FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: Global Offensive / Respawns på CSDM #5 Pistol only
2016-01-30 12:41#1

SayIDo
Ingen klan

BrutalCS Noob
4

Hej, jag vet inte om det är en miss eller om det är tänkt att det ska vara så, men - respawn systemet på denna CSDM server beter sig som på FFA servrarna.

På de andra CSDM servrarna verkar det vara något krav på x-distans till en fiende för att man ska kunna respawna på en plats. Alltså kan man inte spawna runt hörn osv. nära en fiende.

På FFA servrarna(och denna CSDM Pistol Only #5) är det inte så, man kan respawna precis runt ett hörn på en fiende, så fort man inte kan synas på positionen. Det leder till mycket skjutande i ryggen på varandra och en allmänt kaotisk miljö på servern då man aldrig kan riktigt förbereda sig på vart motståndet kommer ifrån.

Jag tycker att båda systemen har sin plats, den ena en mer reaktionsbaserad "träning" och den andra för en mer match-liknande miljö(man vet ungefär vart motståndaren kan befinna sig, har man clearat ett område kan man inte bli skjuten därifrån sekunden efter mm.)

Jag tycker inte de här ska blandas ihop, vill jag ha det ena kör jag på FFA och vill jag ha det andra kör jag vanlig CSDM. Därför tycker jag att den här CSDM Pistol Only #5 ska byta respawn system, eller kanske tekniskt sett, även använda avstånds variabeln som gör att man inte spawnar runt hörnen på fienden.

Det är min synpunkt, jag gillar båda varianterna, men tycker ej de ska blandas.

Notera även att detta är min uppfattning av hur systemet fungerar, kanske ej är tekniskt korrekt.

Mvh
SayIDo aka Lightw8
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
2016-01-30 16:16#2

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6548

Ändrade lite nu. Inte fullt lika mycket som på DM #1, men halft typ. Krävs dock en serveromstart såååå du får testa imorgon. :)
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2016-01-30 16:52#3

SayIDo
Ingen klan

BrutalCS Noob
4

Tackar, ska bli intressant att se hur de blir! :)

Edit: Nu kört på den, mycket bättre enligt mig. Tack så mycket! :)

Senast redigerad 2016-02-02 14:36
2016-03-08 13:39#4

b-oL
Ingen klan

BrutalCS Noob
19

Verkar som om det fungerar bättre nu
2016-03-08 16:27#5

Yapic
Ingen klan

Ledamot
3475

Härligt att höra, bara för er att återkomma om de skulle ändra sig i framtiden.
4 kommentarer, visar 1-4 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR