FORUM
FORUM
Forumindex / Hjälpforum / Hosta egen surf server?
2015-07-13 01:31#1

quexy
Ingen klan

BrutalCS Legend
1441

Tjenare, har googlat lite utan resultat!
Men vad jag vill åstadkomma är att hosta en egen surf server med nå surf mod & timer.
Hur går jag tillväga?

Senast redigerad 2015-07-13 01:31
11 kommentarer, visar 1-11 - Första « [1] » Sista
2015-07-13 03:30#2

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2204

Börja med att installera SRCDS.
Om du är duktig på engelska kanske detta kan hjälpa dig: Create a CSGO server.
När du har servern färdig kan du installera Sourcemod/Metamod, än en gång, om du är duktig på engelska kanske detta kan hjälpa dig: Sourcemod for SRCDS.
I senaste guiden går jag igenom hur du installerar plugins. Du kan nu leta upp de plugins du vill använda dig på din server. En bra sida att titta på är: forums.alliedmods.net
Dock behövs nog inget speciellt plugin för att köra just surf utan det enda du behöver göra är att tanka ned surf_ maps och ställa in rätt cvars.
Maps kan du hitta antingen via gamebanana eller workshop på steam. Mapsen (.bsp filerna) ska du placera i SERVERMAPPEN/csgo/maps
Går du in i SERVERMAPPEN/csgo/addons/sourcemod/configs så finns det även en fil som heter något med maps och som styr varifrån kartrotationen ska ske, jag råder dig att sätta admin_maps (den heter något likt och ligger i samma mapp som andra filen) och lägga in alla maps där. Då kommer mapsen hamna i lista där admins kan byta karta samt i rotationen. PS, det kan va så att du måste lägga till dessa custom maps i gamemodes_server och köra en custom mapGroup i startparametrarna men det är lite krångligt att förklara såhär. Jag hjälper dig gärna via TS eller något ikväll.
här kan du hitta mer info om vilka settings du bör använda dig av för just surf. Dessa settings lägger du in i server.cfg filen som du skapade i förta guiden.
PS, för att folk utanför ditt nätverk ska kunna ansluta till din server måste du öppna portar i både din dator och router.Här har jag skrivit en kort guide om hur du kan öppna portar i en Netgear router. Har du en annan så finns mängder av sånna guider över nätet. För att öppna portarna på din dator kan du ju bara googla upp "portforwarding windows" Ellet dyl.

Här har du även BCS Guider.
Source Dedicated Server (Windows)
Sourcemod

Plugins du kanske vill installera:
Cksurf 1.16
KZ Timer

Senast redigerad 2015-07-13 04:02
2015-07-13 16:41#3

quexy
Ingen klan

BrutalCS Legend
1441

Citat av k0nan

Börja med att installera SRCDS.
Om du är duktig på engelska kanske detta kan hjälpa dig: Create a CSGO server.
När du har servern färdig kan du installera Sourcemod/Metamod, än en gång, om du är duktig på engelska kanske detta kan hjälpa dig: Sourcemod for SRCDS.
I senaste guiden går jag igenom hur du installerar plugins. Du kan nu leta upp de plugins du vill använda dig på din server. En bra sida att titta på är: forums.alliedmods.net
Dock behövs nog inget speciellt plugin för att köra just surf utan det enda du behöver göra är att tanka ned surf_ maps och ställa in rätt cvars.
Maps kan du hitta antingen via gamebanana eller workshop på steam. Mapsen (.bsp filerna) ska du placera i SERVERMAPPEN/csgo/maps
Går du in i SERVERMAPPEN/csgo/addons/sourcemod/configs så finns det även en fil som heter något med maps och som styr varifrån kartrotationen ska ske, jag råder dig att sätta admin_maps (den heter något likt och ligger i samma mapp som andra filen) och lägga in alla maps där. Då kommer mapsen hamna i lista där admins kan byta karta samt i rotationen. PS, det kan va så att du måste lägga till dessa custom maps i gamemodes_server och köra en custom mapGroup i startparametrarna men det är lite krångligt att förklara såhär. Jag hjälper dig gärna via TS eller något ikväll.
här kan du hitta mer info om vilka settings du bör använda dig av för just surf. Dessa settings lägger du in i server.cfg filen som du skapade i förta guiden.
PS, för att folk utanför ditt nätverk ska kunna ansluta till din server måste du öppna portar i både din dator och router.Här har jag skrivit en kort guide om hur du kan öppna portar i en Netgear router. Har du en annan så finns mängder av sånna guider över nätet. För att öppna portarna på din dator kan du ju bara googla upp "portforwarding windows" Ellet dyl.

Här har du även BCS Guider.
Source Dedicated Server (Windows)
Sourcemod

Plugins du kanske vill installera:
Cksurf 1.16
KZ Timer

Tack så jätte mycket för ett utförlig guide, portar osv är redan öppnade =)
Var bara själva servern jag behövde hjälp med! Men jag kastar iväg ett PM till dig om det inte fungerar som jag vill! :D
2015-07-13 17:03#4

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3393

Gjorde en guide tidigare om hur man installerar en server.

http://brutalcs.nu/forum/thread/32257/guide-hur-man-installerar-
en-cs-go-server
With great power, comes great resolution and frame rate

2015-07-13 17:19#5

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2204

Citat av RaskeN

en-cs-go-server

Varför uppdaterade du bara inte bilderna i den guiden ni redan har? :P
2015-07-13 18:29#6

kAKAN
Ingen klan

Vice ordförande
3502

Citat av k0nan

Citat av RaskeN

en-cs-go-server

Varför uppdaterade du bara inte bilderna i den guiden ni redan har? :P

Recensionsarkivet är rätt utdaterat, vi får se om vi ska behålla det.
2015-07-13 23:35#7

quexy
Ingen klan

BrutalCS Legend
1441

Hmm, okej! Nu när jag startar servern så kan jag inte connecta till den :/ Hittar heller ingen logfil som jag kan ta och posta här. Enda jag får i min csgo consoll när jag försöker connecta är att den bara försöker reconnecta :o
Help plis! :D
2015-07-14 04:01#8

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2204

När du connectar använder du antingen en lokal IP+Port (om du hostar från samma nätverk). Annars är det en publik IP+port som visas direkt i consoll på servern vid start. Du kan även se via htt://minip.se

Det kan t.ex se ut såhär: 192.168.1.10:27016
Använder du porten 27015 kan du ansluta med endast IP'n då det är standardporten.

Kolla även att portarna är öppna i både Windows och Router för den enhet som servern hostas på. Du kan alt testa att stänga av Windows brandvägg helt för att se att routern är rätt konfigurerad.

Senast redigerad 2015-07-14 04:03
2015-07-14 14:44#9

quexy
Ingen klan

BrutalCS Legend
1441

Citat av k0nan

När du connectar använder du antingen en lokal IP+Port (om du hostar från samma nätverk). Annars är det en publik IP+port som visas direkt i consoll på servern vid start. Du kan även se via htt://minip.se

Använder du porten 27015 kan du ansluta med endast IP'n då det är standardporten.

Kolla även att portarna är öppna i både Windows och Router för den enhet som servern hostas på. Du kan alt testa att stänga av Windows brandvägg helt för att se att routern är rätt konfigurerad.

Testade connecta med både min lokala LAN ip och min publika IP, dock så har jag inte öppnat portarna i windows så har en liten fundering. Ska jag göra 2 nya regler och öppna i både UDP och TCP?

EDIT***
Stängde av windows brandvägg men kan fortfarande inte connecta med varken 192.168.1.***:27015 eller 95.***.35.**:27015

Här har du bild på min port forwarding
http://gyazo.com/a73eb258cf7ce2fdc1118b8215579c01

Senast redigerad 2015-07-14 14:50
2015-07-14 19:50#10

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2204

Citat av quexy

Citat av k0nan

Testade connecta med både min lokala LAN ip och min publika IP, dock så har jag inte öppnat portarna i windows så har en liten fundering. Ska jag göra 2 nya regler och öppna i både UDP och TCP?

EDIT***
Stängde av windows brandvägg men kan fortfarande inte connecta med varken 192.168.1.***:27015 eller 95.***.35.**:27015

Här har du bild på min port forwarding
http://gyazo.com/a73eb258cf7ce2fdc1118b8215579c01

Låter skumt. Har du inget i dina error loggar?
csgo/addons/sourcemod/logs

Får du upp något i consollen på SRCDS när du försöker ansluta eller känner den inte av något?
Skicka gärna lite bilder från SRCDS consollen så man kan se vad som står där. Alt om man kunde ansluta med Tw och checka?
2015-07-14 20:31#11

quexy
Ingen klan

BrutalCS Legend
1441

Vet inte om jag vill skicka in någon med TW i min dator ^^
Skulle dock kunna skärm dela via skype eller något.
Men csgo/addons/sourcemod/logs är tom så det finns inga loggar där.
Och det står inget i min console när jag försöker ansluta men jag skickar dig några gyazo länkar i PM då jag inte vill lägga ut min IP publikt här =)
2015-07-14 20:59#12

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2204

Citat av quexy

Vet inte om jag vill skicka in någon med TW i min dator ^^
Skulle dock kunna skärm dela via skype eller något.
Men csgo/addons/sourcemod/logs är tom så det finns inga loggar där.
Och det står inget i min console när jag försöker ansluta men jag skickar dig några gyazo länkar i PM då jag inte vill lägga ut min IP publikt här =)

Jag svarade på ditt PM. Misstänker att jag vet vad ditt fel är.
11 kommentarer, visar 1-11 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR