FORUM
FORUM
Forumindex / Hjälpforum / SSD/RAM Problem - Allt utrymme försviner [Allvarligt]
2012-08-20 23:33#1

riille
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
3066

Hej BCS!

Det är så att jag har en SSD på 60 GB där jag har mitt operativsystem och de allra viktigaste drivrutinerna installerade.

Alla spel/program ligger på en annan disk. Innan när jag inte att den blekaste aning om vad problemet var så körde jag diskrensning och CCleaner flera gåpnger utan resultat, så det slipper ni tipsa om :)

Problemet:
Jag har legat mellan 6 - 8 GB ledigt utrymme i ca 2 år på min SSD (har haft en annan SSD på 60 GB och den var lika full), datorn har fungerat bra osv. Men helt plötsligt för någon dag sedan så hade jag bara 1 GB kvar (och jag vet inte riktigt varför) och datorn började lagga/krascha hela tiden.

Jag märkte att det är två program som använder 99% av mitt RAM. Det är CCC.exe och sqlservr.exe. Detta gör på något sätt att utrymmet på min SSD minskar och tillslut blir den helt full och då kraschar datorn.

I skrivande stund fick jag restarta datorn för att den höll på att krascha, kunde knappt skriva eller kryssa ner chrome.

Etfer omstarten så var ju RAM-modulerna rensade och jag hade mina 8GB kvar. Om jag nu fortsätter att bara surfa runt på nätet kommer min SSD fyllas och datorn kommer tillslut krascha... :/

Under den här korta tiden som jag skriver den här tråden så ser jag att CCC.exe och sqlservr.exe tar upp allt mer och mer minne.

Vad är det här för problem och hur löser jag det?

Väldigt tacksam för svar!!
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
2012-08-21 00:11#2

f0sha
Ingen klan

BrutalCS Legend
1364

sqlservr.exe
ccc.exe

Dom där ^ gör ingen skada :)

Vad jag skulle göra i din situation är att kolla igenom SSD'n med malwarebytes.
2012-08-21 16:09#3

riille
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
3066

Jag har ominstallerat CCC.exe utan resultat (använde driver sweeper).

Datorn använder 2,5 GB RAM så fort jag startar datorn, sedan börjar det öka.
Såg också att CCC.exe hade ca 150 hårda fel/sek precis när jag startade datorn.

Efter någon minut ser det ut så här för mig:

Större bild här
En polare har 0 på allt, det är väl så det ska vara? :P
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.
2012-08-21 16:23#4

Evilkenevil
Ingen klan

BrutalCS Legend
1387

Har du växlingsfilen på din SSD hårddisk? Den borde placeras på en annan hårddisk isf.
När Minnet blir fullt så börjar datorn skriva till växlingsfilen istället, som det låter i detta fall.

Om du ofta kör vänteläge eller viloläge på datorn så sparas gigantiska filer på din systemdisk, kan också vara något att tänka på.

Ang dina andra problem så har jag ingen aning vad det kan vara för fel.
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR