FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: Global Offensive / FPS drop fix efter CS:GO update.
2015-01-31 18:36#1

Zkunk
Ingen klan

BrutalCS Legend
1069

Hejsan alla, Jag tänkte slänga ihop en snabb lite guide som fungerat för mig och många andra när det gäller FPS drops/lagg i senaste
CS:GO updaten(2015-01-29)

Då börjar vi så smått med att kolla vilka ljud drivrutiner vi har.

• Högerklicka på Högtalarsymbolen nere till höger i Verktygsfältet
    Välj Uppspelningsenheter-> Har ni RealTek så lär ni ha en Högtalarsymbol med Realtek HD audio device eller liknande beroende på språk OS etc.
    Har ni detta så dubbelklickar ni på Högtalare väljer Egenskaper under Allmänt sedan Drivrutin. (Har ni inte RealTek så letar ni upp senaste drivrutinerna till just det ni har.)

• Kolla när era drivrutiner är ifrån, är dom äldre än från 2015 så gå in på RealTek Download Under High Definition Audio Codecs (Software) Här hittar ni Drivrutinerna ni ska tanka hem. Komihåg att välja Drivrutiner efter vilket OS ni har samt om ni har 32bit eller 64bit.
    (Rekommenderar att ni tankar ner från "Global" då jag hört att dom andra ej fungerat eller haft slö hastighet.
    När ni tankat mer detta och installerat så Startar ni om datorn.

• När ni har startat om datorn så Högerklickar ni på Högtalarsymbolen igen går in på Uppspelningsenheter dubbelklickar på Högtalare Väljer Avancerat och ändrar ljudkvalitén till 16 bit 48000Hz (DVD Kvalitet)

• När allt detta är gjort har vi inte mycket som rör ljud kvar.

En annan sak ni kan göra om Problemen fortsätter är.

• Öppna regedit
    gå till: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile
    Här hittar ni en entry för Network performance throttling

Klicka på den, standard value under Data: är 10 eller a (Kolla så att Bas Har Hexadecimal Markerat, Ändra detta till FFFFFFFF(8stycken F) Det kommer att se ut så här till höger om entryn 0xFFFFFFFF (4294967295)

• När allt detta är fixat så Startar vi om datorn igen.

• Skulle Problemen med FPS drops kvarstår så kollar vi över vår CS:GO config, Launchoptions samt ingame settings är allt som det brukar vara här. så kan vi hoppa över till grafikkorts drivrutiner.
    Jag skulle även här rekommendera senaste Drivrutinerna. Era drivrutiner hittar ni på Nvidia eller Radeon

• Om det mot förmodan fortfarande skulle vara strul med er FPS efter detta så föreslår jag att ni berättar samt frågar mer ingående i tråden. Var, När och Hur ni får era drops. Så kommer jag eller andra i Forumet försöka hjälpa er.

Lycka till alla och hoppas att detta har varit till någon hjälp.

Första guiden jag skriver så kan vara lite flummigt skrivet (stavfel, Meningsfel etc. Men detta bjuder jag på då jag skrev ihop detta snabbt). Kom gärna med kritik så jag kan förbättra mig ifall jag lägger upp fler. :rolleyes:
    4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
    2015-02-01 13:21#2

k0nan
    Ingen klan

BrutalCS Poet
    2177

Något från min gamla tråd kanske kan hjälpa också.
    http://www.brutalcs.nu/forum/thread/31022/cs-go-fps-boost
    2015-07-04 17:24#3

Strandoman
    Ingen klan

BrutalCS Noob
    2

Tjena Jag gjorde det som står i K0nans tråd och även det som står här. Innan hade jag bara fps drop ibland låg på 170 och den sjönk till 130-140. Det händer ofta när jag rörde mig snabbt. Men nu är det ännu värre. Ligger på 80 fps och jag hackar fram dropar till 50-60 fps. Jag är blir jävligt frustrerad. Funderar på att kasta ut datorn genom fönstret och köpa en ny
    2015-07-06 05:23#4

k0nan
    Ingen klan

BrutalCS Poet
    2177

Citat av Strandoman

Tjena Jag gjorde det som står i K0nans tråd och även det som står här. Innan hade jag bara fps drop ibland låg på 170 och den sjönk till 130-140. Det händer ofta när jag rörde mig snabbt. Men nu är det ännu värre. Ligger på 80 fps och jag hackar fram dropar till 50-60 fps. Jag är blir jävligt frustrerad. Funderar på att kasta ut datorn genom fönstret och köpa en ny

Hm..
    Vad gjorde du för något mer specifikt?
    2015-07-12 03:29#5

Strandoman
    Ingen klan

BrutalCS Noob
    2

Citat av k0nan

Citat av Strandoman

Hm..
    Vad gjorde du för något mer specifikt?

Jag gjorde allt som stod i din tråd inklusive zkuk. Tror dock jag hade massa virus på min dator. Men har sökt igenom och tagit bort det nu. FPS problemet kvarstår. maxar 70-80 fps när jag kollar i taket. när jag kör vanligt 40-50 och droppar ganska ofta. Med andra ord, det går ej att spela.
    4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
    AKTIVA TRÅDAR