FORUM
FORUM
Forumindex / Hårdvara / Datorn "startar" men inget händer
2015-07-12 20:13#1

Granis
Ingen klan

BrutalCS Addict
290

Så.....detta kommer vara ett konstigt inlägg för jag fattar absolut 0 av vad som händer.

Lång historia kort, 2 datorer, 1 är server/bot dator andra är gaming/all-around-surfa,musik etc dator

Grejorna som sitter i denna dator som jag skriver från nu, satt i min andra dator och det som satt i denna dator förut är nu i den datorn som "startar" men inget händer.

Så efter ett tag så gav jag upp, sen en dag när en polare och min syrra var och hälsade på så flyttade jag en SATA kabel och testade starta den och vips så var den igång. Formaterade den och all funkar som det ska.

Nu idag så hjälpte jag en polare med sin dator så jag drog ur mus och tangtenbord från den datorn samt skärm, datorn var fortfarande igång och musik spelades via spotify.

Kopplade tillbaka igen och märkte att hela datorn hade som laggat fast men ljudet funkade ändå prima, tröck på reset knappen och nu är jag tillbaka till den "startar" men mus,tangentbord och skärm går inte igång.

Det jag har testat är, annat grafikkort, hdmi kabel istället för VGA, testat med endast ena hddisken, testat utan ram-minnen. Fortfarande ingenting och den ger mig ingen info om vad felet är eller vart felet kommer ifrån.

Hoppas någon förstår mitt inlägg, om inte fråga så ska jag försöka hjälpa så gott jag kan !
AKTIVA TRÅDAR