FORUM
FORUM
Forumindex / BrutalCS / HNS Admins
2012-08-02 19:02#1

JeskN
Ingen klan

BrutalCS Noob
13

Dom nya adminsen är ju helt retaderade och gör fan inte sitt jobb!
20 kommentarer, visar 16-20 - Första « 1 [2] » Sista
2012-08-03 17:23#17

Ollew
Ingen klan

BrutalCS Legend
1275

Citat av visone

Citat av Ollew

Citat av lundell318

Allt detta tjat om att admins inte gör si eller så. Ska vi behöva göra en klistrad tråd så ni kan läsa hur det faktiskt är?

#1 - Vi gör detta på vår FRITID, vi är alltså inte era slavar.
#2 - Det är inte alltid vi bara kan lägga en bann direkt in-game.
#3 - Vi ser inte precis allting som händer inne på servern.
#4 - Även om admin är i ditt lag och du är själv kvar så är det inte säkert att vi speccar dig utan vi kan specca någon som FJar eller dylikt, vilket resulterar i att vi inte kan banna direkt bara för att ni säger det.
#5 - Ni spelare har lika enkelt att gå in i HLTV som vi admins har. Med andra ord duger inte "Jag vet att man kan recorda men det har man inte alltid lust med att göra" det har inte vi admins heller alltid lust med, därför samarbetar vi med ER inne på servern. Ibland tar vi det och ibland tar ni det. Skulle det vara mening att endast vi admins skulle recca osv så skulle inte ni ha tillgång till HLTV utan bara tillgång till någon rapporterings funktion.

Hoppas det täcker upp några "hål". Och jag tror det hela "de nya adminsen suger" hänger mer på att du/ni inte ger dom någon chans.

Och Jesk för att klargöra en sak till, Att vara HNS Admin är inget jobb, det är ett fritidsintresse.

För det första vill jag säga att jag aldrig spelar hns eller liknande men är rätt så aktiv på detta forumet, och jag ser väldigt ofta att folk just klagar på hns adminsen? Varför då inte ta till sig vad folk skriver istället för att skriva det gamla vanliga "vi gör detta på vår fritid osv...". Jag ska inte säga att ni gör ett dåligt jobb, för det gör ni verkligen inte men som sagt ta till er det som folk skriver som feedback och försök förbättra det? Och har ni ingen ork att göra det, vad gör ni då som admins? Tillslut vill jag ge creed till alla admins som sköter sig!

Sedan bör alla hns-admins ha samma krav för att bli admins som vanliga server-admins-

Låt mig förklara några saker för dig. HNS-modet innebär att admins måste ta många beslut, många fler än vanliga serveradmins. Många av dessa besluten är diskutabla, där admins anser att det är otillåtet att göra så eller så och spelaren som begår regelbrottet anser inte att han har gjort fel.

Medelåldern på HNS-servern är troligtvis längre än på en vanlig server, yngre folk whinear generellt sätt mer än äldre, mognare spelare.

Dessa två punkter leder till att vi får många "FLAME" eller "WHINE"-trådar angående HNS. Det är ofta inte kritik, något som vi bör ta åt oss utav. Utan liknar ofta just denna tråd.

Citat

Dom nya adminsen är ju helt retaderade och gör fan inte sitt jobb!

Här framgår ingenting om vad admins gör fel eller vilka som gör fel eller varför dom gör fel, han säger bara att admins är dumma i huvudet och ingenting mer. Är det kritik vi bör ta åt oss av? Ger det oss någonting att tänka på?

Vad mer än "det gamla vanliga" skall vi svara på alla klagomål? Kritik tar vi mer än gärna emot, men whine, obefogat klagomål och flame är bara irriterande. Vi försöker förbättra både oss och servern konstant och har interna diskussioner om allt angående servern.

Det är liknande krav för HNS-admins som vanliga serveradmins. Jag anser det t.om. som svårare att bli HNS-admin än vanlig serveradmin. Det främst för att alla som blir HNS-admins är kända hos alla redan sittande admins, till skillnad från vanliga admins.

Vi ser sällan befogad vettig kritik som framförs på ett bra sätt utan mest whine, whine kan vi inte bemöta på annat sätt än det gamla vanliga.

"ADMINS SUGER OMG JAG BLEV UNDERSTABBAD MEN HAN FICK INGEN BANNNN!!!!!"

"VISONE BANNADE MIG HAN ÄR TOTALT VÄRDELÖS SOM ADMIN KICKA HONOM!!!"

