-> ~6000:- = AMD
~6000:- -> = Intel
Köpa en dator under 6000:- så får man ut mer ifrån en AMD än en Intel i prisklassen, men över 6000:- typ så får man ut bättre av Intel.
Så angående topic, det beror helt på prisklassen.
[quote=iTzOscar]Han skrev att Intel i5 slår AMD-FX-8150.
Alltså är INTEL bättre.
Så nej, vad fick du det ifrån?[/quote]
TACK!:)
Här är en annan [a http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html]"Benchmark"[/a] Visar att AMD-FX-8150 är bättre än i5 men sämre än i7. Dessa tester är enligt sidan inte baserade på endast spel utan helt allmänt.
Han skrev att Intel i5 slår AMD-FX-8150. Alltså är INTEL bättre.
Så nej, vad fick du det ifrån?
TACK!:) Här är en annan "Benchmark" Visar att AMD-FX-8150 är bättre än i5 men sämre än i7. Dessa tester är enligt sidan inte baserade på endast spel utan helt allmänt.
[quote=vicked]Enda som är dåligt med amd är att den inte är den stabilaste processortypen att överklocka..[/quote]
Syftar du på en speciell modell då?
Jag har sett många överklocka diverse modeller av AMD, och det har fungerat perfekt.
[quote=iTzOscar]
[quote=vicked]Enda som är dåligt med amd är att den inte är den stabilaste processortypen att överklocka..[/quote]
Jag har sett många överklocka diverse modeller av AMD, och det har fungerat perfekt.[/quote]
[quote=iTzOscar]
Jag har sett många överklocka diverse modeller av AMD, och det har fungerat perfekt.[/quote]
Jag har en 955, och min kompis en 1090T. Båda blev ostabilda. Om man ska klocka så föredrar jag intel annars kan man stanna på amd.
[quote=vicked]
[quote=iTzOscar]
[quote=iTzOscar]
Jag har en 955, och min kompis en 1090T. Båda blev ostabilda. Om man ska klocka så föredrar jag intel annars kan man stanna på amd.[/quote]
Allt blir ostabilt om man överklockar för högt
Min 1075T är inte ostabil, får enkelt upp den till 3.7GHz utan att pilla på volt osv. Gränsen för mig går vid 3.85 typ sedan måste jag pilla upp volten.
Min 1075T är inte ostabil, får enkelt upp den till 3.7GHz utan att pilla på volt osv. Gränsen för mig går vid 3.85 typ sedan måste jag pilla upp volten.
För att lära sig något så måste man våga göra fel.
[quote=RIPKrutov]
[quote=vicked]
[quote=iTzOscar]
[quote=iTzOscar]
Jag har en 955, och min kompis en 1090T. Båda blev ostabilda. Om man ska klocka så föredrar jag intel annars kan man stanna på amd.[/quote]
Allt blir ostabilt om man överklockar för högt[/quote]
Nu snackar jag inte mycket oc:at.
[quote=vicked]
[quote=RIPKrutov]
[quote=vicked]
[quote=iTzOscar]
[quote=iTzOscar]
Allt blir ostabilt om man överklockar för högt[/quote]
Nu snackar jag inte mycket oc:at.
[/quote]
Jag drog upp min amd phenom II från 3.2ghz till 4.1 utan problem, och det kallar jag en rätt så bra överklockning :F
[quote=meuq]drog själv upp min AMD FX-6200 X6 3,8 till 4.2 :D vet inte om jag vågar försöka mer lol :D[/quote]
Har du en bra kylare kan du dra upp den till 4.4 :)
[quote=meuq]har 8 fläktar i datorn haha :D 4 st är riktade mot processorn[/quote]
uhm.. så CPU fläkten har en fläkt, och flera fläktar blåser på den fläkten?
Utsug då?
Jag har kört amd hela livet förutom när satt på min INTEL p4 men annars har det varit amd, och det är pga min ekonomi och deras prestanda för pengarna. Men skulle man ha lite extra cash i plånboken klart man köra på tex i7 980x eller liknande. Sen har ju alla olika ekonomier så dessa argument kan hålla på hur länge som helst.
Men AMD all they way. Pz
https://www.youtube.com/watch?v=UKN4VMOenNM
Jag har kört amd hela livet förutom när satt på min INTEL p4 men annars har det varit amd, och det är pga min ekonomi och deras prestanda för pengarna. Men skulle man ha lite extra cash i plånboken klart man köra på tex i7 980x eller liknande. Sen har ju alla olika ekonomier så dessa argument kan hålla på hur länge som helst. Men AMD all they way. Pz