FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: Global Offensive / Csgo crashar
2015-12-15 18:45#1

Majjahh
Ingen klan

BrutalCS Prospect
75

Hellu. Som rubriken lyder så har mitt CS börjat crasha.
Första gången var för kanske 3 veckor sedan och det brukar ske nästan varje gång, alltid när jag är in-game. Alltså vid mm/casual/publics.
Det kommer inte upp någon error utan spelet stängs bara av helt random.

Någon annan som har samma problem?
Alla tips är tacksamma! :)
6 kommentarer, visar 1-6 - Första « [1] » Sista
2015-12-15 18:54#2

Sockerkorn
Ingen klan

Huvudadmin
1181

Har du testat Verify Integrity Game Cache? Detta gör du via Properties när du högerklickar på spelet via steam.

Installerat om CSGO?

Vad har du för specs? Skriv Dxdiag i Windows sökrutan. Kan vara en uppdaterad drivrutin t.ex

2015-12-15 19:50#3

riille
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
3349

Kan detta vara något? :)

Citat

FIX:

Locate "\SteamApps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo.exe" and right click the file and goto properties, once in properties UNCHECK 'Run As Administrator' and also UNCHECK 'Compatibility Mode' and then press 'Apply' then click 'OK'.

Proceed with loading Steam and selecting Counter-Strike: Global Offensive and press Play, Hopefully this has fixed the current update bug that has caused it to crash/freeze.

FIX 2:

A user called gruhl on a different Topic who has the same issue posted the following:

Go to your CS:GO folder, find csgo.exe (the application which starts the game) and DELETE this app. Then go to steam library - Right click CSGO - Go to properties - Local files - Verify integrity of Game Cache. When it's done you will get new csgo.exe file. Then right click on this new csgo application - Properties - Compatibility, and UNCHECK everything.
Go to Library - CS:GO - Properties - Set launch Options - cl_disablehtmlmotd 1
Then run the game from steam and check if it helps.

Keeping upto date with your system requirements/updates/support/drivers/etc:
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.
2015-12-17 14:37#4

OG_Kush
Ingen klan

Serveradmin
1295

Majjahh: Händer mig med, så om du hittar en lösning får du gärna skriva hur du gjorde :love:

2015-12-17 16:34#5

Majjahh
Ingen klan

BrutalCS Prospect
75

OG_Kush, jag följde Sockerkorns första tips. Har inte crashat sedan dess. Testa du och se om det funkar för dig med! :) :)
2015-12-18 15:06#6

OG_Kush
Ingen klan

Serveradmin
1295

Citat av Majjahh

OG_Kush, jag följde Sockerkorns första tips. Har inte crashat sedan dess. Testa du och se om det funkar för dig med! :) :)

Testade det och verkar också funka! Tackar :D :D

2015-12-20 01:08#7

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2170

Citat av riille

Go to Library - CS:GO - Properties - Set launch Options - cl_disablehtmlmotd 1

Är det krångel med just HTML modts? Kan det påverka clienterna om en host använder plugins som triggar HTML motds? Känns som att många spelare får clientkrashar på mina servrar <:(
6 kommentarer, visar 1-6 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR