FORUM
FORUM
Forumindex / Counter-Strike: Global Offensive / Kan ej öppna mina screenshots!
2016-05-20 13:21#1

n0xide
Ingen klan

BrutalCS Prospect
50

Under förra helgen lira jag 1 on 1 turnering i csgo aim maps. Då dök det upp problem för min del som kunde lett till diskvalificering.

Det stod i reglerna att screenshots ska tas på poängställning vid avslutad match och skickas till admin.

Problemet är att mina screenshots sparas i en 3d fil som öppnas av 3d builder. Inte tga osv som de normalt sparas i.
Jag har inte gjort någon ändring och tror det är en update i windows. Men har någon förslag på lösning?

Sen undrar jag vart demos sparas om de inte sparas i cs mappen? Verkar bara som matchmaking demos jag laddar hem finns i den!
5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
2016-05-20 13:37#2

k0nan
Ingen klan

BrutalCS Poet
2236

Demos sparas direkt i CSGO mappen.
Ang screenshots så kan ingen windows update påverka filket format de spars i då det styrs av steam programvaran (om du tar de med f12 in-game). Är du säker på att du inte bara valt att datorn ska öppna tga filer med 3G Builder? Testa att högerklicka på en fil och välj öppna med och sedan ett annat program.
2016-05-20 14:43#3

n0xide
Ingen klan

BrutalCS Prospect
50

Citat av k0nan

Ang screenshots så kan ingen windows update påverka filket format de spars i då det styrs av steam programvaran (om du tar de med f12 in-game). Är du säker på att du inte bara valt att datorn ska öppna tga filer med 3G Builder? Testa att högerklicka på en fil och välj öppna med och sedan ett annat program.

Hade så varit fallet hade jag inte gjort tråden.

Det sparas som en tga fil men jag har kan inte öppna i något annat bildprogram.
Jag får då felmeddelande att "kan ej visas format stöds inte"
2016-05-20 15:49#4

csgrabben
Ingen klan

BrutalCS Moviemaker
4425

Citat av n0xide

Citat av k0nan

Hade så varit fallet hade jag inte gjort tråden.

Det sparas som en tga fil men jag har kan inte öppna i något annat bildprogram.
Jag får då felmeddelande att "kan ej visas format stöds inte"

Gissningsvis provar du med windows fotovisare som inte stödjer .tga, och aldrig har gjort det vad jag vet. Personligen öppnar jag .tga filer med photoshop men kollade lite extra för din skull och hittade ett program som heter "123 photo viewer" (Windows 10 store) som funkade helt ok.
2016-05-20 18:59#5

n0xide
Ingen klan

BrutalCS Prospect
50

Tack för svar. Sista frågan;tidigare har mina screens alltid sparats som jpg som gått att öppna i allt från win fotovisare till paint osv. Nu sedan nån vecka tbx blir det tga.
Det finns inget sätt att styra detta? Någon config eller så?
2016-05-21 17:32#6

csgrabben
Ingen klan

BrutalCS Moviemaker
4425

Citat av n0xide

Tack för svar. Sista frågan;tidigare har mina screens alltid sparats som jpg som gått att öppna i allt från win fotovisare till paint osv. Nu sedan nån vecka tbx blir det tga.
Det finns inget sätt att styra detta? Någon config eller så?

bind "F12" "jpeg" ska nog kunna funka.
5 kommentarer, visar 1-5 - Första « [1] » Sista
AKTIVA TRÅDAR