FORUM
FORUM
Forumindex / BrutalCS / WC3: Changelog
2015-07-30 18:09#1

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6548

Skapar en tråd som jag kommer uppdatera med alla förändringar vi gör på CSGO WC3-servern.

2015-08-8

• Ett tredje försök till att fixa models. Bör verkligen fungera nu!

• 2015-08-8
  • Fixat error models. Nu borde alla T ha samma models även moles och likaså CT. På alla kartor.

• 2015-08-7
  • Nytt försök att fixa mole models.
  • Ökat pris på helm från 10 till 20 guld

• 2015-08-2
  • Höjt priset på moles/scrolls till 20gold.
  • Ändrat så att Succabus får dollar istället för gold. Mer pengar till vapen än andra klasser istället för att ha råd med en massa moles/respawns som förstör spelet.

• 2015-08-1
  • Ändrat så att warden endast kan respawna EN gång per runda istället för oändligt.

• 2015-07-30
  • Har ökat humans ultimate spawn timer från 10 till 15 sekunder.
  • Har ökat Orc crit chance och crit nade lite.
  • Har ändrat Periapt of Health från 50HP till 20 så att humans inte kan springa runt med ett totalHP 195 vilket gjorde att de vann alla dueller.
  • Har ändrat så att alla T/CT använder samma modeller nu så att mole inte syns like lätt. Tidigare hände det att moles fick ett annat modell skin än resten i laget och då såg man direkt vem som var mole.
  • Ökat damage på Locust Swarm för Crypt Lord
  • Ökat distance på Ultimate Chain Lightning för Orc

• Har nu fixat "flash" för följande raser i olika scenarion (Exempelvis Evasion, Bash och Vampiric Aura):

• UndeadScourge
    HumanAlliance
    OrcishHorde
    NightElf
    ShadowHunter
    Warden
    CryptLord
    CorruptedDisciple
    SoulReaper
    BloodHunter
    Naix
    SuccubusHunter
    Chronos
    Lich
    SacredWarrior
    DarkElf
    Rarity
    RainbowDash
  • Lagt in kartorna de_ignite, de_contra_b3, de_overpass och även bytt ut de_dust2_unlimited_csgo till de_dust2_2006_accy.

• 2015-07-29
  • Ändrade så att humans inte är fullt lika osynliga samt sänkt HP på dem från 45 till 35.
  • Lagt in en blå/röd ring på humans efter de teleporterat sig. Bild1 och Bild2.

• 2015-07-28
  • La in röd tail på Orc nades. Bild1.
  • Även ändrat Ultimate Chain Lightning på Orc så att det skulle bli lite coolare effekt. Bild2.

• 2015-07-27
  • Fler kartförändringar

• de_dust2_unlimited_csgo
    de_tuscan
    de_kabul2_csgo
    de_industry2002_v1
    de_nuke
    de_mjolby_csgo
    de_inferno_ce_final
    de_westwood_cp_v2
    de_mirage
    de_rats_1337
    de_cache
    de_cbble

2015-07-25
  • Fler förändringar bland kartorna
  • Lagt in en restric på helmet för humans
  • Lagt in en blå fade/flash för humans efter teleport

• 2015-07-24
  • Lagt in WC3 kommandon på servern.
  • Lagt in teambalancer

• 2015-07-23
  • Ändrade lite kartor

• 2015-07-22
  • WC3 lanseras
  • [/hi]

Senast redigerad 2015-08-08 13:09
    Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
    6 kommentarer, visar 1-6 - Första « [1] » Sista
    2015-07-30 19:57#2

WhoRacle
    Ingen klan

BrutalCS Prospect
    55

Vet ej om man får skriva här och komma med förslag/tips eller dylikt men jag kör på.

Humans just nu är fortfarande alldeles för OP. När humans kör med vapen är dom mer invis än vad dom var i 1.6 om en human körde kniv. Och nu snackar vi utan cloak också. När en human har rifle/sniper framme så ska dom synas i princip lika bra som en icke-human. När en human kör kniv är dom fortfarande nästan osynliga (och då kör som sagt ingen vad jag sett knappt cloak vilket blir ännu värre). Dessutom så är det mycket mer kamoflage på csgo med alla bakgrunder så det blir ännu svårare att se. Skulle nästan behöva halvera invisen nästan, seriöst. Sen går det nog ju inte att göra nåt åt men det är också sjukt OP med human ulti eftersom det är en instant teleport och humans blir inte det minsta vit (vilket va halva grejen med TP i 1.6) så man kan i princip ALDRIG döda en human som TPar till/bakom en. Ringarna hjälper inte mycket heller för att märka, isåfall ska man göra så en human som TPat har ring runt sig i 3sekunder eller nåt så man ska ha någorlunda chans att döda personen. Nu jämför jag ju allting med 1.6 men det är ju bara det man kan jämföra det med och där var det väldigt balanserat. HP nerfen var dock bra, det är bara osynligheten och ultin som är obalanserat just nu. Sen om man kör neck mot humans verkar den inte funka som den ska med radius, dom kan ändå i princip tpa bakom en utan problem och necklace blockar inte. Vet ej hur neck funkar just nu men verkar bara va om en human verkligen TPar till melee range.

Sen en av de viktigaste itemsen av alla finns ej, amulet of the cat. Går det ej att fixa? Om man kör aggressivt och speciellt med UD i princip måste man ha amulet annars är man körd. Sen med guldet man köper items med fastnar man rätt ofta och inte kan köpa nånting om man inte lyckas döda minst 3 pers per runda. Går det inte att fixa så man t.ex. får 3guld om man förlorar en runda, och 5guld om man vinner en runda eller så? I och med att man alltid hade råd med ankh om man losade en runda precis (ankh kostar ju 3g). Sen också har man kvar allt guld från förra mapen till nästa map, så det är ju lite lame att dom som sparat då kan dra t.ex. periapt + claws/helm på pickan vilket blir lite OP också...Går det inte att ha dollarsystemet som i 1.6? Blir ju mycket mer balanserat där för båda lagen då också. Sen undrar jag också Undeads Unholy Aura så ska du ju springa mycket snabbare OCH lika snabbt med alla vapen, men här funkar det inte så utan du springer betydligt snabbare med kniv än med rifle/sniper, går det att fixa? Dessutom så lyser det fan inte grönt alls när man träffar skott med Vampiric Aura, man märker inte ens om man träffar och får HP.

Sen när det kommer till banor, de_dust2 skulle ju va mycket bättre än den dust2 som är ju nu. Det är alldeles för mycket randomtunnlar/fönster ÖVERALLT som det inte går att ha koll på. Sen när det kommer till aktuella westwood och industry2002 (som är en kopia på dust2002 ungefär) så är dom ALLDELES för små, det är som miniatyrer av riktiga banorna. På westwood när man spawnar med en ok spawn så snackar vi helt seriöst 1-2 sekunder så siktar du redan mot CT spawn och vise versa. På industry så är det samma sak, speciellt på långtunneln, den är typ 3 gånger så liten jämfört med 1.6 dust2002 så från T spawn till CT spawn snackar vi kanske 7-8sekunder max som UD/Boots of Speed. Banorna är alldeles för korta/små helt enkelt.

Detta är bara mina personliga förslag så du behöver ju inte bry dig om nåt om du vill om vissa av sakerna ens går att fixa, men tror det skulle kunna bli mycket mer balanserat i så fall.

Tack
    -WhoRacle-

Senast redigerad 2015-07-30 20:04
    2015-07-30 20:22#3

Ejziponken
    Ingen klan

Ordförande
    6548

Amulet of the cat går inte fixa då CSGO inte har stöd för att stänga av fotsteg som det gick i 1.6.

Det går inte ha dollarsystemet som fanns i 1.6 för det finns ingen som kodar det. Vi kan förmodligen ändra priser osv. Men vi får vänta och se lite. Servern är ju ganska ny än sålänge.

Det är svårt att fixa buggar osv då ingen kodar. Hittar jag något lätt att fixa så försöker jag göra det. Men i de flesta fallen så går det nog inte.

Va de gäller kartor så kan vem som helst in och testa kartor via workshopen. Säg till när du hittar något som kan ersätta westwood osv. Jag har inte hittat något än.

Citat

Sen undrar jag också Undeads Unholy Aura så ska du ju springa mycket snabbare OCH lika snabbt med alla vapen, men här funkar det inte så utan du springer betydligt snabbare med kniv än med rifle/sniper, går det att fixa? Dessutom så lyser det fan inte grönt alls när man träffar skott med Vampiric Aura, man märker inte ens om man träffar och får HP.

Ingen har väl sagt att du ska springa lika snabbt med alla vapen? Det står att du springer 20% snabbare på lvl 4. Den lägger alltså till 20% på din speed. Springer du snabbare med kniven i vanliga fall (viilket du gör) så kommer du fortfarande springa snabbare med kniven även när du har 20% buffen. Detta är War3Source. Inte samma modd som 1.6. Inte samma utvecklare osv. De har gjort sin egna version och de har inte sagt att de ska vara så likt WC3FT som möjligt.

Vad det gäller "Vampiric Aura" så vet jag inte. Vem har sagt att de ska lysa grönt? I description står de väl "Leech Health You recieve 20% of your damage dealt as Health". Ser inget om att det ska lysa grönt. Om det gjorde det i 1.6 så får du läsa i förra stycket då samma sak gäller här.

Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
    2015-07-30 20:40#4

WhoRacle
    Ingen klan

BrutalCS Prospect
    55

Tack för svar i alla fall. Och mycket jämförelser med 1.6 ja, t.ex. med UD auran, men det är ju som sagt inte du som kodat så går ju ej att göra nåt åt sånt tyvärr.

