FORUM
FORUM
Forumindex / Mjukvara / Source SDK
2015-12-14 18:24#1

MUNKNATIONS
Ingen klan

BrutalCS Wannabe
23

Hej BrutalCS medlemmar! Nu är det så att jag håller på med en aim map och tänkte höra med er angående models "Cycler". När jag placerar tex. Crates på min bana så kan man springa igenom dom. Är det någon som vet hur man gör så att dom blir solida så att man kan varken springa igenom eller se igenom dom? Testade göra dom "Not solid" och sedan sätta tex. "Clip" innuti, men då kan man ju både "se" och skjuta igenom dom som om det inte vore någonting där och det vill jag ju inte. Så om någon vet en lösning vore det jätte snällt om jag fick hjälp med detta!
Så här ser modellen ut:
Och detta är problemet jag har:

Mvh Munkkkk
5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
2015-12-14 20:51#2

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1206

Är det där en Custom Model? För den ser väldigt likt ut som "props/de_inferno/bomb_tanks.mdl"

Vad skapar du modellerna med? Prop_static? Prop_dynamic?

testa med prop_static om det inte är den du använder.

2015-12-14 21:20#3

kAKAN
Ingen klan

Vice ordförande
3503

Det finns en dropdown meny i entiteten prop_static som bestämmer om den ska vara solid eller inte.
Dropdownen heter "Collision" och har 3 val, där du bör använda dig av "Use bounding box".
Not solid
Use bounding box
Use VPhysics (default)
2015-12-15 15:09#4

MUNKNATIONS
Ingen klan

BrutalCS Wannabe
23

Tack det funkade prima med prop_static! Nu kommer jag dock till ytterligare en fråga!
Nu när jag ändrade allt till prop_static så blir dom skuggade något rejält.

Vet ju att det har med ljuset att göra men vilken inställningar / Entitys ska jag använda för att få det lite mer som tex. Mirage, inferno osv osv?
2015-12-15 17:04#5

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1206

Testa göra en Expert Compile. F9 -> Expert Mode -> Full Compile -> Go
Full compile -both -final (slow!)

Och att modellerna är svarta kan bero på att dom går igenom marken. Men testa ovanstående först, ser ut som att du inte gör en ordentlig kompilering med ljuset.

Senast redigerad 2015-12-15 17:06

2015-12-16 07:14#6

kAKAN
Ingen klan

Vice ordförande
3503

Se till så att du har en env_enviroment eller vad den heter. Den tar emot ljuset som de olika texturerna utstrålar och förstärker det, eller nåt sånt.
5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR