FORUM
FORUM
Forumindex / Hårdvara / Förstärk WiFi Signal (?)
2015-11-22 13:44#1

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2214

Hejsan,
Vad är bästa och mest ekonomiska sättet att förstärka en WiFi signal?
11 kommentarer, visar 1-11 - Första « [1] » Sista
2015-11-22 14:44#2

Teffty
Ingen klan

BrutalCS Noob
3

Vad kör du för router i nuläget?
2015-11-23 00:20#3

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3413

Repeater / Bättre router.
With great power, comes great resolution and frame rate

2015-11-24 19:05#4

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2214

Citat av Teffty

Vad kör du för router i nuläget?

Ingen koll. är inte åt mig. Behöver vara en lösning som fungerar oavsett vilken modell

Citat av RaskeN

Repeater / Bättre router.

Router/Gateway är nog ett o samma i detta case. Förslag på repeater ? Länka produkter
2015-11-26 06:58#5

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3413

2015-11-30 21:39#6

salvatiaro
Ingen klan

BrutalCS Wannabe
31

jag lyckades förlänga mitt wifi för 10spänn genom att dra till rödakorset, hittade en router för 10spänn och sen drog jag en nätverkssladd från min main router till stället där jag ville ha den placerat :)
2015-12-02 16:42#7

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2214

Citat av salvatiaro

jag lyckades förlänga mitt wifi för 10spänn genom att dra till rödakorset, hittade en router för 10spänn och sen drog jag en nätverkssladd från min main router till stället där jag ville ha den placerat :)

Kan det inte bli krångel om man bara kopplar ihop två routrar av olika märken som båda har filter, brandvägg och dyl ?
Hur som helst, Jag har siktat in mig på denna som såg lovande ut. Tack för hjälpen gubbar :love:
2015-12-03 01:59#8

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3413

Inget fel på det valet. Hoppas du blir nöjd! :)

2015-12-03 08:24#9

MuLi
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1987

Du får gärna skriva lite vad du tycker :) Om jag inte är för sen, hade jag rekommenderat ac66u. Den låg på 799 i fredags. nu ligger den på 1290 på första största sida. Men den kan köra i repeater läge samt router läge. Tycker den ger bra räckvidd men det avgörs fortfarande av vad man ska göra med den.

Berätta vad du tycker. Att ha 2 routrar funkar tills du ska öppna portar osv. Då blir det jobb men man kan få det att fungera. Repeater kan också vara jobbigt ibland så du vet. Jag tröttnade på att fixa det när jag använde min som repeater. Löste det genom att köpa en dyr o bra router istället.
2015-12-03 12:51#10

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2214

Citat av MuLi

Du får gärna skriva lite vad du tycker :) Om jag inte är för sen, hade jag rekommenderat ac66u. Den låg på 799 i fredags. nu ligger den på 1290 på första största sida. Men den kan köra i repeater läge samt router läge. Tycker den ger bra räckvidd men det avgörs fortfarande av vad man ska göra med den.

Berätta vad du tycker. Att ha 2 routrar funkar tills du ska öppna portar osv. Då blir det jobb men man kan få det att fungera. Repeater kan också vara jobbigt ibland så du vet. Jag tröttnade på att fixa det när jag använde min som repeater. Löste det genom att köpa en dyr o bra router istället.

Eftersom vi ska koppla in kassasystem och även ha servrar igång har vi ett gäng portar som ska va öppna och pekningar på kataloger o dyl. Antar det blir strul med dubbla routrar då.
2015-12-04 16:20#11

MuLi
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1987

Citat av k0nan

Eftersom vi ska koppla in kassasystem och även ha servrar igång har vi ett gäng portar som ska va öppna och pekningar på kataloger o dyl. Antar det blir strul med dubbla routrar då.

Finns "routrar" som kan köras som AP osv. Men då förstår jag iaf. Prova o lägg gärna en kommentar. Just när det kommer till WIFI så är det svårt. Därav är mitt tips o köpa o testa. Enda saken som kan ge 100% säkerhet.
2015-12-05 19:37#12

Zoth
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1706

Smartast är väl egentligen att nämna en budget samt vart/hur det ska användas.

Blir mycket enklare att hjälpa på så sätt. Är budget rätt stor så gå det att få ihop väldigt bra.

Att köra servrar via trådlöst är ingenting jag rekommenderar, jobbar själv som nätverkstekniker!

2 routrar är absolut inga problem alls, konfigurera upp dom rätt så fungerar det smärtfritt!
11 kommentarer, visar 1-11 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR