FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: Global Offensive / Serverlagg
2015-11-26 15:08#1

thelander5
Ingen klan

BrutalCS Noob
6

När ska ni fixa era servrar? Jag laggar fortfarande när jag sprayar och har inte fått hjälp med vad jag ska göra. Fattar inte hur era servrar kan vara så kassa jämfört med publiclir. För det är endast på era servrar jag laggar. Svn är råkass som vanligt också.
6 kommentarer, visar 1-6 - Första « [1] » Sista
2015-11-26 16:10#2

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6548

Vet inte vad som är felet. Vet inte hur länge det pågått. Vet inte om det är klient eller serverfel. Vet inte om det är nät eller CPU problem. Jag fattar inte ens vad det är för typ av lagg du pratar om.

Du skrev ju i förra tråden: "verkar som ingen annan har detta problem" vilket tyder på att problemet sitter hos dig. Inte servern. Att de inte laggar på publiclir kan ju vara för att de har 0/20 spelare inne just nu?

Kan ju vara ostabil klient FPS på en server med många spelare.

Kan du kanske beskriva lite mer detaljerat vad som händer när du sprayar? För jag va inne nyss på DM #2 och märkte inget när jag sprayade.. Vilka vapen? AK/colt? Alla? Vad exakt händer när du sprayar? Slutar du skjuta för att sedan återgå?

Prova gärna på flera olika servrar också. BrutalCS Aim med 16 slots, DM med 20 slots och Arena 32 slots. Prova gärna också på en tom server, typ pub.brutalcs.nu.

När började lagget?
Har du bytt OS/hårdvara på senaste?
Scannat efter virus?
Uppdaterat drivrutiner?
Kollat dina rates?
Testat lägre upplösning i CSGO samt köra allt på LOW?

Testa dessa kanske:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?l=swedish&id
=268030869

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/2irwng/csgo_ul
timate_fps_boost_guide/

Senast redigerad 2015-11-26 16:12
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2015-11-26 17:47#3

thelander5
Ingen klan

BrutalCS Noob
6

Testade en retake server o laggade inget på den så har nog med att de är många spelare på dm och aim.

Men det är med alla vapen de hackar när man sprayar, de är typ som om du kör med 100 ping, så blir de små fryslagg. Man känner typ att vapnet hackar när man skjuter. Lagget började när alla servrar började få hög sv, för hade inte märkt av sv innan dess, vet inte exakt när de va. (2-4 månader sen kanske)

Kör allt på low, har rätt rates, har rätt drivrutiner och Har inte bytt OS.

Ledsen för min attityd i första inlägget, blir bara less när det inte finns en enda server som har bra spelare att träna aim mot. Men har ingenaning vad jag ska göra .___.
2015-11-26 18:00#4

kapisch
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2112

Har inga som helst problem, ett tag var det choke och hög s:var men det är inget jag har märkt sista tiden.
Var har du för specs? Vad får du för fps när det är en full DM server?
CS:GO är rätt CPU-krävande. Ställ av alla kärnor och se till att csgo körs i hög prioritet.

Senast redigerad 2015-11-26 18:01
2015-11-26 21:20#5

thelander5
Ingen klan

BrutalCS Noob
6

Jag har Intel i7-3630QM CPU @ 2.40GHz, GeForce GTX660M, 8GB ram och windows 7. Jag har 150-200 fps.
2015-11-27 01:15#6

erKoftw
Ingen klan

BrutalCS Oldschool
624

Jag och mina kompisar har inga problem på våra servrar - däremot tycker vi att hitboxen på Publiclir är kass jämförelse med bcs(nu pratar jag 1.6) så problemet ligger klart hos dig och inte hos bcs.
Look for the stars but remember, keep your feet on the ground.

1.6 Admin/entusiast.

2015-11-27 01:34#7

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6548

Hm det är fler som klagat på sprayen idag på reddit. Har ändrat lite saker under natten. Så prova gärna imorgon och se om det är bättre.
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
6 kommentarer, visar 1-6 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR