FORUM
FORUM
Forumindex / Hårdvara / Ny dator hjälp
2015-08-01 12:13#1

InfectioN
Ingen klan

BrutalCS Lover
197

Tjena, äre nån här som skulle kunna hjälpa mig att plocka ihop en hyfsad speldator från inet med budget runt 6000kr? Tack!
Life is all a Movie!
5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
2015-08-01 12:14#2

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6508

Du får nog vara lite mer informativ. Behöver du chassi? Diskar också?
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2015-08-01 12:27#3

InfectioN
Ingen klan

BrutalCS Lover
197

Ja needar allt, en hel komplett dator :) dock inte mer än 500gb hd den ska bara klara av cs go typ rätt hyfsat så.

kunde du hjälpa mig? :)

Senast redigerad 2015-08-02 14:56
Life is all a Movie!
2015-08-03 02:49#4

MatrimCauthon
Ingen klan

Serveradmin
450

jag testa bara lite snabbt att slänga ihop något http://www.inet.se/kundvagn/visa/8251073/2015-08-03

vill du ha så dom bygger den kan du ju kolla på begagnat. går att hitta väldigt fina delar på beg marknaden då folk tror att man behöver en I7 för att spela nu för tiden.

skulle jag rekommendera den datorn jag slog ihop på 10 min nyss nej inte för spel då kylningen inte är den bästa och AMD CPUer har tidigare haft problem med CSGO men har inte hört något om det på en längre tid så kanske är fixat.

har själv en GTX 750 TI i min server och den fixar CSGO utan problem men den Jobbar tillsammans med en I7a så är en stor skillnad där.

om du är ute efter en dator som är klar byggd sluta med det! finns så fina guider på youtube nu för tiden att ingen ska behöva köpa färdigbyggda datorer.
I'm a gambler, a farmboy, and I'm here to take command of your bloody army!

A beautiful battle is one you don't have to fight.

Dovie'andi se tovya sagain

Quotes from Matrim Cauthon
[
2015-08-03 20:32#5

headpiker
Ingen klan

Serveradmin
37

Vill du klara av CSGO rätt hyfsat så rekommenderar jag inte AMD:s prollar, de duger bättre till HTPC. CS är inte så väldans grafikkrävande utan det du behöver är en bra prolle, typ i5 eller liknande. Som Matrim säger, kylningen är inte den bästa i det paketet han plockat ihop, det är ju bara stockkylare för böveln... Tagga temps på 90 grader+, heja heja!
Det här slängde jag ihop på typ fem min, förutsätter att du har chassi dock. Du lär ju inte trycka några 2 miljoner fps eller något men det lär köra det "rätt hyfsat" iaf.
Bella i MM: "Gillar du min mus eller?" 21/12 2015
2015-08-03 22:51#6

InfectioN
Ingen klan

BrutalCS Lover
197

Ja hade en amd förut och hade inga som helst problem alls med den så, och ja spela bara cs funkade faktiskt riktigt bra hade ett radeon r7 grafikkort kanske ej var de bästa men, gå in på min twitch kanal så står alla speccs på min förra dator så kan ni ju själva se :) www.twitch.tv/radeeon
Life is all a Movie!
5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR