på deras produkt? Vet ni hur man kan lösa detta? Har dom Twistat informationen till en vit lögn? Går inte att spela med 10kb/s i hastighet som Även droppar ner till 0.00 kb/s.  Sockerkorn Ingen klan
BrutalCS Oldschool
751 | Hejsan! Så jag har stött på ett problem med det mobila internet som min morsa nu har beställt, Jag ligger på en väldigt LÅG Hastighet, Vilket är otroligt konstigt Med vad dom säger om produkten min morsa beställt några månader sedan. http://foretag.telenor.se/wsp/telenorstore/frontend.cgi?template =produkt&categorynu=1014&product_id=327629&opencat=Den har hon beställt, Som ni nu ser om ni går till -> Abonnemang. Så Står det att Data/Mobilsurf är Obegränsat. Jag känner till " Policyn" Om att man ska få ladda ner 25gb / månadsvis.. Men Då borde det väl inte stå Obegränsat på deras produkt? Vet ni hur man kan lösa detta? Har dom Twistat informationen till en vit lögn? Går inte att spela med 10kb/s i hastighet som Även droppar ner till 0.00 kb/s. | I'm the Harbringer Of Fun!!
|
|
6 kommentarer, visar 1-6 - Första « [1] » Sista | 2012-07-24 19:11 | #2 | WemoX
[quote=Sockerkorn]Hejsan! Så jag har stött på ett problem med det mobila internet som min morsa nu har beställt, Jag ligger på en väldigt [b]LÅG[/b] Hastighet, Vilket är otroligt konstigt Med vad dom säger om produkten min morsa beställt några månader sedan.
http://foretag.telenor.se/wsp/telenorstore/frontend.cgi?template=produkt&categorynu=1014&product_id=327629&opencat=
Den har hon beställt, Som ni nu ser om ni går till -> [b]Abonnemang[/b]. Så Står det att Data/Mobilsurf är Obegränsat.
Jag känner till "[u]Policyn[/u]" Om att man ska få ladda ner 25gb / månadsvis.. Men Då borde det väl inte stå Obegränsat på deras produkt? Vet ni hur man kan lösa detta? Har dom Twistat informationen till en vit lögn? Går inte att spela med 10kb/s i hastighet som Även droppar ner till 0.00 kb/s.[/quote]
Telenor/Bredbandsbolaget har en tendens till att ändra sina priset och prisuppgifter rätt ofta, du är säker på att när ni gjorde beställningen så var det Obegränsat då, för dom kan ju ändrat det efteråt och ni betalar för det ni har beställt vid tillfället.
Det enda är att ta kontakt med Telenor och verkligen säga hur det ligger till eller om ni kan ändra abonnemangsformen.
Mobilt bredband är ju inte speciellt känt för att gå snabbt.. jag vet själv hur det är med dom där begränsningarna och jag hade själv mobilt bredband när jag bodde i Norge, där var det begränsning på 5GB efter det så var det inte ens lönt att använda internet då man inte ens kunda komma in på någon hemsida typ..  WemoX Ingen klan
BrutalCS Uberlegend
2175 | Citat av SockerkornHejsan! Så jag har stött på ett problem med det mobila internet som min morsa nu har beställt, Jag ligger på en väldigt LÅG Hastighet, Vilket är otroligt konstigt Med vad dom säger om produkten min morsa beställt några månader sedan. http://foretag.telenor.se/wsp/telenorstore/frontend.cgi?template =produkt&categorynu=1014&product_id=327629&opencat=Den har hon beställt, Som ni nu ser om ni går till -> Abonnemang. Så Står det att Data/Mobilsurf är Obegränsat. Jag känner till " Policyn" Om att man ska få ladda ner 25gb / månadsvis.. Men Då borde det väl inte stå Obegränsat på deras produkt? Vet ni hur man kan lösa detta? Har dom Twistat informationen till en vit lögn? Går inte att spela med 10kb/s i hastighet som Även droppar ner till 0.00 kb/s. Telenor/Bredbandsbolaget har en tendens till att ändra sina priset och prisuppgifter rätt ofta, du är säker på att när ni gjorde beställningen så var det Obegränsat då, för dom kan ju ändrat det efteråt och ni betalar för det ni har beställt vid tillfället. Det enda är att ta kontakt med Telenor och verkligen säga hur det ligger till eller om ni kan ändra abonnemangsformen. Mobilt bredband är ju inte speciellt känt för att gå snabbt.. jag vet själv hur det är med dom där begränsningarna och jag hade själv mobilt bredband när jag bodde i Norge, där var det begränsning på 5GB efter det så var det inte ens lönt att använda internet då man inte ens kunda komma in på någon hemsida typ.. | |
|
| 2012-07-24 19:11 | #3 | Mana Läste fel.  Mana Ingen klan
Grafiker
1584 | Läste fel. Senast redigerad 2012-07-24 20:12 | |
|
| 2012-07-24 19:31 | #4 | Shue Vet inte hur många gånger det här tagits upp, kanske inte just här, men generellt. Det framgår alltid i operatörernas [i]finstilta[/i] villkor.
