FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Taxfree
2015-04-27 22:14#1

Laos
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
116

Hej!

Fyller 20 nu i maj och har bokat en resa med polarna till Cypern.

Om jag köper taxfree genom fritidsresor så får jag ju en försluten påse på planet hem. Trixet är bara att jag vill fylla upp barskåpet och vikten blev över 10kg på det jag ska ha med mig hem.

Jag kommer byta flyg vid Arlanda och vidare inrikes.

Då till min fråga. Kommer jag få betala övervikt? Eller hur fungerar det? Tacksam för svar.
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
2015-04-27 22:24#2

Teskuz
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
884

Med största sannolikhet, ja. Det beror dock på vilket bolag du flyger med, är det Ryanair så är det kört.

Edit: Såg nu att det var fritidsresor, men du bör räkna med att få betala lite extra. Men lyckas du få ner det i handbagaget så är det nog lugnt.

Senast redigerad 2015-04-27 22:25
2015-04-27 22:26#3

kAKAN
Ingen klan

Vice ordförande
3472

Frivikten är 20kg enligt en snabb sökning. Däremot står det detta på en annan sida:
Alkoholvaror: Spritdrycker 10 liter

Se till att inte komma över den gränsen, Spritdrycker räknas väl typ över 30%
2015-04-27 22:57#4

Laos
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
116

Vikten är löst. Inte jag som bokade flyget inrikes (SAS) och vi hade valt sas plus så då gäller 2 x 23 kg och 2 x 8 handbagage.

Nu till nästa fråga.

Även min bror kommer åka med och han känner inget behov av att köpa något. Och vi bokade biljetterna tillsammans. Dock var det jag som bokade och endast jag som har inlogg till taxfreen. Gäller 10 liter starksprit per person?
2015-04-28 02:48#5

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2170

Citat av Laos

Vikten är löst. Inte jag som bokade flyget inrikes (SAS) och vi hade valt sas plus så då gäller 2 x 23 kg och 2 x 8 handbagage.

Nu till nästa fråga.

Även min bror kommer åka med och han känner inget behov av att köpa något. Och vi bokade biljetterna tillsammans. Dock var det jag som bokade och endast jag som har inlogg till taxfreen. Gäller 10 liter starksprit per person?

Ja det är per person
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR