FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Universum. Oändligt eller inte?
2012-09-11 22:00#1

m4rley
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
789

Som titeln lyder, vad tror ni om universum. Finns det ett slut, eller är det helt enkelt oändligt?

Jag vet inte om ni är lika intresserade av detta som jag är, men om ni är det så rekommenderar jag att ni kollar på serien " How the Universe Works ".

Senast redigerad 2012-09-11 22:37
charlie
82 kommentarer, visar 76-82 - Första « 1 2 3 4 5 [6] » Sista
2012-09-22 08:25#77

m4rley
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
789

Men vi människor måste ju alltid ha ett slut på något, för oss är det omöjligt att föreställa oss att något är oändligt. Det måste alltid finnas något slut för att vi ska kunna utforska vidare och göra våra beräkningar.
charlie
2012-09-22 10:36#78

Redline
Ingen klan

Grafiker
1322

Citat av leons

Men vi människor måste ju alltid ha ett slut på något, för oss är det omöjligt att föreställa oss att något är oändligt. Det måste alltid finnas något slut för att vi ska kunna utforska vidare och göra våra beräkningar.

Jag tror att forskarna har tänkt längre än såhär.
Att vi inte kan föreställa oss det, men forskarna förstår säker att något kan vara oändligt, men det är bara så att dom inte har kommit fram till det.
2012-09-22 11:37#79

Sockerkorn
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
756

Det är som frigolit sade i [5] så gå dit och läs det han skrev där om vakuum!

Människorna är otroligt nyfikna, Vi är sådana varelser, Så den största äran för oss vore nog att utforska det oändliga. Eftersom vi känner inte till det oändliga i första hand. Vi kommer aldrig göra det heller för det vi känner till är. "Allt som har en början, har ett slut" ! :-)
I'm the Harbringer Of Fun!!
2012-09-22 12:53#80

Wallen
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2986

Jag tror att rymden är oändlig och det har jag alltid gjort.. Skulle vara häftig att få vara i liv och se när vi människor lyckas färdas utanför vår egna galax.
Skällsord i en argumentation är ett tecken på dumhet.
2012-09-28 09:29#81

m4rley
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
789

Förövrigt så fick NASA nyligen fram en djup bild från universum med hjälp av Teleskopet Hubble. Bilden kallas eXtreme Deep Field (XDF)

charlie
2012-09-28 10:30#82

Evilkenevil
Ingen klan

BrutalCS Legend
1404

Citat av Wallen

Jag tror att rymden är oändlig och det har jag alltid gjort.. Skulle vara häftig att få vara i liv och se när vi människor lyckas färdas utanför vår egna galax.

Tror du menar vårat solsystem, för galaxen vår innehåller runt 400 biljoner stjärnor och alla har potentiellt planeter runt sig, dessa kommer utforskas först innan vi börjar röra oss utåt.

Jag tror inte vi kommer färdas till en annan galax, det stora svarta utrymmet mellan galaxer är gigantiska, eventuella energikällor finns inte i detta tomma utrymme.
2012-09-29 12:12#83

Wallen
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2986

Citat av Evilkenevil

Tror du menar vårat solsystem, för galaxen vår innehåller runt 400 biljoner stjärnor och alla har potentiellt planeter runt sig, dessa kommer utforskas först innan vi börjar röra oss utåt.

Jag tror inte vi kommer färdas till en annan galax, det stora svarta utrymmet mellan galaxer är gigantiska, eventuella energikällor finns inte i detta tomma utrymme.

Jo jag menar vår galax (vintergatan) och nej, jag tror inte att det kommer hända.. Men visst kan jag få hoppas på det, inte sant?
Skällsord i en argumentation är ett tecken på dumhet.
82 kommentarer, visar 76-82 - Första « 1 2 3 4 5 [6] » Sista
AKTIVA TRÅDAR