FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / (17-åringar) Hur länge får ni vara uppe? (POLL)
2015-08-09 21:56#1

Mrjbrom410
Ingen klan

BrutalCS Member
77

ska tydligen gå å lägga mig nu efter elva fml -.-.....................

så, hur länge får ni vara uppe eler fick vara uppe när ni var 17

PÅ HELGER/LOV

http://strawpoll.me/5166333
MIN önskan är DIN lag!
21 kommentarer, visar 16-21 - Första « 1 [2] » Sista
2015-08-10 16:38#17

Zkunk
Ingen klan

BrutalCS Legend
1069

Citat av Llamathrust

Vill bara informera er som eventuellt tror att ni kan göra vad ni vill hemma så fort ni blir myndiga att det är fel. Den stora skillnaden är att era föräldrarna inte är tvungna att ta hand om er.

T.ex. så kan era föräldrar fortfarande säga att ni ska vara hemma klockan 12 på helger, oberoende på er ålder, så länge ni bor hemma. Skulle dom vara väldigt strikta så får dom utan problem kasta ut er från hemmet om ni inte lyssnar.

Visst är det så. Men går du fortfarande i skolan vilket de flesta som är 18 gör så har dom inte rätt att göra det då dom är försörjningsskylldiga tills du går ut gymnasiet. vad som händer efter det är helt upp till dom.

Men vad man kan göra för att stärka sina rättigheter hemma hos sina föräldrar efter att man fyllt 18 och gått ut skolan är att göra ett hyreskontrakt med dom som man sedan lämnar in till det lokala social kontoret som i sin tur ser till att saker och ting går rätt till. Man har sina mänskliga rättigheter kvar i alla lägen.

Gör man rätt för sig hemma hos föräldrarna dvs betalar hem etc efter man gått ut skolan så kan man komma och gå hur man vill sålänge du sköter betalningnen hem. sen kan man ju komma överens om vad som ska ingå i ens betaling hem med. som i sin tur kan ge dig ännu mer rättigheter. Skulle dom sen vilja bryta kontraktet med dig så måste dom kontakta Socialen som i sin tur tar beslutet på dom grunder föräldrarna och "Barnet" gett dom.

Men vi behöver inte gå in mer på detta nu eftersom det inte är relevant då trådskaparen är 17år.

Senast redigerad 2015-08-10 16:39
2015-08-10 22:34#18

Mrjbrom410
Ingen klan

BrutalCS Member
77

9.MÅNADER.KVAR.

nä, men det är faktiskt så att min farsa inte riktigt vet hur andra gör med sina barn osv och kör efter egna tankar (vad jag tror). tydligen är kl 12 "MITT I NATTEN!!" för han även på lov/fritid.
MIN önskan är DIN lag!
2015-08-11 04:07#19

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1226

Citat av Mrjbrom410

9.MÅNADER.KVAR.

nä, men det är faktiskt så att min farsa inte riktigt vet hur andra gör med sina barn osv och kör efter egna tankar (vad jag tror). tydligen är kl 12 "MITT I NATTEN!!" för han även på lov/fritid.

Rent teoretiskt sätt så blir det natt när solen har gått under horisonten. Så jag skulle vilja säga att nu på sommaren är det natt 22-23~ och på vintern är det teoretiskt sätt natt kl 17-18~. Men Personligen så skulle jag nog säga att natten är från 22:00 - 05:00 och morgonen börjar då kl 6:00.

Är det så att du inte tycker att hans regler passar dig så tycker jag att du sätter dig ner med honom och förhandlar hur ni ska göra. Om jag gör såhär, så kan jag göra såhär för dig, o.s.v. Till exempel.
Får jag vara vaken till klockan 24:00 så lovar jag att göra klart mina skoluppgifter och städar mitt rum varje Torsdag.

Det hela handlar om att komma överrens :)

Senast redigerad 2015-08-11 04:08

2015-08-11 16:56#20

Crusta
Ingen klan

Super-VIP
1070

Fick vara uppe hur länge jag ville vid den åldern, hade lägenhet då via kommunala stödet ^^
Ta ett steg,bli dig själv och våga sticka ut
2015-09-05 09:43#21

Regk
Ingen klan

BrutalCS Prospect
51

Är 14 men på det behandlingshemmet jag bor på så lägger vi oss 10 på vardagar och 12 på helgar. När jag är hemma på helgar o så så bestämmer jag det själv så länge jag inte stör min mamma :)
Just be patient. Let the game come to you. Don't rush. Be quick, but don't hurry.
2015-09-05 12:30#22

Ckteb
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2899

Får vara vaken hur länge jag vill, men brukar satsa på lägga mig vid 12.
=DDD
21 kommentarer, visar 16-21 - Första « 1 [2] » Sista
AKTIVA TRÅDAR