FORUM
FORUM
Forumindex / Webbutveckling & programmering / PHP Wierd Error
2015-10-26 18:12#1

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2178

Jag håller på och pillar lite med en verifieringssida för paypal donationer och har stött på ett riktigt konstigt fel. Som nedan ser ni hur en verifieringslänk kan se ut som paypal skickar användaren till. Men av någon annledning så skapar detta en error på sidan som jag inte vet varför. Allt fungerar prima om jag tar bort det sista "m" i URLn (det m som är fetmarkerat). Vad kan detta bero på? :confused:

Senast redigerad 2015-10-26 18:13
5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
2015-10-26 18:45#2

Mana
Ingen klan

Grafiker
1717

Citat av k0nan

Jag håller på och pillar lite med en verifieringssida för paypal donationer och har stött på ett riktigt konstigt fel. Som nedan ser ni hur en verifieringslänk kan se ut som paypal skickar användaren till. Men av någon annledning så skapar detta en error på sidan som jag inte vet varför. Allt fungerar prima om jag tar bort det sista "m" i URLn (det m som är fetmarkerat). Vad kan detta bero på? :confused:

Verkar som den genererar fel signatursnyckel. Hur upptäckte du att det fungerar genom att ta bort det sista m:et?
2015-10-26 20:29#3

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2178

Alltså sidan kan inte ens genereras om m:et är med. Jag märkte det av en slumt när jag klanta mig med Copy-Paste. Sidan laddas bara om man tar bort m:et vilket är riktigt sjukt
2015-10-26 21:38#4

Mana
Ingen klan

Grafiker
1717

Citat av k0nan

Alltså sidan kan inte ens genereras om m:et är med. Jag märkte det av en slumt när jag klanta mig med Copy-Paste. Sidan laddas bara om man tar bort m:et vilket är riktigt sjukt

Verkar som URL:en är kodad med htmlentities. Testa ta bort det med html_entity_decode($url) på URL:en som du får tillbaka. Är det inte du som generar den så är det något fel hos Paypal.

EDIT: Nvm, verkar vara en bugg när man quotar på BrutalCS. Såg på fel inlägg :P

Senast redigerad 2015-10-26 21:39
2015-10-27 15:32#5

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2178

Citat av Mana

Citat av k0nan

Verkar som URL:en är kodad med htmlentities. Testa ta bort det med html_entity_decode($url) på URL:en som du får tillbaka. Är det inte du som generar den så är det något fel hos Paypal.

EDIT: Nvm, verkar vara en bugg när man quotar på BrutalCS. Såg på fel inlägg :P

Det är Paypal som genererar URLn och felet blir oavsett om jag bara kör en echo på sidan :angry:
2015-11-17 07:49#6

Frigolit
Ingen klan

Systemansvarig
277

Vad får du för fel?
5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR