FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: Global Offensive / Förändrings förslag till Aim-servrarna
2015-04-25 11:27#1

BudBud
Ingen klan

BrutalCS Noob
10

Hej!
regade mig precis, just för att skapa denna tråd.
Sökt lite men hittar inget "förslags"-forum (kanske bara missa det?)

så jag - som medlem - skulle vilja lämna några förslag för att förbättra spelupplevelsen på aim-servrarna.

Först ut så skulle jag vilja se en rank multiplier för olika vapen som är baserat på deras styrka...
ex. ak = x1 medan M4 då blir x2
(och då även räkna in assist som x1 eller kanske bara x0.5 för m4)

Det känns hursomhelst inte speciellt roligt att tappa i rank bara för att jag känner för att träna något annat än ak/usp!

Sen tycker jag att mottot: "W är för DM och A/D är för Aim-maps" ska gälla på servrarna!

Visst går det att argumentera
"men om det inte är tänkt att spelarna ska kunna spawncampa och skjuta alla i ryggen så borde det finnas en osynlig vägg i mitten!1!!!*ett*"

Men det går även att argumentera:
"Varför joinar denna spelare en AIM server och inte en DM-server?"
"Är det någon som tvingar h*n att spela just här? -
Är h*ns familj kanske under hot från en galen pistolman som tvingar h*n att spela AIM ist för dm?"

-- ja något borde det vara... annars finns bara argumentation som att de är arga små barn som vill förstöra / fuska till sig fler kills än de förtjänar?

Slutligen skulle jag vilja att AWP_india plockas bort från rotationen!
Kanske byta ut den mot en pistol map? (inte en till usp-map)

awp_india känns iaf inte speciellt rolig... det skulle vara intressant att se statistik över hur många spelare som droppar när den kommer, av min erfarenhet så är det 60-80% av spelarna som är inne, det betyder ju såklart att en klar majoritet av spelarna inte vill spela mappen, sen om de även finns på forumet och är medlemar kanske är en annan sak...?

Senast redigerad 2015-04-25 11:29
5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
2015-04-25 12:07#2

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6495

Hej!

Angående multiplier så ska det finnas redan. Sämre vapen har högre multiplier. AK/colt har 1.0 medan exempelvis deagle har 1.20 och glock 1.40.

Du kan se exakt vad för multiplier alla vapen har här: http://stats.brutalcs.nu/help

Statsen är inget vi kan ändra då vi använder GameME! och det är inget vi kan koda om.

Angående osynliga väggar så kanske det går ordna. Men det är rätt jobbigt att lägga in väggarna och vi får se om vi har tiden att göra de. Beror lite också på hur kartorna är byggda.

awp_india ska redan vara borta men såg nu att jag missat ta bort den ur en fil. Men nu ska den vara helt borta efter en server omstart (inatt).

Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2015-04-26 13:08#3

BudBud
Ingen klan

BrutalCS Noob
10

ah soft, det här med skill multipliern, men borde inte colt(m4) ha x2 på exempelvis hs-only eftersom det krävs 2 hs?
Går det att ändra eller är det inräknat i det du skriver om "GameME!" ?

mjo, det här med osynliga väggar ska väl egentligen inte behövas och skulle nog vara rätt tråkigt också :/

tror det skulle räcka med tydliga direktiv om att det är förbjudet att sätta sig i motståndarnas spawn - om det nu är det? :confused:
2015-04-26 13:29#4

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6495

Nej det går inte ändra.

Vet inte om vi lan förbjuda en sådan grej, skulle ju krävas för mycket för att se till så alla följer den regeln på Aim. :P
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2015-04-26 13:44#5

BudBud
Ingen klan

BrutalCS Noob
10

Mjo, inte för att det är hela världen om någon rushar på aimmaps, men det är dock ett irritations moment...

Jag föreslår att ni lägger till något i reglerna om detta iaf
Tror nog de flesta skulle lyda, som nu är det bara förknippat med "dålig attityd" och inget direkt regelbrott :/

Nu vet jag inte vilka beviskrav admins har i normalfall när det kommer till kick/ban - med demos och dylikt
men jag tänker mig att spawncampers skulle kunna få en cooldown på en map (20min temp ban?)
då kanske de inte är lika tidsödslande att uppehålla ev regelbrott :)

Sen kan ni ju alltid göra mig till admin! :)
spelar rätt mkt aim ^_^
2015-04-26 14:19#6

Sockerkorn
Ingen klan

Huvudadmin
1195

Dom flesta aim kartorn är det ganska svårt att hitta en öppning till att komma till motståndarna (t.ex en liten svävande pelare som du ska hoppa till, sedan över)

Man skulle säkert hålla ögonen öppna för fler sådana banor om spawncamp är ett problem.

Vill du bli admin? ta gärna iniativet och ansök om det! :) Vi tar gärna emot fler admins.

5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR