FORUM
FORUM
Forumindex / BrutalCS / kan ni göra ranksystemet lite mer stabilt?
2015-12-18 08:17#1

BudBud
Ingen klan

BrutalCS Noob
10

alltså jag pendlar mellan plats 49 och 1500 på ranking..

Varför?
Jo, för att noobs med fusk alt. smurfacc kommer in och förstör min rank..

det är så himla enkelt att fixa det labila ranking systemet?
:confused:

det här är iaf så jag skulle lösa 'problemet'.
lågrankade/nya accs borde inte kunna 'ta' poäng ifrån högre rankade - utan få dessa poäng av 'systemet' ist för de enskilda spelarna,
upp till en viss poäng-nivå, där poängen ifrån systemet är 'cappade' och spelarna spelar ist om varandras rank-poäng?

då skulle rankingen bli mer stabil tror jag, vad tror ni?

om inte det går så kanske ni admins kan 'länka' ihop folks smurfacc med deras högst rankade poäng? - via MAC adressen i deras datorer?

jag har bara ett konto så jag bryr mig typ inte om ev 'integritetsfrågor' sen så är jag smart nog att inse att det iaf inte finns någon integritet i samhället - men det är iofs en politiskt diskussion och något OT!
^_^
Är rankingsystemet instabilt & bör rätas till? (16 röster)

Nej, det är ok att tappa 1000 platser på 2 maps
Jo, något bör göras

4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
2015-12-18 11:34#2

Yapic
Ingen klan

Ledamot
3450

Ser inte problemet. Dör du av en sämre rankad spelare så klart du åker ner i rank?
Ni ska ju inte ha någon fördel i poängsystemet bara för ni är högt rankade.

Se till och skjut hårdare så slipper du pendla i rank =)

EDIT: Var spelar du? ID?

Senast redigerad 2015-12-18 11:34
2016-01-13 11:55#3

BudBud
Ingen klan

BrutalCS Noob
10

Yapic... alltså .. /facepalm ?
vill inte vara otrevlig, men .. hur funkar egentligen rank systemet?
jag fladdrar upp o ned på 'ranken' .. bästa jag haft är [edit 49'e plats] men det har varit mest lotto att jag connectat när någon högre rankad har varit inne..?

sähär tolkar jag rank systemet kan ha fel så du elr ngn annan får mer än gärna berätta för mig hur det ligger till!

dör jag av en sämre rankad spelare.. så losar jag exempelvis 10 poäng..
dödar jag samma spelare (som har sämre rank än mig) så får jag typ 0.5 poäng..

rank systemet håller KANSKE i en värld utan smurf acc..
eller en värld där bara vissa får connecta till ranksystemet..

Men nu är det ju free for all of internet - dvs heaton kan komma in med 1000 poäng - lira en map.. och ba farma poäng med sitt smurf acc. (fast ärligt.. heaton kommer typ aldrig in på servrarna.. det är mest fuskare som kommer in med nya smurf konton och testar sina private aimbots osv...)

samma sak, rank systemet räknar inte damage done - utan enbart kills?
sätter jag 1 hs med m4 = eventuellt en assist.. typ 2 poäng?
sätter jag 2 hs med m4, så får jag ex. 10 poäng - dvs 1 kill.
sätter jag 2 hs med ak, så får jag ex. 20 poäng - dvs 2 kills.

gick in och lira nyss på 04 hs only.. från att jag har varit på 158 platsen..
är jag nu rankad typ 1400 !

jag spelade i 2 minuter :angry: :angry: :angry:

edit STEAM_1:0:8407835

Senast redigerad 2016-01-13 13:06
2016-01-13 13:35#4

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3393

Nu är det ju inte så överdrivet vanligt att folk går in på smurfaccs på pub servrar för att få bättre rank.

Håller med Yapic i det här fallet, panga hårdare och skit i att dö så går det nog bättre för din rank i framtiden också, man får den rank man förtjänar! :)
With great power, comes great resolution and frame rate

2016-01-13 14:34#5

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6505

Poängen baseras på en hel del olika saker. Ju fler du dödar på rad ju mer bonuspoäng får du. Dödar du exempelvis 8 personer i rad så får du 7 extra poäng för den 8e du dödar. HS ger extra poäng också. Sedan får du mer poäng beroende på vilket vapen du kör. Ak får ju exempelvis mindre poäng än USP.

Citat

1. How are "points" calculated?

A new player has 1000 points. Every time you make a kill, you gain a certain amount of points depending on a) the victim's points rating, and b) the weapon you used. If you kill someone with a higher points rating than you, then you gain more points than if you kill someone with a lower points rating than you. Therefore, killing newbies will not get you as far as killing the #1 player. And if you kill someone with your knife, you gain more points than if you kill them with a rifle, for example.

When you are killed, you lose a certain amount of points, which again depends on the points rating of your killer and the weapon they used (you don't lose as many points for being killed by the #1 player with a rifle than you do for being killed by a low ranked player with a knife). This makes moving up the rankings easier, but makes staying in the top spots harder.

Specifically, the equations are:

Killer Points = Killer Points + (Victim Points / Killer Points) × Weapon Modifier × 5

Victim Points = Victim Points - (Victim Points / Killer Points) × Weapon Modifier × 5

Om du ger mig rätt steamid eller länkar din profil på gameme direkt så kan jag kolla lite nämre på det. STEAM_1:0:8407835 verkar fel då den inte visar att du spelat på HS only idag.

Senast redigerad 2016-01-13 14:40
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR