FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Svimmade idag
2016-01-02 21:36#1

Regk
Ingen klan

BrutalCS Prospect
51

jag vet att detta e inget sjukhus elr ngt haha men jag svimmade för första gången idag??! på toan så jag slog mig i knät :cry:
ok det började så här, jag spelade hela natten (tills typ 7) gick la mig på morgonen sen när jag vaknar typ 18:00 så har jag as ont i huvudet men startar datorn ändå o kör en faceit match efter det så kände jag mig riktig trött så jag la mig igen sen blev jag kissenödig (innan jag somnade) så jag gick på toa och blev yr som in i helvete o allt blev vitt i någon minut eller ngt vet ej, sen så känner jag att jag håller på att ramla och ser inte ett skit o blir skit rädd sen när jag hade ramlat så slog jag mig jävligt hårt i knät, efter det så är jag på väg till mitt rum men då blir jag yr igen o håller på att svimmma så jag (halvt) kryper till vardagsrummet o lägger mig ner sov nu någon timme till o nu vaknade jag och har ont i huvudet och känner mig rätt så yr. Förlåt om jag stavade fel eller något har ingen lust att dubbel kolla-
Just be patient. Let the game come to you. Don't rush. Be quick, but don't hurry.
19 kommentarer, visar 16-19 - Första « 1 [2] » Sista
2016-01-03 15:37#17

Regk
Ingen klan

BrutalCS Prospect
51

Citat av Tommy

Svimning beror på blodtrycksfall. Det absolut vanligaste är att man reser sig upp för snabbt och kroppen hinner då helt enkelt med.

Du låg väl och vilade, blev kissnödig och sprang upp lite för hastigt. Att din kropp dessutom var ganska så utmattad kan det ha hjälpt till.

Slog du i huvudet när du svimmade? Kommer du inte ihåg är det bara att kolla efter något märke i pannan ;) För grejen är den att man normalt sätt återhämtar sig ganska snabbt från en svimmning orsakad av blodtrycksfall. Om du inte slagit i huvudet och har vilat/sovit en timme men fortfarande har ont i huvudet och är yr ska du ringa 1177, som kommer säga att du ska ta dig till en vårdcentral för att utesluta att det är något farligt.

slog inte i huvudet (rätt så säker) slog i knät och det gör rätt så ont när jag går, gör även lite ont "bakom" knät
Just be patient. Let the game come to you. Don't rush. Be quick, but don't hurry.
2016-01-03 17:16#18

Tommy
Ingen klan

Super-VIP
3420

Citat av gelyth

Citat av Tommy

Svimning beror på blodtrycksfall. Det absolut vanligaste är att man reser sig upp för snabbt och kroppen hinner då helt enkelt med.

Du låg väl och vilade, blev kissnödig och sprang upp lite för hastigt. Att din kropp dessutom var ganska så utmattad kan det ha hjälpt till.

Slog du i huvudet när du svimmade? Kommer du inte ihåg är det bara att kolla efter något märke i pannan ;) För grejen är den att man normalt sätt återhämtar sig ganska snabbt från en svimmning orsakad av blodtrycksfall. Om du inte slagit i huvudet och har vilat/sovit en timme men fortfarande har ont i huvudet och är yr ska du ringa 1177, som kommer säga att du ska ta dig till en vårdcentral för att utesluta att det är något farligt.

slog inte i huvudet (rätt så säker) slog i knät och det gör rätt så ont när jag går, gör även lite ont "bakom" knät

Okay, då är nog huvudvärken pga näringsbrist och hör inte till själva svimmningen. Inte så farligt alltså, men se till att äta lite bättre från och med nu för i längden är det inte hälsosamt.

Nu har det ju gått ett tag sedan det inträffade och du verkar ha återhämtat dig när det gäller yrsel osv? Isf kan du kanske hoppa över vårdcentralen. Men om det händer igen och du fortfarande känner dig yr en timme efter att du vaknade upp från svimmningen så uppsök läkare för att kontrollera så att du är helt frisk. :)
Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.
2016-01-03 22:48#19

Regk
Ingen klan

BrutalCS Prospect
51

Känner mig rätt så bra nu, får endast ont i huvudet när jag reser mig upp rätt så snabbt (blir ej yr) men antar att det är rätt så normalt?
2016-01-04 02:25#20

Kevato
Ingen klan

Sekreterare
2071

Citat av gelyth

Känner mig rätt så bra nu, får endast ont i huvudet när jag reser mig upp rätt så snabbt (blir ej yr) men antar att det är rätt så normalt?

Aa det är normalt, all good.
"I've always loathed the necessity of sleep. Like death, it puts even the most powerful men on their backs' - Frank Underwood"
19 kommentarer, visar 16-19 - Första « 1 [2] » Sista
AKTIVA TRÅDAR