Brukar vara som så att;
Du har t.ex. 32Mbit/s nedladdningshastighet, tills dess att du uppnått gränsen 25GB under en månad. Hastigheten brukar då begränsas till ca 256kbit/s eller något sånt. Nu säger jag inte med all säkerhet att du har utnyttjat dina 25GB/månad, men det låter så.
Hoppas detta hjälpte. :)  Shue Ingen klan
BrutalCS 1337
589 | Vet inte hur många gånger det här tagits upp, kanske inte just här, men generellt. Det framgår alltid i operatörernas finstilta villkor. Brukar vara som så att; Du har t.ex. 32Mbit/s nedladdningshastighet, tills dess att du uppnått gränsen 25GB under en månad. Hastigheten brukar då begränsas till ca 256kbit/s eller något sånt. Nu säger jag inte med all säkerhet att du har utnyttjat dina 25GB/månad, men det låter så. Hoppas detta hjälpte.  |
|
| 2012-07-24 19:39 | #5 | Sockerkorn Yesbox, Jag utnjyttjade den rejält, Då WoW generellt tog upp drygt 18-20GB.  Sockerkorn Ingen klan
BrutalCS Oldschool
751 | Yesbox, Jag utnjyttjade den rejält, Då WoW generellt tog upp drygt 18-20GB. | I'm the Harbringer Of Fun!!
|
|
| 2012-07-24 19:43 | #6 | Evilkenevil [quote]Helt obegränsat användande inom Sverige
[/quote]
[quote]Data/Mobilsurf - Obegränsat[/quote]
Detta borde betyda att det är obegränsad datatrafik, det finns inget som tyder på att den är begränsad.
Frågan är, har du använt den tidigare eller är det första gången?
Det mobila surfnätet brukar vara begränsat i räckvid och kraft, sen så är detta även en 4G dosa, 4G tekniken kanske inte alls finns där du bor.
 Evilkenevil Ingen klan
BrutalCS Legend
1388 | Citat
Helt obegränsat användande inom Sverige
Citat
Data/Mobilsurf - Obegränsat Detta borde betyda att det är obegränsad datatrafik, det finns inget som tyder på att den är begränsad. Frågan är, har du använt den tidigare eller är det första gången? Det mobila surfnätet brukar vara begränsat i räckvid och kraft, sen så är detta även en 4G dosa, 4G tekniken kanske inte alls finns där du bor. |
|
| 2012-07-24 19:48 | #7 | Sockerkorn
[quote=Evilkenevil][quote]Helt obegränsat användande inom Sverige
[/quote]
[quote]Data/Mobilsurf - Obegränsat[/quote]
Detta borde betyda att det är obegränsad datatrafik, det finns inget som tyder på att den är begränsad.
Frågan är, har du använt den tidigare eller är det första gången?
Det mobila surfnätet brukar vara begränsat i räckvid och kraft, sen så är detta även en 4G dosa, 4G tekniken kanske inte alls finns där du bor.
[/quote]
Precis som dom där Quoten säger så finns det inget det dom skrivit ner, tyder på att jag har begränsad Surf. Det enda som skulle leda till det är Policyn om det. Dock som.. bwabdaw får ont i huvudet..
Jag bor i stockholm, Centralt inom en kommun så man tycker ju att 4G tekniken borde fungera här, speciellt eftersom Stockholm är sveriges huvudstad. Dessutom som det står i ditt första Citat, SÅ borde det fungera vart som helst;) borde väl ringa dom och fråga vad som försigår.  Sockerkorn Ingen klan
BrutalCS Oldschool
751 | Citat av EvilkenevilCitat
Helt obegränsat användande inom Sverige
Citat
Data/Mobilsurf - Obegränsat Detta borde betyda att det är obegränsad datatrafik, det finns inget som tyder på att den är begränsad. Frågan är, har du använt den tidigare eller är det första gången? Det mobila surfnätet brukar vara begränsat i räckvid och kraft, sen så är detta även en 4G dosa, 4G tekniken kanske inte alls finns där du bor. Precis som dom där Quoten säger så finns det inget det dom skrivit ner, tyder på att jag har begränsad Surf. Det enda som skulle leda till det är Policyn om det. Dock som.. bwabdaw får ont i huvudet.. Jag bor i stockholm, Centralt inom en kommun så man tycker ju att 4G tekniken borde fungera här, speciellt eftersom Stockholm är sveriges huvudstad. Dessutom som det står i ditt första Citat, SÅ borde det fungera vart som helst;) borde väl ringa dom och fråga vad som försigår. | I'm the Harbringer Of Fun!!
|
|
6 kommentarer, visar 1-6 - Första « [1] » Sista |