FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera andra spel / Path of Exile [Ny Expansion 2016!]
2015-07-10 10:48#1

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1252

Många känner säkert igen spelet Path of Exile, annars här är lite INFO.

Path of Exile är ett gratis spel som är byggd efter Diablo 2. Dock tog dom bara idén från Diablo 2, och lade in en massa andra saker och förändrade spelet och gjorde det unikt, till exempel så finns det inget Guld, istället så har man "Orbs" som "currency" Och dessa orbs används till att lägga till, ta bort, ändra eller skapa magiska och slumpmässiga stats till din armor.

Så som diablo 3, kan man skapa temporära kartor fylld med högre level monsters, dock från skillnad till Diablo 3, så kan dessa kartor bli magiska och ha speciella stats tilldelade till dom, t.ex 50% more magic monsters, eller Monsters deal 100% more cold damage. Men även nackdelar har dess fördelar då det ökar mer drops för items.

Det som också gör spelet unikt är att ALLA klasser delar på samma "Passive Skill Tree" Det vill säga att alla kan spela samma build (och det finns tusen olika builds) Men det som gör vissa klasser mer optimala för vissa builds är att klasserna startas på olika destinationer inom "Passive Skill Tree". Så en Ranger är bättre på att skjuta båge för den klassen börjar direkt vid Projectile Damage, medan Maurader börjar på motsatta sidan.

Nu har dom dock släppt ut deras nya stora patch, där dom dessutom har lagt in 119st nya unika items, OCH äntligen släppt iväg Act IV

Läs mer här: Patch notes

NYHETER OM NYA EXPANSIONEN SLÄPPTS!
här kan ni läsa om nya expansionen som släpps ut tidiga 2016. Det kommer Subklasser, Nya gems, Nya items, Ny boss & Mycket mycket mer!

För er som spelar/har spelat Path of Exile, vad tycker ni om detta?

Senast redigerad 2015-11-20 21:20
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
2015-07-10 17:17#2

zap
Ingen klan

BrutalCS 1337
664

Försökte få med kompisarna på Path of Exile för ett tag sedan, men eftersom vägrar spela något annat än CSGO och Dota 2 så stannade jag inte heller så länge. Gillar spelet dock coh med en ny update som denna så blir det nog att man ger sig in igen. ^_^
2015-07-10 19:47#3

vertikaL
Ingen klan

BrutalCS Addict
289

Har spelat av och på sedan Open Beta (Feb 2013) och kommer att spela igenom Act 4 och prova olika builds osv.
2015-11-20 21:11#4

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1252

Uppdaterade tråden inför nya expansionen! post #1
2015-11-23 02:22#5

lundell318
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1887

Path of exile är ett roligt spel, spelar det till och från då jag inte har några kompisar som vill lira det. Har kört sedan closed beta (köpte mig in) och finns inget annat som det.

Det här med nya sub klasser så går de ifrån sin original idé lite men det blir nog bra ändå. Känns som om att det inte förändrats så mycket, då tänker jag på de senaste league utläggen. Kommer förmodligen spela lite igen när denna patch kommit ut :)

Rekommenderas starkt!
För att lära sig något så måste man våga göra fel.
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR