FORUM
FORUM
Forumindex / Diskutera fritt / Val av internetleverantör
2016-05-14 13:19#1

Ljungberg
Ingen klan

BrutalCS Lover
203

Hejsan

Ska flytta hemifrån och måste ju såklart ha internet i min lägenhet. Ska ha 100/100 fiber. Har hört mest bra om Bahnhof men vill gärna veta vad ni som spelar mycket csgo upplevt om Bahnhof samt andra alternativen.

Undrar därför vilken av följande leverantörer ni skulle rekommendera då dessa är möjliga att få:

AllTele
Bredbandsbolaget
Connect 2 IP
Bahnhof
TYFON
Ownit
VÖKBY
Bredband2
T3
Universal Telecom
Net at Once

Skriv gärna varför också och om ni har några dåliga erfarenheter av något utav dem skriv gärna detta också.

Tack så jättemycket på förhand!

//Ljungberg
Jaadu. Bor ju i samma stad som Ejziponken och det säger ju en hel del ;)
10 kommentarer, visar 1-10 - Första « [1] » Sista
2016-05-14 14:04#2

Kevato
Ingen klan

Sekreterare
2069

Bahnhof alla dagar i veckan, dom bryr sig verkligen om sina kunder. Dom slåss mest av alla företag mot myndigheter som försöker begränsa internetanvändadet för kunderna.

Jag har haft bahnhof 4 år nu och har inte haft någon downtime förutom när min egna router strulade. Alltid haft riktigt bra ping också.

Jag har rekommenderat Bahnhof till alla mina vänner som kan ha det och alla är nöjda.

"I've always loathed the necessity of sleep. Like death, it puts even the most powerful men on their backs' - Frank Underwood"
2016-05-14 14:06#3

kapisch
Ingen klan

BrutalCS Uberlegend
2109

Bahnhof, checka deras facebooksida så kommer du förstå varför de är bäst

Senast redigerad 2016-05-14 14:07
2016-05-14 14:11#4

Sockerkorn
Ingen klan

Ledamot
1226

Inget annat företag slåss lika hårt för sina kunder som Bahnhof +1 bahnhof

2016-05-14 20:17#5

OG_Kush
Ingen klan

Serveradmin
1303

Aldrig personligen haft Bahnhof, men jag hade tagit dom alla dagar i veckan om jag hade valet :)

2016-05-14 22:07#6

Punktering_
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
123

Har precis bytt till Bahnhof.
Deras support är helt värdelööööööst.

Tog 2 veckor innan jag fick internet, ringde dom säkert 5 gånger under dessa två veckor och då skulle dom koppla vidare till Stadsnätet som skulle felsöka flera gånger.
När jag tröttnade och ringde Stadsnätet så hade dom inte ens fått någon information om detta och dessutom var inte ens felet hos Stadsnätet.

Efter att verkligen ha pushat dom att fixa det så hittade dom problemet efter 5 minuter.

Men priset är grymt och själva bredbandet är stabilt så att så länge jag slipper ha kontakt med deras support är jag nöjd.
2016-05-14 22:25#7

Kevato
Ingen klan

Sekreterare
2069

Citat av Punktering_

Har precis bytt till Bahnhof.
Deras support är helt värdelööööööst.

Tog 2 veckor innan jag fick internet, ringde dom säkert 5 gånger under dessa två veckor och då skulle dom koppla vidare till Stadsnätet som skulle felsöka flera gånger.
När jag tröttnade och ringde Stadsnätet så hade dom inte ens fått någon information om detta och dessutom var inte ens felet hos Stadsnätet.

Efter att verkligen ha pushat dom att fixa det så hittade dom problemet efter 5 minuter.

Men priset är grymt och själva bredbandet är stabilt så att så länge jag slipper ha kontakt med deras support är jag nöjd.

Låter konstigt, deras support har varit helt underbar dom två gånger jag har ringt
"I've always loathed the necessity of sleep. Like death, it puts even the most powerful men on their backs' - Frank Underwood"
2016-05-15 10:07#8

Laos
Ingen klan

BrutalCS Fanboi
116

Vad du än gör skaffa dig inte Bredband2.

Beställde deras tjänst och väntetiden var upp till 5 dagar innan det kunde hoppa igång.
5 dagar gick och inget hände, ringde både bredband2 och statsnätet. Blev väl iaf 4 timmars väntetid, slutade med att bredband2 inte hade fått in någon beställning. Skulle ta 5 dagar till om jag gjorde en ny beställning, riktigt otrevlig support förövrigt.

Ringde Bahnhof och när jag la på samtalet var internet igång.
2016-05-15 15:48#9

RytmiK
Ingen klan

BrutalCS SuperAddict
371

Bahnhof är bra, men deras support är inte alltid kompetenta.

Hade ett problem då stadsnätet hade köpt upp utrustningen i huset jag bor i, och det var då vi valde Bahnhof. Sen så tog det flera månader av felsökning innan ärendet skickades över från Bahnhof till stadsnätet, och då upptäcktes det att en switch i huset var föråldrad, och den som ersatte switchen hade inte ställt in rätt maxhastighet så då blev man tvungen att ringa igen.

Några månader efter allt detta var överstökat så började trafiken routas åt helvete, hoppade mellan två alternativa vägar titt som tätt och det var packet loss + hög ping på noder i båda vägarna som påverkade sista noden (dvs målet). Det var man också tvungen att ringa om, och det tog runt 2 veckor innan man lyckades övertyga Bahnhof att manuellt ändra på trafikvägen.

Efter allt detta så har anslutningen varit felfri. Men under allt detta så skickade jag in dussintals mätningar från pingplotter, och så har jag pratat med vad som kändes som hela kundsupport-avdelningen. Dem allra flesta anställda var bra och kunde det som förväntas av deras position, men det var några som man märkte satt och läste från ett standardformulär och ställde frågor som inte hade något med ärendet att göra.

Men så länge man vet hur man ska stå på sig som kund så är Bahnhofs kundsupport såna som man kan arbeta med åtminstone. Vilket är mer än vad man kan säga om vissa andra företag (vad jag har hört åtminstone).
“There is nothing noble in being superior to your fellow man; true nobility is being superior to your former self.” - Ernest Hemingway
2016-05-16 10:10#10

Regk
Ingen klan

BrutalCS Prospect
51

Har bahnhof, är rätt så nöjd aldrig haft några problem med det :)

Senast redigerad 2016-05-16 10:13
Just be patient. Let the game come to you. Don't rush. Be quick, but don't hurry.
2016-05-17 16:36#11

SkyxieTV
Ingen klan

BrutalCS 1337
517

bahnhof hela vägen stabilt internet o stabil ping aldrig haft något problem med dom och då har jag haft dom i snart 2 år
10 kommentarer, visar 1-10 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR