FORUM
FORUM
Forumindex / Hjälpforum / Internetproblem!
2015-06-23 20:26#1

8x6
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1664

Hejsan.
Under gårdagen blev jag hotad med att bli ddosad. Någon timme senare gick mitt internet ner. Nu 30minuter sedan kom det upp igen... dock extremt segt?! Vissa hemsidor funkar, vissa inte. På bredbandskollen mäter jag 0/0 istället för 125/125 som jag hade igår. Har under hela dagen varit i kontakt med Telia och de säger att jag får utmärkt kontakt och att allt funkar som det ska. Provade att "proxya" min skype, men nu funkar inte skype heller, vet dock inte om det är proxyn eller mitt internet som är trasigt. För övrigt har jag haft mitt fiber i 3 veckor, därmed är min router ny osv.

Vad finns det att göra? :confused:
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
2015-06-23 21:16#2

daaajM
Ingen klan

BrutalCS Legend
1308

Har du inte testat, pröva kör din dator direkt i väggen utan router.
Är det lika segt om du prövar med en annan dator?
2015-06-23 21:34#3

8x6
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1664

Citat av daaajM

Har du inte testat, pröva kör din dator direkt i väggen utan router.
Är det lika segt om du prövar med en annan dator?

Likadant med alla datorer i hemmet, LAN samt wi:fi.
Har provat köra rätt in i media convertern (fiber) men samma där.

Senast redigerad 2015-06-23 21:34
2015-06-23 21:57#4

Reko85
Ingen klan

Kassör
6979

Prova att slå av routern en halv minut eller resetta den (finns en knapp på under- eller baksidan som man behöver typ en nål för att kunna trycka in).
Notera att alla inställningar i routern återställs då.

Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

2015-06-23 23:07#5

RytmiK
Ingen klan

BrutalCS SuperAddict
371

Det är inte mycket man kan säga om du inte går igenom felsökningsguiden som din ISP bör ha. Allt du har nämnt är att det är segt efter att det hade gått ned ett tag, men det säger ingenting. Finns dussintals trådar om detta, både på brutalcs och google, så det är bara att börja söka. Annars så kommer du bara få fler typiska tips, som att återställa routern t.ex.
“There is nothing noble in being superior to your fellow man; true nobility is being superior to your former self.” - Ernest Hemingway
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR