FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: Global Offensive / Byt .vtf path för .mdl
2015-03-18 21:22#1

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2223

Jag behöver byta path för mina vtf's (mina textures) för mina model filer men vet inte hur man gör :S
Någon som kan det där med att re-texture'a models ? :D

Senast redigerad 2015-03-18 22:20
7 kommentarer, visar 1-7 - Första « [1] » Sista
2015-03-18 21:30#2

csgrabben
Ingen klan

BrutalCS Moviemaker
4423

Alltså om du vill göra ett workshop skin så är det ju ingame du ska pilla. Om du vill göra ett custom skin så har jag mindre koll... Men jag vet att det finns nån fil man kan ändra det då jag gjorde det en gång i tiden.

Jag TROR att det isf är pak01_dir.vpk du letar efter. I den finns information om alla skins osv så där bör du kunna ändra paths.
2015-03-18 21:43#3

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2223

Nej detta är custom models för hns blocks till csgo. pak01 är bara arkiv med standardmodels
2015-05-08 06:03#4

MatrimCauthon
Ingen klan

Serveradmin
462

Bumpar då mannen verkligen behöver hjälp.
I'm a gambler, a farmboy, and I'm here to take command of your bloody army!

A beautiful battle is one you don't have to fight.

Dovie'andi se tovya sagain

Quotes from Matrim Cauthon
[
2015-05-08 09:52#5

kneign
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
90

Ladda hem Crowbar Compiler. För att ställa in paths har man flera filer att ändra, den där du ändrar specifika mappar till materials-filerna är: bhop.qc, den filen får du när du gjort compile på din bhop.mdl-fil.

Den kan se ut såhär:
// Created by Crowbar 0.24.0.0

$modelname "MINMAPP\bhop.mdl" // mapen där man hittar models-filerna, t.ex. /csgo/models/MINMAPP/...

$bodygroup "body"
{
studio "bhop_reference.smd" // filen ska vara likadan som bhop_physics.
}

$cdmaterials "MINMAPP\" // byt ut till mapen som du har materials i, MINMAPP = /csgo/materials/MINMAPP/...

$surfaceprop "default"

$contents "solid"

// NOTE: The following commented-out $definebone lines might be needed, as is often the case for view models. When needed, simply remove the two slashes '//' from the start of each line.
// $definebone "joint1" "" 0 0 0 1.570796 0 0 0 0 0 0 0 0

$sequence "idle" "bhop_anims\idle.smd" {
fps 30
}

$collisionmodel "bhop_physics.smd"
{
$mass 1
$inertia 1
$damping 0
$rotdamping 0

}

Hoppas det hjälpte som en start. Fråga om det är något oklart.

Senast redigerad 2015-05-08 10:43
2015-05-08 14:11#6

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2223

jag lyckades lösa det med crowbar. fick tips om det tidigare under gårnatten och löste det då. dock gjorde crowbar att mina textures blev felroterade så fick ta bort _physics filerna från qc och skapa egna för att det skulle funka. hur som helst lyckades jag tillslut. tack för hjälpen!
2015-05-15 11:51#7

kneign
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
90

Citat av k0nan

jag lyckades lösa det med crowbar. fick tips om det tidigare under gårnatten och löste det då. dock gjorde crowbar att mina textures blev felroterade så fick ta bort _physics filerna från qc och skapa egna för att det skulle funka. hur som helst lyckades jag tillslut. tack för hjälpen!

Vad bra att du lyckades i ärendet, hör gärna av dig igen om det är något annat som strular så kan jag säkert försöka vägleda dig på bästa sätt! :)
2015-05-15 11:57#8

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2223

Citat av megaL

Citat av k0nan

Vad bra att du lyckades i ärendet, hör gärna av dig igen om det är något annat som strular så kan jag säkert försöka vägleda dig på bästa sätt! :)

Tagit mig så långt nu att jag "animerat" textures för att få de att röra på sig :) När man väl börjar fatta något går det framåt ^.^
7 kommentarer, visar 1-7 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR