FORUM
FORUM
Forumindex / Hjälpforum / Köpa ny bil åt min bror.
2016-04-29 13:19#1

Rasmush
Ingen klan

BrutalCS 1337
619

Hej,

Jag har nu kommit till den positionen där jag kan hjälpa ut de i familjen. Brorsan köpte förra året en ny audi a5 2014 som hade gått 2 000 mil vilket han hade kämpat för. Nyligen så sladdade han av vägen vilket resulterade i att hans bil är helt kvaddad(ingen skada skedde på han). Grym lille bror som jag har nu bestämt mig för o köpa en helt ny bil åt han.

Han har alltid älskat snygga bilar där dom ger bra ljud ifrån sig. Vad jag har tänkt ät att köpa en Audi R8 V10 men är inte riktigt säker då han väntar ett barn snart. Jag är inte alls duktig med bilar och vet knappt några modeller. Men vad finns det för sportiga bilar som har fyra dörrar? Har kollat lite på den nya Audi A7an.

Jag kommer stanna anonym här på grund utav några få anledningar. Men en sak som jag kommer göra är att spela in hans reaktion. Om jag ska lägga ut de har jag ännu inte bestämt mig men funderar på att sudda ut ansiktet på han isåfall samt alla andra som kommer med. Varför lägga ut allt detta här på just brutalcs framför alla andra forum undrar säkert ni? Varför vet jag inte riktigt men har alltid gillat folket här på brutalcs samt så krävs det ingen direkt bil kunskap utav att ge åsikter och förslag.

Uppskattar endast seriösa svar.
15 kommentarer, visar 1-15 - Första « [1] » Sista
2016-04-29 13:46#2

8x6
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1667

Har du någon budget? Med tanke på att R8 går på 1mille.
2016-04-29 14:01#3

Rasmush
Ingen klan

BrutalCS 1337
619

Har helt koll på vad en R8 kostar.
2016-04-29 14:24#4

OG_Kush
Ingen klan

Serveradmin
1313

Jag hade ju kollat på antingen en Mercedes AMG S63 eller CLS 63 annars hade jag gått för en Audi RS7 :)
Är dock mer för Mercedes, men det är väl en smaksak!

Senast redigerad 2016-04-29 14:25

OLDSCHOOL ADMIN

2016-04-29 14:45#5

Zoth
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1708

Sen får du ju även tänka lite på vad din bror har råd med, det är ju inte direkt gratis med reservdelar eller service till just dom där bilarna. Sen är ju däck inte helt gratis till den sortens bilar för den delen heller.

Fick han inte plocka ut något på försäkringen när han kvaddade bilen? eller var det hans eget fel att det hände?

Men absolut, finns pengarna från hans sida att underhålla bilen så måste jag nog hålla med OG_Kush.

Alternativt om han vill ha någon vettig bil med mycket häst så finns ju alltid Toyota Supra färdigbyggda och vägreggade! =)
2016-04-29 14:51#6

OG_Kush
Ingen klan

Serveradmin
1313

Zoth: Antar att han nog kan undanhålla lite extra pengar åt sin bror för däck osv, om han ändå slänger ut en sån summa på en bil :)

OLDSCHOOL ADMIN

2016-04-29 14:55#7

Zoth
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
1708

OG_Kush: Absolut, så kan det definitivt vara. Gav bara ett tips, ingen idé att köpa en svindyr bil och sen inte ha råd att underhålla.

t.ex. koenigsegg ska man ju inte köpa bara för att man har råd med bilen, bara nya däck och fälgar kostar 100k att byta och dom ska bytas varje 1k mil. Magnesiumfälgar som slits ovanligt mycket =)
2016-04-29 14:59#8

OG_Kush
Ingen klan

Serveradmin
1313

Zoth: Förstod det också, dyr bil blir dyrt underhåll :)

OLDSCHOOL ADMIN

2016-04-29 15:18#9

Evilkenevil
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2111

Har du pengarna kontant eller tänkte du ta ett lån?
Finns så många som vill leka hjälte åt sin familj fast även fast dom inte har råd, och du låter som en sådan eftersom du ville filma hans reaktion åt alla andra... really?

Lägg på något framtidssäkert, om han ska ha unge så är det viktigt att ta in det i beräkningen.
Försäkringskostnader, kostnad i drift, underhåll mm.

Det bästa hade varit att ge han ett kort med "bil av ditt val" eller något så han får välja själv så det definitivt inte blir fel.

Jag själv hade nog inte ens accepterat att min bror köpte en hel bil åt mig.

Senast redigerad 2016-04-29 15:25
2016-04-29 18:58#10

Rasmush
Ingen klan

BrutalCS 1337
619

Citat av OG_Kush

Jag hade ju kollat på antingen en Mercedes AMG S63 eller CLS 63 annars hade jag gått för en Audi RS7 :)
Är dock mer för Mercedes, men det är väl en smaksak!

Ska åka in till platinumcars och snacka med dom, Blir förmodligen en R8 men ska kolla in dom där ifall platinum har dessa.

Citat av Zoth

Sen får du ju även tänka lite på vad din bror har råd med, det är ju inte direkt gratis med reservdelar eller service till just dom där bilarna. Sen är ju däck inte helt gratis till den sortens bilar för den delen heller.

Fick han inte plocka ut något på försäkringen när han kvaddade bilen? eller var det hans eget fel att det hände?

Men absolut, finns pengarna från hans sida att underhålla bilen så måste jag nog hålla med OG_Kush.

Alternativt om han vill ha någon vettig bil med mycket häst så finns ju alltid Toyota Supra färdigbyggda och vägreggade! =)

Jag kommer fixa ett kontrakt hos platinum där service kommer ingå utan kostnad för han som jag redan för betalat för. Sommardäck och vinterdäck kommer självklart med köpet. Framtiden lär jag hjälpa han med ett par nya när det kommer behöva :)

Försäkring täckte det som blev kvaddat men kommer fortfarande ta tid att fixa allt detta. Har märkt att han har varit chockad på senaste från olyckan så jag köper en ny bil oavsett försäkring täckte detta.

Citat av Evilkenevil

Har du pengarna kontant eller tänkte du ta ett lån?
Finns så många som vill leka hjälte åt sin familj fast även fast dom inte har råd, och du låter som en sådan eftersom du ville filma hans reaktion åt alla andra... really?

Lägg på något framtidssäkert, om han ska ha unge så är det viktigt att ta in det i beräkningen.
Försäkringskostnader, kostnad i drift, underhåll mm.

Det bästa hade varit att ge han ett kort med "bil av ditt val" eller något så han får välja själv så det definitivt inte blir fel.

Jag själv hade nog inte ens accepterat att min bror köpte en hel bil åt mig.

Pengar är absolut inget problem, skulle aldrig falla mig in att låna på en bil, Christian Guzman inspirerade mig att göra detta(finns på youtube). Som sagt att filma detta är mest för familjen i framtiden som minne. Att jag ska lägga ut detta på nätet har jag som sagt inte bestämt som jag nämnde i inlägget. Kommer isåfall sudda ut allas ansikten så det kommer vara anonymt. Är som sagt anonym här för vill inte få någon uppmärksamhet.

Har pratat med min far och mor och dom tyckte jag skulle köra på R8an för dom sa att det var hans drömbil.

Senast redigerad 2016-04-29 19:01
2016-04-29 20:49#11

RaskeN
Ingen klan

Huvudadmin
3424

Jag hade tagit en Aston Martin Rapide S framför en R8 alla dagar i veckan, dels mer lyx, bättre komfort och ett jävla vrid.

Mer säker familjebild än en Audi.

Den lär ju gå på samma summa dessutom.
With great power, comes great resolution and frame rate

2016-04-29 21:10#12

Evilkenevil
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2111

Men om du tar en R8 så kommer han väl ha problem med att åka hela familjen? Slutar med att han måste köpa en ny bil för att få lastutrymme samt plats för barnstol och frua.
2016-04-30 10:53#13

Regk
Ingen klan

BrutalCS Prospect
51

Köp en Audi RS6:a om du vill ha en sportig kombi. Hade absolut inte köpt en R8:a om han nu har familj, man vet aldrig om han kommer vilja ha mer barn i framtiden. :)
Just be patient. Let the game come to you. Don't rush. Be quick, but don't hurry.
2016-04-30 12:51#14

Yapic
Ingen klan

Ledamot
3484

Citat av Evilkenevil

Men om du tar en R8 så kommer han väl ha problem med att åka hela familjen? Slutar med att han måste köpa en ny bil för att få lastutrymme samt plats för barnstol och frua.

Detta.

Han kommer eventuellt skaffa fler barn inom de närmsta 5 åren och du kan köpa en riktigt fin och lyxig bil till han som HELA familjen kan åka med i. Tänk på framtiden också, de kommer han uppskatta.
2016-04-30 21:17#15

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1252

Citat av Yapic

Citat av Evilkenevil

Detta.

Han kommer eventuellt skaffa fler barn inom de närmsta 5 åren och du kan köpa en riktigt fin och lyxig bil till han som HELA familjen kan åka med i. Tänk på framtiden också, de kommer han uppskatta.

Det finns bara en lösning. Audi S8. Sportigare variant av Audi A8.
Stor
Rymlig
Passar till allt.
2016-05-02 22:59#16

Rasmush
Ingen klan

BrutalCS 1337
619

Har nu varit inne på Platinumcars och förhandlat med dom och skrivit på lite kontrakt. Dom har två R8or inne på lagret som var spyder versionen vilket jag inte är ute efter. Har nu officiellt beställt en audi r8 v10 plus hos dom. Varför det blev just en R8a framför era andra förslag var för att jag nu vet att det är hans dröm bil. Vilket jag fått bekräftat både utav han själv samt mina föräldrar.

Vill även konstatera att hans tjej har en famil vänlig bil så det blir absolut inget problem när barnet kommer.

Tråd kan nu låsas och gärna tas bort.

Senast redigerad 2016-05-02 23:48
15 kommentarer, visar 1-15 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR