FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: Global Offensive / Nya hörlurar, sämre ljud. Behöver hjälp
2015-10-30 23:51#1

Ett_katt
Ingen klan

BrutalCS Legend
1138

Hej BCS

Köpt mig ett par nya hörlurar. Tror inte modellen spelar roll men bara ifall ifall så är det Qpad QH-90. Hur som helst, när jag spelar CS med dom på så hör jag alltid statiskt ljud i bakgrunden på vissa delar av banan, men inte på andra delar av banan. Ett exempel jag kan ta är dust2. Är jag i tunneln så hörs det inget. Men så fort jag går ut så börjar banans egna bakgrundsljud spelas, vilket är normalt. Men det som inte är normalt är det andra ljudet som hörlurarna för med sig. Och det ljudet är som sagt statiskt. Men det slutar så fort jag går in till tunneln igen.

Undrar om någon vet vad detta beror på? Defekta hörlurar eller fel på datorn? Vet ej om det är relevant eller inte, men har samma problem med Skype. Är jag i ett samtal med någon och dom inte pratar hör jag ett statiskt ljud i bakgrunden, även om dom mutear sin mick.

Undrar som sagt om någon vet vad detta beror på. Om det är jag som tabbat till rejält när jag byggt datorn eller om det är fel på hörlurarna. Tack på förhand :)

Liten edit: har inte upptäckt problemet med några andra program som kräver ljud (firefox: youtube, twitch) och Spotify. Kan även tillägga att statiska ljudet uppstår såväl online som offline på cs

Mer edit: ljudet ökar rätt mycket är jag blir skjuten oavsett om jag är i tunnel eller utomhus. Har verifierat game cache och provat olika ljudinställningar på CS (stereo, 5.1, 7.1 osv) och inget av dom hjälpte

Mer edit: har pluggat hörlurarna där bak för min frontpanel fungerar inte. Dom är inte kopplade via USB. Kan fortfarande lämna tillbaka dom men jag vill helst lösa problemet, om problemet ligger hos min sida. Har Googlat runt på nätet men hittar inte något som är relevant till mitt fall

Senast redigerad 2015-10-31 00:18
AKTIVA TRÅDAR