FORUM
FORUM
Forumindex / BrutalCS / BrutalCS.nu CSDM #01
2016-02-04 13:34#1

qewi
Ingen klan

BrutalCS Noob
18

Jag har ett förslag gällande servern. Ni har ändrat något med pluginet så att man inte kan spawna nära en motståndare, right? Detta gör så att man väldigt ofta spawnar på samma ställe. Ena laget får kontroll över A och uppe i mitten medan andra får kontroll över B och ute i mitten. Detta leder till att man antingen i princip alltid spawnar på A/long eller alltid på B, för annars spawnar man för nära en motståndare vilket inte går.

Så i princip alla dueller sker på samma ställe. Spawnar man på B får man springa ut mitten och får skjuta mot folk som kollar ned ct-spawn från A, eller mot folk som är uppe i mitten. Dör man så spawnar man på B igen. Detta ändras bara om ett lag lyckas ta sig framåt på ett ställe, vilket är väldigt sällan.

Detta gynnar AWP väldigt mycket då man nästan aldrig kommer nära sina motståndare utan det är mest krig där folk antingen står på A och skjuter mot ctspawn/B, eller peekar mitt/står cwrot och skjuter mot folk ute i mitten.

Det jag tycker att ni borde göra är att helt enkelt ta bort det här med att inte kunna spawna nära motståndare så det blir mer utspritt och inte lika AWP-vänligt. Jag föredrar team-deathmatch över FFA, men det blir för enformigt att spawna på B-platå, springa med kniven ut mitten och sen försöka utmana folk mot A eller cw-rot där man ofta blir dödad av en AWP. Sen göra samma sak igen.

Vad tycker ni själva om detta?
6 kommentarer, visar 1-6 - Första « [1] » Sista
2016-02-04 14:09#2

Kevato
Ingen klan

Sekreterare
2058

Blir det inte mer som FFA om man ändrar det? Eftersom det är Team Deathmatch och inte FFA så spawnar man nära sina polare.
"I've always loathed the necessity of sleep. Like death, it puts even the most powerful men on their backs' - Frank Underwood"
2016-02-04 14:57#3

qewi
Ingen klan

BrutalCS Noob
18

Kevato: Det var aldrig så i 1.6 och inte heller i början av CSGO på era servrar. Detta har lagts till inom det senaste året tror jag. En kort period var det borta igen och det var bra mycket roligare måste jag säga. Alla jag pratat med detta om har tyckt likadant, det blir för mycket springa och sedan ta likadana dueller hela tiden och som sagt så gynnar det AWP extremt mycket.

Visst att det är team deathmatch men det är ju inte som att man egentligen vill spela "med" andra. Jag föredrar team deathmatch över FFA för att det blir mer variation i duellerna samt att de dueller man får liknar de man får i matcher oftare. Man använder radarn och ser motståndare eller så ser man att folk i ens lag är inne på B, till exempel, och vet således att det borde vara hyfsat lugnt där men att det ändå kan spawna en motståndare också såklart.

Vet inte om du brukar vara aktiv på CSDM #01 själv, men gå in och spela en halvtimme med det jag skrivit här i åtanke så förstår du nog vad jag menar. Sen kanske du inte håller med mig om att det blir tråkigare som det är nu, men det är en annan femma.

Detsamma gäller självklart samtliga era team deathmatch servrar och inte bara #01. Men på till exempel pistolservrarna blir det inte lika illa då det inte finns AWP. (Inget emot AWP, använder den själv, men de gynnas som sagt alldeles för mycket så som det ser ut nu tycker jag).

Senast redigerad 2016-02-04 14:58
2016-02-04 15:15#4

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6467

Kanske kan testa sänka avståndet lite

Senast redigerad 2016-02-04 15:25
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2016-02-04 15:24#5

qewi
Ingen klan

BrutalCS Noob
18

Ejziponken: Ja, jag förstår att det är så man ska slippa bli dödad direkt när man spawnar men det är lite för "extremt" nu. Man spawnar liksom på andra sidan kartan av närmsta motståndare.
2016-02-04 15:26#6

Ejziponken
Ingen klan

Ordförande
6467

Citat av qewi

Ejziponken: Ja, jag förstår att det är så man ska slippa bli dödad direkt när man spawnar men det är lite för "extremt" nu. Man spawnar liksom på andra sidan kartan av närmsta motståndare.

Menade att jag ska testa sänka spawn avstånden :)

Senast redigerad 2016-02-04 15:26
Never argue with an idiot. He lowers you to his level and then wins on experience!
2016-02-04 16:37#7

qewi
Ingen klan

BrutalCS Noob
18

Ejziponken: Förstod det, uttryckte mig lite dåligt. Det jag menade var att det låter bra, för som det är nu tycker jag att det är lite väl långa avstånd :)
6 kommentarer, visar 1-6 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR