FORUM
FORUM
Forumindex / Hårdvara / Vad ska jag uppgradera i datorn?
2016-02-12 12:49#1

csgrabben
Ingen klan

BrutalCS Moviemaker
4418

Halloj,

Det var ett tag sen jag skrev något här men nu känner jag att det är dags.

Jag skulle gärna vilja uppgradera min dator lite av den anledningen att jag vill kunna spela flera nya spel på högre grafik utan konstigheter. Just nu lirar jag CS:GO, LoL samt BF4 och jag stöter inte på några större problem direkt men skulle gärna vilja kräma på lite extra om möjligt samt spela nyare spel på ännu högre grafik.
Dessutom vill jag gärna kunna stream:a i bra kvalitét utan att det ska lagga. När jag försöker detta nu så klagar OBS ofta på att CPU:n inte klarar det och därför fryser allt fast.

Oh well, färdiggaggat. Detta har jag i datorn just nu. Säg gärna till om det är något annat ni vill veta.

Processor: Intel Core i5 2500K
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 770
Ram: 8GB DDR3
Moderkort: MSI P67A-C45

Utöver detta kan det vara värt att nämna att jag har 3 skärmar, anslutna med HDMI, DVI samt Display Port (är jag nästan 100 på iaf haha, för jobbigt att kolla atm.)

Ser ni något som jag bör uppgradera för att få bättre prestanda i spel samt om jag stream:ar? Processorn? Vilken isf? Grafikkortet är det jag har uppgraderat sen jag köpte datorn, hade ett 570 innan men det var typ 3 år sen.
1 kommentar, visar 1-1 - Första « [1] » Sista
2016-02-12 14:01#2

Evilkenevil
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2083

Det blir väl Processorn, moderkort och RAM du behöver nytt.
Om du inte köper Intel 4-5k serien och behåller ditt DDR3 minne.

Skylake, dvs inte 6xxx serien kör ny socket och DDR 4.
1 kommentar, visar 1-1 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR