FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: 1.6 / serverns tillstånd
2015-06-06 22:34#1

tedor
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
117

Just nu är servern tom på inferno och det är prime time. Samtidigt är Publiclirs d2-only server full. Publiclir har alltid haft mindre spelare på sin server fram tills inferno och övriga mindre populära kartor introducerades. Detta är tyvärr ett mönster som pågått under en längre tid; inferno minskar antalet spelare, dust2 ökar. Är inferno på flyr folk till publiclirs server, inte alltid, men tendensen är tydlig.

Att det har blivit så här efter att d2-only servern degraderats till mindre populära kartor är självklart inte förvånande, det är ett väntat resultat. Det är dock relevant att fråga sig om ansvarig för brutals 1.6 server verkligen vill serverns bästa.
2 kommentarer, visar 1-2 - Första « [1] » Sista
2015-06-06 22:50#2

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6548

CS 1.6 har gått neråt i flera år nu. Den neråtgående trenden började innan vi började mixtra med kartorna på servern. Det är inget som inte går att komma ifrån. Folk bad om nya kartor, vi lyssnade eftersom vi är en förening och vi värdesätter medlemmarnas input.

Det kommer märkas extra tydligt att CS 1.6 är påväg utför nu under juni-juli-augusti då dessa månaderna är de månaderna på året då online-gaming minskar kraftigt (I alla spel). Det är inget nytt, utan detta är återkommande varje år och det har alltid varit så.

Argumentet om att D2 only fungerar bättre håller ju inte heller riktigt när det finns andra servrar som har fler spelare än oss i dagsläget samtidigt som de kör betydligt fler kartor än oss.

Citat

Det är dock relevant att fråga sig om ansvarig för brutals 1.6 server verkligen vill serverns bästa.

Det där är ju kanske inte så roligt å höra efter all tid man lagt ner på BrutalCS under alla åren. Vårt mål är ju att ha så många glada och nöjda spelare som möjligt. Så länge 1.6 drar folk kommer ju servern finnas kvar. Finns ju ingen som helst mening för oss att sabotera vår egna server. Jag bryr mig inte särskilt mycket om vilket spel det gäller så länge server lockar spelare så finns det anledning att ha den kvar.

Senast redigerad 2015-06-06 22:53
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2015-06-06 23:23#3

tedor
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
117

Det här är historiken för brutalcs 1.6 servrar sedan jul. Runt julen 2014 och i samband med att public#1 togs bort var d2-only servern väldigt populär, den var nästan konstant full dagtid/kvällstid under hela lovet pga att public#1-spelare nu gick in på d2-only - servern var i högform.
Nånstans i slutet på jul-semestern introducerades inferno och därefter har det gått utför. Du kan inte förneka att denna förändring var negativ för servern ur ett populäritetsperspektiv. Antal spelare sjunker konstant pga CS:GO, ja. Men pga förändringen har det sjunkit snabbare.

Citat

Argumentet om att D2 only fungerar bättre håller ju inte...

Hälften av spelarna på publiclir är gamla brutalspelare som flytt permanent och temporärt pga inferno och för lite spelare. Förutom all annan fakta och logik som talar för det jag säger är detta svart på vitt.

Citat

Folk bad om nya kartor, vi lyssnade eftersom vi är en förening och vi värdesätter medlemmarnas input.

Det är en handfull/dussin spelare som aktivt bett om detta, det är inte i närheten av en majoritet som talat.

Prova att återställa servern till konfigurationen för julen 2014, d2-only och 80 min karttid. Prova det under 1-2 månader, för att maximera serverns livstid. Ett alternativ är 80 min karttid för d2 och 20 min för inferno med vote som idag.
2 kommentarer, visar 1-2 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR