FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Skattejämkning
2014-08-11 15:28#1

Laos
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
116

Hej! I början av sommaren så ansökte jag för skattejämkning och jag räknade med att tjäna ca 40 000kr. Jag hade tänkt att jobba sommaren och sedan plugga vidare eller så skulle jag till Norge och jobba. Därför tänkte jag att jag helst ville ha så mycket pengar som möjligt direkt.

Det jag inte räknade var dock att jag skulle få jobba 250 timmar per månad och få en löneökning på 25kr timmen samt ett jobb uppe i åre under kommande vinter..
Så nu sitter jag här med skägget i brevlådan och undrar vad jag ska göra. Kan jag be min arbetsgivare att dra 40% skatt augusti och hoppas att man slipper betala tillbaka allt för mycket nästa år?
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
2014-08-11 18:44#2

Reko85
Ingen klan

Kassör
6981

Jag kan inte sånthär men visst borde du kunna be chefen dra mer i skatt. Men vet inte hur det ser ut i fallet för just din situation.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

2014-08-11 19:28#3

FredrikarlssoN
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1306

Du har ju ett nr på din löne lapp, ring det nr. :)
SMÄRTA ÄR BARA EN HÖGRE FORM AV NJUTNING
2016-09-19 15:02#4

Fodror
Ingen klan

BrutalCS Noob
1

Vet inte hur du löste det. Men att du sitter inne med för mycket pengar är väl inga problem? ge fan i att spendera dem bara;) Alternativt kan du ju själv betala in till ditt skattekonto i förväg. Har du bank-id så kan du logga in på skattekontot på skatteverkets hemsida och se hur du gör. Har själv gjort en skattejämkning rätt nyligen och hamnat i lite liknande sits som dig.
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR