FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Flyttat hemifrån.
2015-08-27 13:08#1

Laos
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
116

Hej!

Har precis flyttat hemifrån och känner lite ångest.
Kommer inte kunna träffa min familj/vänner speciellt mycket.
Kommer förhoppningsvis hitta nya vänner så småningom men just nu funderar jag på om jag verkligen gjorde rätt val. Jag kommer iallafall ge det en chans och se om några veckor hur det känns. Meningslös tråd kanske men kände att jag behövde skriva av mig lite.

Hur hanterade ni det när ni flyttade? Hade ni någon hemlängtan eller tyckte ni bara det var skönt?
13 kommentarer, visar 1-13 - Första « [1] » Sista
2015-08-27 13:17#2

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3384

Personligen tyckte jag det var skönt, se till att du har någon utomstående att prata med, när du tycker att det känns jobbigt! :)
With great power, comes great resolution and frame rate

2015-08-27 13:18#3

Sabaku
Ingen klan

Serveradmin
1386

Jag flyttade till Skottland för 1 år sedan.
Har så klart hemlängtan och ingen familj här. Men tackvare jobbet så har jag kollegor att festa med etc. Tycker att det var värt det.
2015-08-27 13:45#4

Majjahh
Ingen klan

BrutalCS Prospect
75

Alla går förr eller senare igenom den fasen. Försök trots din hemlängtan se de positiva delarna med flytten.

Hur långt flyttade du?
2015-08-27 13:54#5

Laos
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
116

Av en ren slump så fick jag reda på att en gammal skolkamrat bor ganska nära så vi ska hitta på något nu till helgen. Ganska skönt att man känner någon iallafall.

Tar cirka 8 timmar att ta sig hem så det är ganska långt bort.
2015-08-27 13:58#6

Majjahh
Ingen klan

BrutalCS Prospect
75

Det var en bit, haha.
Jag ska flytta 3h bort ifrån familjen på måndag. Bara kämpa på! :)
2015-08-27 15:20#7

kAKAN
Ingen klan

Vice ordförande
3489

Jag har aldrig mått så bra som när jag flyttade hemifrån (Flyttade hem i 1 månad pga separation) men flyttade nu i Måndags till eget igen. Det handlar om att man är olika, jag hatar människor, därav har jag inget behov av att saknaden för någon.
Däremot har du säkert en familj som du kommit nära, vänner som du kunnat lita på bättre än vad jag har kunnat göra. Men med tanke på att du hänger på detta forumet så sitter säkert du och spelar en del CS, vilket säkert dina vänner gör. Se till att ni kan sitta och spela tillsammans, sitt över Skype så att ni hör allt som pågår, så är ni alltid involverade.

2015-08-27 21:52#8

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2193

Jag flyttade ihop med tjejen för ca 3-4 månaders sen. Päronen och vännerna bor inte långt bort men eftersom man jobbar 10h om dagen blir det inte mycket tid över att spendera med varken familj eller vänner.
Men sålänge man håller kontakten med de nära och försöker att sysselsätta sig med någon hobby samt försöker lära känna lite nytt folk så tror jag inte man tänker så mycket på de man inte längre träffar så ofta.
2015-09-06 15:45#9

Moseby
Ingen klan

BrutalCS Noob
9

Klart man får hemlängtan, men that's life.

Du kan inte bo hemma föralltid. Snart träffar du tjej/kille. Du kommer umgås mycket med dina vänner (nya vänner om du är i en ny stad vilket jag förmodar?).

Du kommer ju inte sluta träffa din familj helt(?)

Lycka till
Life is 1, Cs is 1.6
2015-09-06 16:36#10

Laos
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
116

Tack för alla svar!
Kan ju faktiskt komma med en liten update!

Redan fått bra kontakt med några i klassen och börjar trivas mer och mer!

Hittat ett eget ställe nu också vilket känns kanon! Var inneboende förut, vilket blev ganska jobbigt.
2015-09-06 18:20#11

Moseby
Ingen klan

BrutalCS Noob
9

Citat av Laos

Tack för alla svar!
Kan ju faktiskt komma med en liten update!

Redan fått bra kontakt med några i klassen och börjar trivas mer och mer!

Hittat ett eget ställe nu också vilket känns kanon! Var inneboende förut, vilket blev ganska jobbigt.

Hur gammal är du om man får fråga?

Att komma i kontakt med nytt folk är inte så svårt, och vilken stad bor du i nu?
Life is 1, Cs is 1.6
2015-09-11 13:47#12

Ztreg
Ingen klan

BrutalCS Lover
201

ja flyttade också hemifrån för 2veckor sen, det e fan lite ensamt men tur nog hitta ja några i klassen man kan snacka med. I feel you bud! ^_^
2016-04-19 12:55#13

shinepz
Ingen klan

BrutalCS Noob
3

Hemlängtan brukar jag få ganska ofta. Var i Thailand med två kompisar nyligen och hade sjukt skoj. 6 veckor var vi borta så det hände att man fick hemlängtan, inte kul jag vet hur det är. Man sitter själv instängd i rummet, i detta fall ett hotellrum. Tankarna snurrar omkring i huvudet och man får lite lätt ångest. Jag var på andra sidan jordklotet, du är ju lite närmre, tänk så :)

Senast redigerad 2016-04-19 12:57
2016-04-19 14:31#14

Sockerkorn
Ingen klan

Huvudadmin
1195

Citat av gudalik

Hemlängtan brukar jag få ganska ofta. Var i Thailand med två kompisar nyligen och hade sjukt skoj. 6 veckor var vi borta så det hände att man fick hemlängtan, inte kul jag vet hur det är. Man sitter själv instängd i rummet, i detta fall ett hotellrum. Tankarna snurrar omkring i huvudet och man får lite lätt ångest. Jag var på andra sidan jordklotet, du är ju lite närmre, tänk så :)

Citat

§9 Gamla trådar
Det är förbjudet att svara i väldigt gamla trådar om man inte tillför något väldigt viktigt och unikt. vi uppmanar er att tänka efter innan ni bumpar en gammal tråd eftersom innehållet oftast inte är relevant flera månader efteråt.

Låser

13 kommentarer, visar 1-13 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR