FORUM
FORUM
Forumindex / Battlefield / Vad är roligaste i BF4 att köra?
2015-11-07 15:09#1

FredrikarlssoN
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1306

Hej!
jag köpte bf4 igår och har aldrig ägt bf innan, anledningen var väl att jag inte har något spel att köra direkt nu och ville testa något nytt, har kört innan hos polarna och då är det ju skoj, så passa på nu när origin hade världens deal.

Vad är roligaste i bf4 att köra?
Jag körde igår lite och 90% åkte runt i pansarvagnar och flygplan, kändes inte som det var nån "ground-fight".. det är liksom det som är kul tycker jag :o har ni några tips på mera "ground-fight" banor/lägen?
SMÄRTA ÄR BARA EN HÖGRE FORM AV NJUTNING
27 kommentarer, visar 16-27 - Första « 1 [2] » Sista
2015-11-21 16:50#17

Tommy
Ingen klan

Super-VIP
3420

ALright, ja shotguns kan vara imba att springa omkring med också!
Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.
2015-11-26 20:28#18

Kevato
Ingen klan

Sekreterare
2071

Citat av Tommy

Att lira 870MCS med slug i BF3 var ju det bästa haha :D! Speciellt när man lirade DM.
Saknar bf3 så jävla mkt ibland.

Senast redigerad 2015-11-27 14:50
"I've always loathed the necessity of sleep. Like death, it puts even the most powerful men on their backs' - Frank Underwood"
2015-11-27 01:12#19

Tommy
Ingen klan

Super-VIP
3420

Citat av Kevato

Citat av Tommy

Att lira 870MCS med buckshot i BF3 var ju det bästa haha :D! Speciellt när man lirade DM.
Saknar bf3 så jävla mkt ibland.

BF4 är nice det med.

Ägde precis med Shotgun,SAIGA 12K <3
Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.
2015-12-07 13:05#20

FredrikarlssoN
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1306

Om jag vill levla upp vapen snabbast.

Är det bäst att DÖDA folk?
Eller ska jag försöka ta baser?

Om jag tar över baserna får jag liksom "vapen xp" då?
2015-12-07 17:14#21

Kevato
Ingen klan

Sekreterare
2071

Citat av FredrikarlssoN

Om jag vill levla upp vapen snabbast.

Är det bäst att DÖDA folk?
Eller ska jag försöka ta baser?

Om jag tar över baserna får jag liksom "vapen xp" då?

Hmm, jag skulle gissa på att det är som i Bf3, då dödade man för att levla upp.
"I've always loathed the necessity of sleep. Like death, it puts even the most powerful men on their backs' - Frank Underwood"
2015-12-10 13:15#22

Tommy
Ingen klan

Super-VIP
3420

Yep, ju mer du dödar med ett vapen, ju mer låser du upp för det. Samma sak gäller fordon och de fyra olika kitten!
2015-12-10 15:36#23

FredrikarlssoN
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1306

Tack, då är det ju sjukt onödigt att springa runt o samla poäng då eftersom det är ju nya vapen jag vill ha..
Om jag tar flaggor och får poäng går jag alltså bara upp lvl? Fett onödig, bättre satsa på stats alltså?!
2016-02-05 03:34#24

Tommy
Ingen klan

Super-VIP
3420

Citat av FredrikarlssoN

Tack, då är det ju sjukt onödigt att springa runt o samla poäng då eftersom det är ju nya vapen jag vill ha..
Om jag tar flaggor och får poäng går jag alltså bara upp lvl? Fett onödig, bättre satsa på stats alltså?!

Sent svar, men jajjemen! Team Deathmatch brukar vara ett bra mode att levla upp vapen/klasser på . Visst du kanske får nöta ett par timmar innan du får det där siktet du vill ha - men det är nästan det som är det roliga. Att låsa upp saker ;)
2016-02-05 14:40#25

Evilkenevil
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2092

lagspel ger mer poäng än att springa runt och döda. Kombinera lagspel med action så har du en bra balans. Hela folk, ge ammo, reparera, eller STANNA och försvara en bas när alla springer därifrån.
2016-02-05 16:39#26

Tommy
Ingen klan

Super-VIP
3420

Citat av Evilkenevil

lagspel ger mer poäng än att springa runt och döda. Kombinera lagspel med action så har du en bra balans. Hela folk, ge ammo, reparera, eller STANNA och försvara en bas när alla springer därifrån.

Oh ja, stå som medic/support och langa heals/revs/ammo (och såklart ha någon boost på samtidigt) på trånga kartor där folk "klumpas ihop" är underbart i början. Och i CQ får du rätt bra med poäng för att ta över flaggor etc. Tyvärr levlar man (iaf jag) snabbast genom att bara hitta en bra vinkel och skjuta sönder folk därifrån.
2016-02-05 19:16#27

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3410

Jag körde alltid engineer, sen var man ett gäng i lilla helikoptern, jag reparerade och körde RPG ;)
Många roliga timmar! :D
With great power, comes great resolution and frame rate

2017-06-03 09:37#28

Sneaken^
Ingen klan

Serveradmin
21

Definitivt helikopter. stora och små. dock så är akrobatiken extremt rolig i de mindre, lirade professionellt inom på xbox360 under några år. när man lärt sig manövrera en helikopter bortom allt förstånd så kan man ha det som absolut roligast, folk som kallar en fuskare och tiltar med stingers och skit. framförallt när man har hela servers emot sig efter att man flyger in i hus och dödar dom som försöker gömma sig, "ingen" går säker xD synd att inte 360 hade ngn "record" funktion eller stream tjänst så man kunde publicerat sina moves. hade vart grymt kul att se såhär efteråt.

Nä men helikopter absolut!
Willy-$n34kN-Johansson
27 kommentarer, visar 16-27 - Första « 1 [2] » Sista
AKTIVA TRÅDAR