Men human är det som måste fixas mest iaf. Specifikt osynligheten, även med bra ''humanöga'' så ser man inte ett piss. Och vad gäller teleport vet jag inte om det enda som går att göra är att lägga till ringen? Går det isåfall som jag föreslog att förlänga tiden det är en ring och/eller göra den större?

Sen guldet, man måste få mera på något sett. Om man nu igen ska jämföra med 1.6 så kostade tome 4000, här kostar den 10guld vilket man kan få ihop sällan, om man inte sitter med typ 4KD i och med att man måste köpa ankh som kostar 1.5 kills (2g per kill, kostar 3g).
    2015-07-30 20:56#5

Ejziponken
    Ingen klan

Ordförande
    6548

Citat av WhoRacle

Tack för svar i alla fall. Och mycket jämförelser med 1.6 ja, t.ex. med UD auran, men det är ju som sagt inte du som kodat så går ju ej att göra nåt åt sånt tyvärr.

Men human är det som måste fixas mest iaf. Specifikt osynligheten, även med bra ''humanöga'' så ser man inte ett piss. Och vad gäller teleport vet jag inte om det enda som går att göra är att lägga till ringen? Går det isåfall som jag föreslog att förlänga tiden det är en ring och/eller göra den större?

Sen guldet, man måste få mera på något sett. Om man nu igen ska jämföra med 1.6 så kostade tome 4000, här kostar den 10guld vilket man kan få ihop sällan, om man inte sitter med typ 4KD i och med att man måste köpa ankh som kostar 1.5 kills (2g per kill, kostar 3g).

Har nu fixat "flash" för följande raser i olika scenarion (Exempelvis Evasion, Bash och Vampiric Aura:
    UndeadScourge
    HumanAlliance
    OrcishHorde
    NightElf
    ShadowHunter
    Warden
    CryptLord
    CorruptedDisciple
    SoulReaper
    BloodHunter
    Naix
    SuccubusHunter
    Chronos
    Lich
    SacredWarrior
    DarkElf
    Rarity
    RainbowDash

Senast redigerad 2015-07-30 21:49
    2015-07-31 23:42#6

WhoRacle
    Ingen klan

BrutalCS Prospect
    55

MÅSTE fixa ultimate timers alltså. Humans kan teleporta 4 sekunder efter rundan startat, sen är den 18-20sekunder CD endast. Problemet blir med wardens som glider runt och har 4 liv varje runda utan problem. Ulti som det var förut var 35sek CD vilket det borde vara här också, minst. Sen ska man inte kunna använda ultis 4sek in på rundan. Om det ska va som förut var det 20sekunder från att man spawna (15sek vid rundstart) vilket skulle funka här också. På undead kan man göra ulti direkt när man spawnar, trycker man EN gång på ultimate knappen dör man instant, det går nog kanske inte att göra åt nåt att man dör på 1 tryck kanske...

Sen måste Humans invis nerfas ännu mer, dom är fortfarande alldeles för osynliga, speciellt med vapen. Med kniv är det nästan ett skämt och då snackar vi utan cloak. Sen om det går skulle det bli mer balanserat om man kan öka "blåflashen" till minst 1s, tror den är på typ 0.3-0.5 just nu. Då blir det lite som i 1.6 att man var vit när man teleportade, för just nu kan man i princip bara instant TP'a döda för man ser direkt. Sen är necklace också i princip ur funktion eller så har den verkligen 0 radius, har köpt necklace så många gånger, och ändå teleportar en human nästan i knivrange bakom mig på något sätt.

Sen vet jag inte vad det beror på men det är nåt konstigt med warden lr moles lr något för folk molear 7+ rundor i rad. Sen också tog du ju bort röda linjen på orc nades? Nu ser man ju absolut 0 skillnad på om det är en vanlig nade eller orcnade som kommer, vilket kan va segt ibland.

Tack
    WhoRacle

Senast redigerad 2015-07-31 23:42
    2015-08-01 00:35#7

Ejziponken
    Ingen klan

Ordförande
    6548

Råkade lägga in fel filer så saker jag fixat tidigare hade försvunnit.

Humans borde ha TP spawncooldown på 15 istället för 10 nu.
    Tror jag ökat TP flash lite.
    Orc nades borde ha tail nu.
    Orc nades och crit har lite mer damage igen.
    Orc chain lightning borde ha röd färg igen.

Edit:
    Warden kan spawna en gång per runda nu.
    Kan inte göra något åt undead då cooldown inte finns kodat alls för den rasen.

"Sen vet jag inte vad det beror på men det är nåt konstigt med warden lr moles lr något för folk molear 7+ rundor i rad."

Kanske för att det är för billigt?

Har kollat på necklace lite men har inte hittat något om radius än. Den kanske bara skyddar mot saker som kan göras direkt mot dig. Det vill säga inte teleport.

Senast redigerad 2015-08-01 01:16
    6 kommentarer, visar 1-6 - Första « [1] » Sista
    AKTIVA TRÅDAR