FORUM
FORUM
Forumindex / BrutalCS / Kräver KRAFTTAG mot alla rasistungar
2015-07-06 22:49#1

Valpjaeveln
Ingen klan

BrutalCS Noob
10

Ni får ta och lägga in ordfilter med Kick för alla dessa rasister!
går inte att spela en kväll utan att de spammar chatt med diverse grova rasist/nazi ord som jag inte tänker upprepa. Antingen mer Aktiva ADMINS på kvällar/helger eller autokick/ban för att skriva de ord ni kan relatera till rasism.
INTE okey för en förening att inte jobba stenhårt EMOT sånt tycker jag.
9 kommentarer, visar 1-9 - Första « [1] » Sista
2015-07-06 23:01#2

kAKAN
Ingen klan

Vice ordförande
3503

Hejsan, vårat swear-filter är väldigt stort och uppdateras allt eftersom, vi brukar få en sån här tråd om året då "nya" ord börjar upptäckas på servrarna.

För att vi ska kunna göra nånting åt detta dock så behöver vi veta vilka ord det är som går igenom filtret, annars blir det väldigt svårt för oss att göra nånting åt det.
2015-07-07 01:10#3

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6509

Har dock stängt av det på DM/Aim atm då det inte bruka skrivas så mycket på sådana servrar.
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2015-07-07 09:30#4

Redmark
Ingen klan

BrutalCS Legend
1307

Det är väl bättre att bara ignorera chatten, fokusera mer på ditt spelande.
2015-07-07 10:33#5

Valpjaeveln
Ingen klan

BrutalCS Noob
10

well släpper ni genom "neger" så bör ni ta en funderare över filtret.
när jag spelar vill jag kunna chatta mellan rundorna utan att behöva ignorera alla idioter eller är jag fel ute här? vissa av oss spelar för nöje och då är chatten en del av det med.
Arena servers skrivs det alltid en del mellan varje runda.
2015-07-07 11:56#6

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3396

Citat av Valpjaeveln

när jag spelar vill jag kunna chatta mellan rundorna utan att behöva ignorera alla idioter eller är jag fel ute här? vissa av oss spelar för nöje och då är chatten en del av det med.

märkte av chatten igår på en utav våra arenaservrar, var redo med min banhammer!
With great power, comes great resolution and frame rate

2015-07-07 12:58#7

Evilkenevil
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2089

nolltolerans mot småglin som tror att grova ord är tufft i chatten, speciellt dom som använder personliga påhopp och tycker det är "roligt". Det är pinsamt att många vuxna även beter sig så här.

Tycker att filtret ska på, och det ska inte vara för många varningar, är man en idiot så ska man fan få känna konsekvenserna utav det också. Bort med fanskapen!

Senast redigerad 2015-07-07 13:03
2015-07-09 09:28#8

loliz3n
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
678

Citat av RaskeN

Citat av Valpjaeveln

märkte av chatten igår på en utav våra arenaservrar, var redo med min banhammer!

RaskeN du kan ju inte allvarligt dra banhammare på en människa som säger ordet neger.
Eller ni kanske bannar för ordet svenne också?
~ Always reaching for things I can see. ~
2015-07-09 10:00#9

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1206

Citat av loliz3n

Citat av RaskeN

Citat av Valpjaeveln

RaskeN du kan ju inte allvarligt dra banhammare på en människa som säger ordet neger.

Neger kanske var ett "vanligt" ord förr i tiden. Men nu spelar det ingen roll vilken världsdel du går till, det är ett nedsättande ord. Dock tycker jag inte att Svenne är nedsättande alls, det är ett uråldrigt namn och ett smeknamn för svenskar, Kan man lika gärna porta "namn" som brasse, amerikanare, ryss, kines o.s.v, du förstår min poäng. Medan neger vart ett väldigt nedsättande ord redan flera hundra år tillbaka när mörkhyade var slavar. Sen beror det mycket på "hur" man använder ordet neger skulle jag säga, men 90% av fallen så är det negativt, och då tycker jag att man ska förbereda banhammern och säga till ordentligt. För det är inte okej att kalla folk sådant, även om det är skämt så händer det tillslut att man tar illa upp. Då skapas onödiga diskussioner och bråk.

2015-07-09 18:17#10

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3396

Citat av loliz3n

Citat av RaskeN

Citat av Valpjaeveln

Om en person flertalet gånger bryter emot vad en admin säger och försöker leka "tuff" bakom en datorskärm så kommer en ban att ske om inte ändring av attityden sker efter flertalet varningar.

OAVSÄTT vad det är för ord. Du som tidigare varit admin vet väll hur det går till när man lägger en ban på våra servrar? Varna, åtgärd.
With great power, comes great resolution and frame rate

9 kommentarer, visar 1-9 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR