FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Magsmärtor i över ett år
2016-02-17 01:41#1

Xakzyy
Ingen klan

BrutalCS Legend
1003

Hejsan!

Jag undrar om någon här har haft magont i över ett år och lyckats få hjälp med det.
Är lite desperat för hjälp.
Hjälpen är inte till mig utan till en annan person.
Denna person har haft magsmärtor kommande och gående i över ett år, personen har gått till akut/vårdcentral och sjukhus för besväret men läkarna tycks fortfarande inte veta vad det är och i över ett år har de nu gett personen massa läkemedel som personen ska testa, med det för att läkarna ska kunna utesluta olika problem.

Tycker att över ett år är lite väl mycket och behöver hjälp, info och tips om vart man kan gå (privatläkare m.m).

Personen i frågan kan vakna mitt i natten och ha magsmärtor, få illa mående känsla närsom och känner att man inte vill äta.

I de senaste månaderna har personen inte kunna sova en hel natt pågrund av smärtor och spänningar.

Inte så mkt info tyvärr men någon som har haft eller känner igen något av detta?

Behöver tips för privatläkare (vartsom i landet) för att sjukhuset och vårdcentralen verkar inte kunna göra så mycket mer än att testa sig fram till ett svar som hjälper.

tacksam för all hjälp och svarar på alla frågor.
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
2016-02-17 13:54#2

RytmiK
Ingen klan

BrutalCS SuperAddict
371

Kan vara mycket, och bara en expert på endokrinologi kan ge råd som verkligen hjälper. Finns även sällsynta former av cancer som är svåra att upptäcka, och det tar... tid.

Om det inte orsakar halsbränna och uppstötningar så är det inte orsakat av magsyran iaf.

Edit: Kan omformulera det lite grann; om den personen gör något som skrivs på ett forum, tar ett läkemedel som någon nämner t.ex., så kan situationen förvärras. När det gäller allvarliga problem som kräver högutbildad medicinsk personal för att lösa, så måste man visa tålamod - för det medicinska samhället är en byråkrati, trots allt. Så om du och den personen frågar om hjälp på forum, se då till att inte lyssna på någonting annat än vilka läkare som man bör besöka.

Senast redigerad 2016-02-17 14:02
“There is nothing noble in being superior to your fellow man; true nobility is being superior to your former self.” - Ernest Hemingway
2016-02-17 15:37#3

Evilkenevil
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2107

Be han ringa 1177 så han får prata med en läkare som kan ge råd.
2016-02-17 16:13#4

kAKAN
Ingen klan

Vice ordförande
3524

Som i tidigare "jag är sjuk"-trådar så svarar vi likadant denna gång. Uppsök läkare(Även fast detta är gjort så kan man söka till andra läkare också). Ring även 1177, du får en ny person som svarar varje gång och när någon känner igen det du pratar om tillslut så kan ni gå vidare.

När det gäller att få den Svenska sjukvården att uppmärksamma din vän så gäller det att hänga på vårdcentralen varje dag, och klaga lite extra varje dag. Tillslut så kommer dom att göra en mycket djupgående undersökning, men tills dess så får man helt enkelt bara tjata och tjata.

Jag låser tråden då vi inte är certifierade doktorer, och ska därmed inte ge dig felaktiga diagnoser.

Senast redigerad 2016-02-17 16:14
3 kommentarer, visar 1-3 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR