Tjena, har precis byggt ihop min nya dator ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757285 ) Men har problem att få bild på skärmen. Jag har chassit öppet och kan se att processorfläkten och de andra fläktarna är igång, moderkortet gör ett *beep*-ljud när datorn startar ( den bootar alltså... ) Och min CD-spelare fungerar även eftersom jag kan köra in och ut skivor. Min fråga är nu var jag ska börja min felsökning ( första datorbygget ). Jag har följt diverse medföljande manualer när det gäller montering utav hårdvaran samt diverse sladdar till moderkortet och kan inte hitta något som jag har missat. Jag använder för nuvarande samma skärm inkopplad till min laptop så den fungerar även. Edit: Jag har tagit kontakt med komplett och de påstår att jag måste koppla skärmen direkt in i grafikkortet och inte in i vga-utgången. Därför testade jag att köra på min HDMI sladd mellan grafikkortet och skärmen, utan resultat där med. Sedan har jag inte hört av dem sedan i Onsdags. Måste säga att kompletts kundservice är under all kritik, de lovar att svara innom 48 timmar och jag skickade mitt första mail för typ en vecka sedan och det är fortfarande inte besvarat. Enda sättet att komma fram till dem för mig är att ringa och då måste jag sitta i telefonkö i timmar, tur att jag har sommarlov för annars skulle jag aldrig ha tid med den här skiten. Tacksam för tips / Johannes Final edit: Jag har nu löst problemet och har nu en fungerande pc, det jag gjorde var att plocka ut grafikkortet och köra på moderkortets inbyggda grafikkort. Vi (polaren och jag) antog att det måste varit så att grafikkortet/moderkortet saknade drivrutiner och därför inte ville fungera tillsammans. Efter att ha kommit in i bios och sedan installerat win7 så körde vi då i skivan med moderkortets drivrutiner, och mycket riktigt så fick jag sedan igång grafikkortet tillsammans med moderkortet. Antar att fler kommer ha liknande problem med deras datorbyggen, vore bra om detta tips klistras in i hårdvaruavdelningen på forumet. Tack och hej, nu ska jag gibba BF3  Senast redigerad 2012-08-17 00:32 |