Trådarna ser oftast ut lite i den stilen. Ni som läser detta och har åsikter om admins eller händelser på servern och vill framföra kritik - gör det rätt så gynnar det alla.

Tack för din förklaring! Ni sköter säkert allt väl, men känns väldigt konstigt att så många klagar, därför trodde jag att vissa av hns-adminsen inte skötte sig men det kan ju vara som du skrev att många börjar "gråta" när dem blir bannade och klagar på er admins.
We are anonymous
we are legion
we do not forgive
we do not forget
expect us!
2012-08-04 16:33#18

MuLi
Ingen klan

BrutalCS Legend
1200

Jesk vf klagar du på admins ? Finns Hltv så du klassas mer eller mindre också som admin med hjälp av forumet ? Dem måste banna om du reccat någon som gör något fel eller dylikt. Dock tycker jag admins har blivit lite väl hårda vid ordvalen. Det kan jag tycka borde förbättras för HNS skiljer sig en hel del från vanlig cs.

Det du istället borde klaga på är lagget ! Tycker personligen det hade varit bättre om BCS hade lagt ner hns servrarna än att ha detta lagget och inte göra något åt det. (jag vet ni testar men det räcker inte) Bcs i det fallet smutskastar sitt fina rykte med bra servrar !:) Även om jag själv pingar 2-10 så freezar det till

Coffi Hänt många gånger att man pratat med admins och dem tagit det till sig. Dock hänt 1 gång en admin inte brytt sig men ja, ska inte hänga upp mig vid det utan då är det att bara prata med Head adminen. Aldrig hänt man gör en tråd när man ska be en admin förbättra sig vid en sak dem gör fel eller liknande. Tycker det är fel att alla ska se vad dem gör fel och sen ge dem möjligheten peka ut dem för det "OJ HAN E SÄMST HAN GÖR DET IGEN" och liknande. Ta det vid IRC eller steam så slipper man trycka ner adminsen via forumet för i mina ögon är det just det man gör.

Jesk skärp dig! Alla gör småfel men kom med lite bevis istället?
2012-08-04 20:02#19

Wallen
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2961

Citat av MuLi

Det du istället borde klaga på är lagget ! Tycker personligen det hade varit bättre om BCS hade lagt ner hns servrarna än att ha detta lagget och inte göra något åt det. (jag vet ni testar men det räcker inte) Bcs i det fallet smutskastar sitt fina rykte med bra servrar !:) Även om jag själv pingar 2-10 så freezar det till

HNS är endast en liten sidogrej som BrutalCS kör med så det är därför den fick hamna på webservern.
Skällsord i en argumentation är ett tecken på dumhet.
2012-08-04 20:42#20

lundell318
Ingen klan

HNS-Admin
1784

Jag är glad för att BrutalCS har hållt igång med HnS servern så pass länge, men jag tycker fortfarande att det bör läggas lite mer fokus på den ibland. Jag vet att lagget är en svår sak att få bort men hur kommer det sig att andra HnS servers inte ens har 10% utav lagget BCS HnS server har?

En egen maskin tror jag skulle göra susen, och de flesta lagspikes tror jag är tack vare att HnS servern delar trafik med hemsidan (så som jag förstått det) och jag tror 50% av allt lagg är tackvare det.

HnS är ändå ganska stort och det borde man kanske ta vara på, det finns trots allt inte så många bra servers till HnS moddet.
För att lära sig något så måste man våga göra fel.
2012-08-04 22:34#21

MuLi
Ingen klan

BrutalCS Legend
1200

Citat av lundell318

Jag är glad för att BrutalCS har hållt igång med HnS servern så pass länge, men jag tycker fortfarande att det bör läggas lite mer fokus på den ibland. Jag vet att lagget är en svår sak att få bort men hur kommer det sig att andra HnS servers inte ens har 10% utav lagget BCS HnS server har?

Håller fullständigt med ! Men sen så kan man tycka om man ska ha något igång ska man försöka lägga lite krut på det iaf...eller lägga av helt.

Citat av Wallen

HNS är endast en liten sidogrej som BrutalCS kör med så det är därför den fick hamna på webservern.

Mjo, men lägga lite energi på det hade gjort stor skillnad. Sett ett antal spelare som kommit in i communityn tack vare den (jag bl.a.) Dock börjat tröttna på att vänta om det fixar sig.
20 kommentarer, visar 16-20 - Första « 1 [2] » Sista
AKTIVA TRÅDAR