FORUM
FORUM
Forumindex / Media / Nytt headset
2015-04-15 21:52#1

NPRPT
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2250

Tjenare! Tänkte kolla mer er om ett nytt headset!
Har ett qpad qh-85 just nu och visst det är bra men hör ju allt utifrån.. Vill ha ett så pass ljudisolerat som möjligt så man slipper höra folket i rummet bredvid (bor rummet bredvid köket)
+Är trådlöst.

Har tittat lite på Corsair H2100 Polaren hade "lillebrodern" till det headsetet och sa att det var väldigt ljudisolerat och grymt headset, så undrar nu vad ni tycker. Vill helst slänga ut MAX 1500:- så ingen Astro A50 som är svindyrt..

Kör på med förslag bara! Inget förslag är dumt!
Har du någon egen recension eller feedback var mer än välkommen att skriva! All hjälp uppskattas! Tack!
22 kommentarer, visar 16-22 - Första « 1 [2] » Sista
2015-04-24 17:50#17

NPRPT
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2250

Citat av Filippus

Jag har Corsair Vengeance 2100 (med gamla loggan). Hårdvarumässigt så är det same old same gold.

Jag har fått klagomål från folk i skype att mic:en kan vara brusig. Hursomhelst spelar det ingen roll eftersom jag sitter i TS med push to talk.
Ljud: 8/10
Bekvämhet: 9/10

Och du tycker själv att det är bra isolerat? =D
2015-05-05 13:58#18

Filippus
Ingen klan

Grafiker
618

Citat av Hevishhftw

Citat av Filippus

Jag har Corsair Vengeance 2100 (med gamla loggan). Hårdvarumässigt så är det same old same gold.

Jag har fått klagomål från folk i skype att mic:en kan vara brusig. Hursomhelst spelar det ingen roll eftersom jag sitter i TS med push to talk.
Ljud: 8/10
Bekvämhet: 9/10

Och du tycker själv att det är bra isolerat? =D

Varit lite inaktiv.
Ja 2100:n isolerar bra, jag har med andra headset haft problem med att det inte isolerar längst ner, vid örsnibben. Men 2100 fungerar bra för mig.

Gör en update när du har bestämt dig.

Senast redigerad 2015-05-05 13:58
2015-05-05 15:00#19

Crusta
Ingen klan

Super-VIP
1070

Jag sitter och väntar på detta som ska komma i veckan då jag fick ett utbrott på mitt förra ..hhehe

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/74423-creat
ive_fatal1ty_gaming_headset&atcl=external:ref

Inte testat det än såklart, men 2 irl folk har varit riktigt nöjda med det, samt betygen från flera olika sidor är väldigt positiva.
Billigt o fint också!
Ta ett steg,bli dig själv och våga sticka ut
2015-05-05 19:58#20

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3413

Citat av Crusta

Jag sitter och väntar på detta som ska komma i veckan då jag fick ett utbrott på mitt förra ..hhehe

Inte testat det än såklart, men 2 irl folk har varit riktigt nöjda med det, samt betygen från flera olika sidor är väldigt positiva.
Billigt o fint också!

De kan göra ont på öronen om man sitter VÄLDIGT många timmar / dag. Men för övrigt är det ett prisvärt headset.
With great power, comes great resolution and frame rate

2015-05-05 20:45#21

Redmark
Ingen klan

BrutalCS Legend
1311

Citat av Crusta

Billigt o fint också!

Väldigt bra headset. Haft ett par sådana innan, jag tror de funkar fortfarande efter massor av års användning.
2015-05-06 15:45#22

Crusta
Ingen klan

Super-VIP
1070

Testat det lite, riktigt bra ljud,micken va helt okej med.

Minus att det satt lite hårt, och om man har som jag, flera piercingar o tunnlar i öronen så är det också ett irritationsmoment

8/10 ger jag, om TS kanske läser min snabba lilla recension :P

Senast redigerad 2015-05-06 15:46
Ta ett steg,bli dig själv och våga sticka ut
2015-05-06 15:54#23

Kevato
Ingen klan

Sekreterare
2072

Jag har Corsair vengeance h2100 det är ett as bra headset isolerar väldigt bra och ljudet är riktigt nice.
"I've always loathed the necessity of sleep. Like death, it puts even the most powerful men on their backs' - Frank Underwood"
22 kommentarer, visar 16-22 - Första « 1 [2] » Sista
AKTIVA TRÅDAR