FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Är detta rätt eller fel?
2016-02-09 00:10#1

Devoti
Ingen klan

BrutalCS Prospect
54

Tjenare!
Har gjort en deal på en domain med en snubbe, tyvärr så stack min partner när jag skickade pengarna till partnern då han skulle skicka resten till han som sålde domainen.

Eftersom säljarn ej vart svensk så skulle det ta 1-3 dagar, men min fd.partner skickade en fake "räkning" och sedan tog bort mig överallt.

Tills pengarna sitter på hans konto så fick jag bara en FACEBOOK SIDA.
Nu kräver han mig att betala vilket jag ej kan för tillfället och han hotar med att ta detta till polisen.

Han säger även att jag absolut INTE kan backa ur dealen..

Jag har erbjudit mig att ge tillbaks Facebook gruppen tills jag kan ordna pengarna/skita i allting. Men det vägrar han.

Då är min fråga, Är detta rätt eller fel? Vad ska jag göra åt saken? Kan hans anmälan gå igenom och straffa mig på något sätt?

Tacksam för snabbt svar!

Senast redigerad 2016-02-09 00:12
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
2016-02-09 01:31#2

Evilkenevil
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2083

Domainen? Vad är det för påhitt? menar du en DOMÄN? eller helt enkelt en hemsida?

Låter mer som att din "partner" är den som ska hamna i blåsväder. Han tog väl dina pengar och skickade fejkfakturor? Du har väl bevis på detta antar jag?
Sen, var inte din partner den som skulle göra betalningarna och därför ledde dealen?

Hrr gammal är du?
Har ni något bindande avtal med denna person som spikar att detta ska ske?
Annars bör han inte kunna kräva någonting eftersom affären gick i stöpet. Synd för han att han gav er tillträde till facebooksidan utan att han ens fått några pengar.

Senast redigerad 2016-02-09 02:20
2016-02-09 12:34#3

Sockerkorn
Ingen klan

Huvudadmin
1181

Citat av Evilkenevil

Annars bör han inte kunna kräva någonting eftersom affären gick i stöpet. Synd för han att han gav er tillträde till facebooksidan utan att han ens fått några pengar.

Man kan faktiskt bli fäld från muntliga avtal, det är helt sjukt. Dock är dom lite svårare att bevisa om man är duktig på att ljuga. Men som du sade så låter det faktiskt som att partnern ska åka dit, det var han som drog efter ett "skriftligt / muntligt" avtal gjordes.

2016-02-10 03:13#4

Devoti
Ingen klan

BrutalCS Prospect
54

Citat av Evilkenevil

Domainen? Vad är det för påhitt? menar du en DOMÄN? eller helt enkelt en hemsida?

Låter mer som att din "partner" är den som ska hamna i blåsväder. Han tog väl dina pengar och skickade fejkfakturor? Du har väl bevis på detta antar jag?
Sen, var inte din partner den som skulle göra betalningarna och därför ledde dealen?

Hrr gammal är du?

Han hade inte sagt någonting om just detta med att inget backande ur. Jag är 18.

Citat av Sockerkorn

Citat av Evilkenevil

Man kan faktiskt bli fäld från muntliga avtal, det är helt sjukt. Dock är dom lite svårare att bevisa om man är duktig på att ljuga. Men som du sade så låter det faktiskt som att partnern ska åka dit, det var han som drog efter ett "skriftligt / muntligt" avtal gjordes.

hmm.. Tack för svar! Snubben som jag gjorde dealen med har varit extremt hjälpsam och dragit ner priset till 50 + steam pengar :) Så tråden kan nog låsas.
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR