FORUM
FORUM
Forumindex / Hjälpforum / Problem med 144hz skräm
2015-06-01 19:02#1

quexy
Ingen klan

BrutalCS Legend
1441

Hejsan, min polare har problem med sin Acer 24" Predator GN246HLBbid 144Hz. Det är så att när han ändrar till 144hz så fungerar det bra ända tills han öppnar firefox, då blir skärmen svart och den ändrar till någon wierd upplösning.

* Han kör med Dual-link DVI-D.
* Han senaste drivrutinen

Vad mer? Vad kan det vara för fel?
Vi har testat med min skärm (exakt likadan) i hans dator och det fungerar galant. Han skickade även tillbaka skärmen för just detta problem och då skickade dom tillbaka den utan att dom hittat något fel.
(Han fick tillbaka samma skärm som han skickat tillbaka)
2 kommentarer, visar 1-2 - Första « [1] » Sista
2015-06-02 09:37#2

Kevato
Ingen klan

Sekreterare
2072

Har ni testat med hans skärm i din dator? ;P

Det låter ju som att ni har testat det mesta egentligen, vad mer kan man göra.
Testat systemåterställning på någon grafik drivrutin?

Då vet man att man inte ska köpa en skärm av Acer i alla fall, för det låter ju som att det är fel på skärmen. Det var som när jag skickade in mitt grafikkort till gigabajs när den hade överhettat så man fick såna streck ingame som var över hela skärmen.

Då testade dom starta en dator med den och då fungerade det ju, så dom skickade tillbaka den. xD
"I've always loathed the necessity of sleep. Like death, it puts even the most powerful men on their backs' - Frank Underwood"
2015-06-02 15:14#3

quexy
Ingen klan

BrutalCS Legend
1441

Problemet är ju att webbhallen inte hittade något fel på den.
Vi har ju inte testat den i min dator dock, saken är ju den att han sitter på ett 290x och jag sitter på ett 270x så det borde ju fungera i hans dator :P
2 kommentarer, visar 1-2 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR