FORUM
FORUM
Forumindex / Hårdvara / Köp av ny TV
2012-08-01 13:56#1

John
Ingen klan

BrutalCS 1337
531

Hej jag tänkte nu köpa mig en ny tv pga flytt, TVn Ska minst vara 46" och Full HD och minst 100 hz mer vet jag inte vad man ska ha för krav till TVn, Man ska kunna koppla datorn till den och xbox 360.

Jag fundera på denna TVn: http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-
46---47-tum/philips-47pfl3007t12/171682.3114/

Är den dugig till priset?

BUDGET: Runt 6000 kr

Edit: det ska inte vara plasma.

Senast redigerad 2012-08-01 17:12
5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
2012-08-01 14:00#2

JESPER94
Ingen klan

BrutalCS SuperAddict
441

Kolla på komplett när de har Superweekend rea (varje helg). Förra helgen hade de rea på 6st tv-skärmar, ganska bra rea också. Vänta tills på fredag och kolla där :)
2012-08-01 14:12#3

Reko85
Ingen klan

Kassör
6489

Ta en LCD om du ska spela på den.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

2012-08-01 16:25#4

flowztah
Ingen klan

BrutalCS SuperAddict
432

Försök att alltid kolla på TV:n i butik innan du köper. Har flera gånger kollat upp en riktigt prisvärd TV på nätet och sedan kommit till butiken och insett att den är skit. Var noggrann att kolla upp vad TV:n verkligen har för uppdateringsfrekvens, 100hz CMR är exempelvis bara 50 "rena" hz vilket gör den till mer eller mindre skit vid sport.

Eftersom du ska spela på den, kan det vara bra att kolla upp tester av respektive TV där input lag testas. Ju lägre input lag, desto bättre är TV:n att spela på - typ.

Själv köpte jag denna för bara några veckor sen och är supernöjd, bara 40" dock. Var också inne på 46" ett tag, men insåg att det blir alldeles för stort. 10" per meter fick jag som riktlinje att gå efter av någon försäljare, vet du hur långt bort du kommer att sitta?
Tonight's the night.
2012-08-01 16:58#5

l00f
Ingen klan

BrutalCS Member
103

Ett tips, Sony har ganska dålig bild när det gäller mörka delar av bilden. Alltså blir Sonys svarta färg mer åt grå. En sak att tänka på ifall du vill se film och spela mycket :)

Kan även tipsa om denna TV , köpte mig själv en sådan för ett tag sen och är mycket nöjd, något över budgeten kanske. Som föregående talare även sa så kika gärna på tv'n i butik innan köp!

2012-08-01 17:15#6

John
Ingen klan

BrutalCS 1337
531

Citat av flowztah

Försök att alltid kolla på TV:n i butik innan du köper. Har flera gånger kollat upp en riktigt prisvärd TV på nätet och sedan kommit till butiken och insett att den är skit. Var noggrann att kolla upp vad TV:n verkligen har för uppdateringsfrekvens, 100hz CMR är exempelvis bara 50 "rena" hz vilket gör den till mer eller mindre skit vid sport.

Eftersom du ska spela på den, kan det vara bra att kolla upp tester av respektive TV där input lag testas. Ju lägre input lag, desto bättre är TV:n att spela på - typ.

Själv köpte jag denna för bara några veckor sen och är supernöjd, bara 40" dock. Var också inne på 46" ett tag, men insåg att det blir alldeles för stort. 10" per meter fick jag som riktlinje att gå efter av någon försäljare, vet du hur långt bort du kommer att sitta?

Kommer sita 3-5 meter ifrån TVn.

Citat av l00f

Ett tips, Sony har ganska dålig bild när det gäller mörka delar av bilden. Alltså blir Sonys svarta färg mer åt grå. En sak att tänka på ifall du vill se film och spela mycket :)

Kan även tipsa om denna TV , köpte mig själv en sådan för ett tag sen och är mycket nöjd, något över budgeten kanske. Som föregående talare även sa så kika gärna på tv'n i butik innan köp!

Okej, tack för infon! allt är bra o veta :) och TVn såg riktigt nice ut bara det att jag hälst inte ska lägga för mkt pengar på den eftersom jag knappt använder TVn eller Datorn :P
5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR