FORUM
FORUM
Forumindex / Hårdvara / Datorbyggstråden gör comeback!
2015-05-27 18:24#1

Ett_katt
Ingen klan

BrutalCS Legend
1138

Hej BCS!

Jag är noob på att bygga datorer. Det är inte ni. Och under mina år här har jag lärt mig att ihopplockade datorer är mer prisvärda än redan färdigbyggda datorer.

Så, till saken! Behöver hjälp med att bygga en dator. Budgeten ligger på 8500-9000 kronor (eller max 9000 kr lol). Jag har inga riktiga krav på datorn, dvs. jag bryr mig inte om det är intel eller AMD. Bara jag får ut så mycket som möjligt av pengarna. Det jag spelar är allt från pixlade indie-spel till Battlefield, men det bör inte vara några problem att kunna spela tyngre spel med en så dyr dator.

Alltså: jag behöver en så bra dator som möjligt för pengarna. Tack på förhand! <3
21 kommentarer, visar 16-21 - Första « 1 [2] » Sista
2015-05-27 21:47#17

Ett_katt
Ingen klan

BrutalCS Legend
1138

Märkte en annan sak med datorn Rasken länkade och det är att det saknas en DVD-brännare.

1. Hur gör jag med att installera OS om jag inte har en skiva till det?

2. Kan jag ta brännaren från min nuvarande dator, eller är modellerna specifika?
2015-05-27 22:43#18

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3410

Citat av Ett_katt

Märkte en annan sak med datorn Rasken länkade och det är att det saknas en DVD-brännare.

1. Hur gör jag med att installera OS om jag inte har en skiva till det?

2. Kan jag ta brännaren från min nuvarande dator, eller är modellerna specifika?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8028530/2015-05-27

Nu gick det över lite :P Men det är med DVD brännare, annars kan man fixa genom usb minne! :)

För att återgå till din tanke, gör ett bättre förslag och lägg upp det istället lundell.

Jag gav mitt förslag, även matrim tyckte det såg bra ut (ja han är brevid mig).

Senast redigerad 2015-05-28 05:22
With great power, comes great resolution and frame rate

2015-05-28 06:12#19

Ett_katt
Ingen klan

BrutalCS Legend
1138

Reserverat datorn som Rasken länkade nu för produkterna fanns inte i lager, minus DVD-läsare/brännare. Tänkte att jag kan prova min nuvarande dators DVD-brännare och i värsta fall använder jag USB-minne :)

Tack för hjälpen alla :D
2015-05-28 06:24#20

MatrimCauthon
Ingen klan

Serveradmin
453

Citat av Ett_katt

Reserverat datorn som Rasken länkade nu för produkterna fanns inte i lager, minus DVD-läsare/brännare. Tänkte att jag kan prova min nuvarande dators DVD-brännare och i värsta fall använder jag USB-minne :)

Tack för hjälpen alla :D

jag har haft samma dvd brännare i snart 10 år fungerar fin fint plus att det blivit 3 till dvder på lager som jag inte använder. jag och rasken satt och tänkte ut datorn han skicka gemensamt, försökte få till det bättre men vi var nöjd och hoppas att du också blir nöjd.

Senast redigerad 2015-05-28 06:34
I'm a gambler, a farmboy, and I'm here to take command of your bloody army!

A beautiful battle is one you don't have to fight.

Dovie'andi se tovya sagain

Quotes from Matrim Cauthon
[
2015-05-28 09:40#21

lundell318
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1887

Alltså menar inte att paketet är dåligt, men blev bara fundersam när man väljer ett moderkort med värde 1500 och sen tar ett budget nätagg. Jag testade att göra ett paket med R9 290 Tri-X på komplett och det landade på 10.300kr. Men det överskrider TS budget därav jag inte gav det som förslag.

Jag sa tidigare till han att det kan vara värt att spara lite extra pengar för att ha råd med t.ex ett sånt paket som jag hade i tankarna. En dator ska man ändå ha ett tag och 1.300kr mer är inte farligt isf.

Ifall ni ville se på paketet ändå så finner ni det här
För att lära sig något så måste man våga göra fel.
2015-06-01 18:16#22

headpiker
Ingen klan

Serveradmin
37

Gjorde om Raskens paket, vill du ha dator på budget så kan du överleva utan SSD i alla fall tills du fixat såpass med pengar att du kan köpa en. Bytte CPU-kylare, chassi, mobo, cpu, tog bort cd-läsaren (Det behöver du ingen i dagens samhälle ändå, allt går via usb) och la till ett tyngre grafikkort så du klarar att köra BF i ultra. Känner du att du ändå vill ha en SSD så välj ett lättare graffekort och en SSD, rekommenderar 120 gb minst då OS tar ca 40 gb. Dator.
Bella i MM: "Gillar du min mus eller?" 21/12 2015
21 kommentarer, visar 16-21 - Första « 1 [2] » Sista
AKTIVA TRÅDAR