FORUM
FORUM
Forumindex / Webbutveckling & programmering / Mina besökar siffror spök dampar loss, why?
2016-02-08 12:07#1

FredrikarlssoN
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1306

Hej!
Jag har bloggen "fredrikkarlsson.blogg.se" det började i 04-02-16 då jag helt plötsligt fick 12.3k besökare den dagen, fattade ingenting eftersom jag brukar ligga på drygt 100~~ om dagen om jag själv inte gör reklam för bloggen, då kan jag få upp till 6k men nu har jag inte gjort någon reklam för bloggen och detta hände..
Jag har 1 till "mätare" som räknar hur många som besöker min sida och den säger snarlika siffror och jag tycker det är väldigt konstigt, hur kan det komma sig?
Vad hände idag då tror(?) Just IDAG säger den att jag har fått 5.2k besökare och det är också väldigt konstigt?!

http://imgur.com/DoGwl7w

http://imgur.com/duAtrIf

Finns det på något vis jag kan se vilka dessa 5.2k / 12.3k är? Vart kom dom ifrån?
Och en till märklig sak är att jag gör sponsrade inlägg, och jag fick ett uppdrag avböjt för han sa att min blogg var tydligen kopplad till en annan blogg på något vis och det får man inte ha? och jag har ingen aning om vad fan han snacka om?
Men kan det vara så att det är nån bugg hos blogg.se och min blogg tillsammans med nån annans blogg som har extremt höga besökar siffror strular ihop ibland? Eller vad kan det vara? fattar 0 atm
SMÄRTA ÄR BARA EN HÖGRE FORM AV NJUTNING
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
2016-02-08 12:20#2

Filippus
Ingen klan

Grafiker
618

Märkligt att du fick en peak på 12 377 besökare 2016-02-04. Det ser inte ut som att din url kan likna en annan mer populär blog heller.

Jag vet inte nu hur blog.se fungerar, får man ett besök per dator, eller ett besök per blog besök? Om det är så att blog.se inte har ett system baserat på "unika" besökare, så skulle man rent tekniskt sätt kunna öppna flera tabbar och generera "besökare".

Citat av FredrikarlssoN

Hej!
Vart kom dom ifrån?
Och en till märklig sak är att jag gör sponsrade inlägg, och jag fick ett uppdrag avböjt för han sa att min blogg var tydligen kopplad till en annan blogg på något vis och det får man inte ha? och jag har ingen aning om vad fan han snacka om?

När du säger "han", vem menar du då?
"Almost invariably, the individual who tries to insult someone based on their IQ, quite probably has the lowest IQ in the room."
2016-02-08 12:56#3

FredrikarlssoN
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1306

Citat av Filippus

Märkligt att du fick en peak på 12 377 besökare 2016-02-04. Det ser inte ut som att din url kan likna en annan mer populär blog heller.

Jag vet inte nu hur blog.se fungerar, får man ett besök per dator, eller ett besök per blog besök? Om det är så att blog.se inte har ett system baserat på "unika" besökare, så skulle man rent tekniskt sätt kunna öppna flera tabbar och generera "besökare".

Citat av FredrikarlssoN

Hej!
Vart kom dom ifrån?

När du säger "han", vem menar du då?

Jodå, dom har "unika besökare" detta är bara "besökare" som har fått peak på 12k..
Dock är inte den där statistiken från blogg.se utan från bloggerfy men dom har snarlika siffror som sagt, blogg.se är nere atm.

Med "han" menar jag "hen" som nekande mitt uppdrag, då måste "hen" skriva en kommentar varför inlägget har blivit nekat.. och då skrev "hen" denna anledning, och jag fatta ej vad personen snacka om.

Senast redigerad 2016-02-08 12:56
SMÄRTA ÄR BARA EN HÖGRE FORM AV NJUTNING
2016-02-09 07:40#4

Filippus
Ingen klan

Grafiker
618

Citat av FredrikarlssoN

Hej!
Med "han" menar jag "hen" som nekande mitt uppdrag, då måste "hen" skriva en kommentar varför inlägget har blivit nekat.. och då skrev "hen" denna anledning, och jag fatta ej vad personen snacka om.

Har du kontaktat bloggerfy? Om personen hävdar att du har kopplat det vidare till ett annat konto, så måste dom väl säga vilket konto isåfall?
"Almost invariably, the individual who tries to insult someone based on their IQ, quite probably has the lowest IQ in the room."
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR